Skip to content

נחשפה רשת זייפנים שמכרה אישורי נישואין לחיילים משוחררים

הבוקר שיחרר בית המשפט בירושלים את החשוד המרכזי ברשת למעצר בית. לפי החשד הוא זייף אישורי נישואין, באמצעותם קיבלו חיילים משוחררים מענקי פיקדון המגיעים להם בתום חמש שנים משחרורם או אם עמדו בתנאי החוק. השופטת: הראיות נגד החשוד לא הבשילו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חוקרי ימ"ר ש"י חשפו לאחרונה רשת נוכלים, שעל פי החשד זייפו אישורי נישואים אותם סיפקו לחיילים משוחררים, ואלו קיבלו עשרות ומאות אלפי שקלים מהיחידה להכוונת חיילים משוחררים. היחידה העבירה לחשבונות הבנק שלהם את כספי הפיקדון המגיעים לחייל לאחר שחרורו מצה"ל. 

הדיון בהארכת המעצר היום בבית המשפט בירושלים (מתוך סרטון של דוברות ש"י)
לקראת הדיון בהארכת המעצר היום בביהמ"ש בירושלים (מתוך סרטון של דוברות ש"י)

בעקבות מידע מודיעיני נפתחה חקירה בחשד כי חיילים משוחררים מקבלים את הפיקדון הכספי מהיחידה להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון  באמצעות הצגת טפסים מזויפים המעידים כי הם נשואים. המידע הצביע על מספר מעורבים כשאחד מהם מנפיק את האישורים המזויפים בתמורה לעמלה. בפעילות מקדמית זומנו שני מעורבים תושבי ירושלים ומעלה אדומים ובחקירתם הם הודו כי קיבלו את הפיקדון במרמה. השניים נעצרו ומעצרם הוארך ליומיים לצורך ביצוע חקירות פעולה נוספות.

במקביל נעצר החשוד המרכזי ששהה באותה עת באילת. בחקירתו הוא הודה כי גם הוא קיבל את הפיקדון במרמה, אך הכחיש כי הוא זה שביצע את הזיופים. בנוסף נעצרו שניים נוספים בחשד שהם היו אלו שתיווכו בין החשודים בזיוף ומרמה. הם הודו שהעבירו טלפונים בין חיילים בבסיסי צה"ל, אך לא כחלק מהרשת עצמה.

מעצרו של החשוד המרכזי, רועי שרנשי (25), תושב אילת, הוארך בחמישה ימים והיום (שני) ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו פעם נוספת.  חגית מאק קלמנוביץ', סגנית נשיא בית משפט השלום בירושלים, החליטה כי למרות שהוא חשוד בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף ושימוש במסמך מזויף, ולמרות שחוקר המשטרה סיפר כי הוא שומר על זכות השתיקה, החומר שבידי המשטרה לא מאושש את החשדות נגדו ולא הגיע לידי הבשלה. היא החליטה לשחררו למעצר בית מלא לשבעה ימים בבית אמו בירושלים ובערבות עצמית שלו ושל אמו על סך 15 אלף שקלים כל אחד.

מתמונת הראיות שאספה המשטרה עולה כי מדובר ברשת שיוצרת קשר עם חיילים משוחררים ומנפיקה להם מסמכים מזויפים המעידים כי הם נשואים. באמצעות המסמכים הם מקבלים את הפיקדון ומעבירים עמלה למזייפים. הרשת פעלה במקומות רבים ברחבי הארץ ופרסמה את פעילותה לחיילים בבסיסים באמצעות מתווכים ודרך האינטרנט. במשטרה מדגישים כי צפויים מעצרים נוספים.

כספי הפיקדון האישי הם עתה 27,928 שקלים לחיילות וחיילים ששירתו 24 חודש, ו-42,713 שקלים לחיילות וחיילים קרביים ששירתו 36 חודש. הפיקדון מועבר ישירות לחשבון הבנק שלהם בתנאי שיועבר לצרכי לימודים, הקמת עסק, הקמת חברה בע"מ, או במקרה של נישואים. במקרה כזה על החייל המשוחרר להציג בפני הקרן ת.ז, כולל ספח המציין במצב האישי: נשוי/אה ותמצית רישום ממרשם האוכלוסין במשרד הפנים שמציין את המצב האישי כנשוי ותאריך השינוי.

על החיל או החיילת לגשת לבנק ולהציג את המסמכים. אם אין החייל או החיילת עומדים בתנאים אלו, עליהם להמתין חמש שנים לשחרור הפיקדון האישי. החוק קובע כי אין להשתמש בכספי הפיקדון למטרות אחרות, כגון: רכישת מוצרים ושירותים לצריכה פרטית, כרטיס נסיעה לחו"ל, טיולים בארץ, הוצאות רפואיות או כיסוי חובות. כספי הפיקדון מיועדים אך ורק למימוש המטרות המפורטות בחוק. 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן