Skip to content

האלבומים שיעשו לכם שנה טובה

איזו מתנה להביא לארוחת החג? יובל אראל ממליץ על 12 אלבומים לשנה החדשה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
חג שמח. צילום: יובל אראל

ראש השנה הוא גם חגם של האלבומים, הדיסקים, התקליטים, תקראו להם איך שמתחשק, אסופות של יצירות מוזיקליות, שהתבשלו להן בימי הקיץ הלוהטים והמתינו למועד המוצלח לשיווק, כאשר אנחנו מבקשים לרכוש מתנות לחגים. לפניכם המלצות ל-12 אלבומים, חדשים יותר וחדשים פחות, שיעשו לכם חג שמח.

נקמת הטרקטור – מה לאהובי 

להקת "נקמת הטרקטור" חוזרת עם אלבום עשיר במסורת ובמורשת של תרבות יהודית כפי ששילבו באלבומיהם הקודמים. גם הפעם מעניקה הלהקה פרשנות מוזיקלית עכשווית, עזת מבע ורגש, לטקסטים קלאסיים, באופן שממזג בין הזמן למקום, עם טביעת אצבע ייחודית וחד פעמית.

אבי בללי הלחין עשרה משיריו של משה אבן עזרא – פייטן, פילוסוף ואחד מגדולי המשוררים היהודים בתור הזהב של יהדות ספרד. רוב השירים עוסקים בסליחה, אהבה, געגועים וחשבון נפש.

 אביתר בנאי – יפה כלבנה 

אלבומו החמישי של אחד היוצרים והמבצעים האהובים על הקהל הישראלי לוקח את המאזין למסע עשיר בחוויות ובריגושים אישיים ואינטימיים, שמזכירים רגעים בחיים שרובנו חולקים כאן ושם, אז ועכשיו.

בנאי: "האלבום החדש הוא כמו סופה בשבילי, מפגיש אותי עם הרבה מקומות, שמחים ומשונים." העבודה על האלבום יחד עם חבריו הקרובים ושותפיו ליצירה המוזיקלית – אמיר צורף וצח דרורי, התנקזה למשך חודשיים רצופים, מסביב לשעון וללא הפסקה.

ארז לב ארי ופטריק סבג – העץ הבודד 

לפני כשנתיים ירדו ארז לב ארי ופטריק סבג עם ציוד הקלטה וכלי נגינה למשך שבוע למדבר, בעקבות הזמנה להתארח ב"בית השאנטי", במטרה להתנתק משגרת היום יום ולקבל השראה לצורך כתיבה ויצירה.

שנה מאוחר יותר שבו השניים למקום ל"סיבוב נוסף", כשהפעם מצטרף אליהם ברי סחרוף. אז נוצרו השירים שיופיעו באלבום המשותף "העץ הבודד". מדובר בהגשמת חלום עבור השניים, לב ארי וסבג. אין ספק כי החיבור בין שני המוזיקאים הניב שורת יצירות יוצאות דופן באיכות, בחיוניות, בעדינות ובדמיון המשתולל על פני הצלילים. ויחד עם זאת האלבום מחזיק את הקווים השונים כל כך אך המשותפים לשניים לכדי אמירה מוזיקלית ברורה. "העץ הבודד" הוא אחד האלבומים שיש לצרף למדף הביתי.

יהורם גאון – כביום היוולדי 

אלבומו החדש של גאון, פרי שיתוף פעולה עם עמיר בניון במשך שנתיים, מציג את גאון כפי שלא שמעתם מעולם. האלבום יוצא 17 שנים מאז יצא אלבומו האחרון, שכלל חומרים מקוריים.

החיבור בין קולו הצלול על גבול האופראי של יהורם עם מילותיו העדינות והמרגשות של עמיר והלחנים המרגשים, הולידו אלבום מופת, שצפוי להיכנס לפנתיאון המוזיקה הישראלית.

מוש בן ארי – כמו בחיים 

הרבה שאנטי באנטי עברו מאז נטל מוש בן ארי חלק בהרכב "שבע" והשקתו של השיר "סאלאם – עוד יבוא שלום עלינו". כעת, לאחר קריירה עצמאית עשירה והכרה רחבה, משיק בן ארי את אלבומו השמיני – "כמו בחיים".

בן ארי: "האלבום החל אצלי בבית, באולפן הביתי, אני לבד עם כלי הנגינה, ועם חלומות ותשוקה למוזיקה. הוא נרקם תוך כדי הקלטה וללא המתנה, היצירה אמינה ושקופה ממש כמו תמונה התופסת את הרגע. זהו אלבום של תחושות בטן, המנסה לתעד את השנה האחרונה בקריירה שלי." ואכן, האלבום החדש מציג תמונת מראה אמיתית של בן ארי, בסגנונו הייחודי, בקולו הנעים ובמנגינותיו הסוחפות ללא רעשים מיותרים. התחברות נקיה לשירה וליצירה.

דיה רז – קומדיה רומנטית 

לאחר השקת אלבום בכורה בהפקתו של שלומי ברכה מ"משינה", שבה דיה רז עם אלבום חדש –  "קומדיה רומנטית" בהפקה מוזיקלית ואמנותית של אדם בן אמיתי ושחר אבן צור. מדובר באלבום שמצליח לשלב בין מלודיות עדינות לבין תמלילים המכילים הרבה אירוניה וראיה מציאותית.

דיה, רוקרית מקומית, מחברת בין גיטרות חשמליות וכלי מיתר בדרך לחשיפה אישית נדירה. הוכחה לאיכות החומרים שבאלבום מגיעה בדמות התמיכה הפיננסית של הקרן לעידוד היצירה של אקו"ם. מעבר לשירים גם המעטפת מקורית ומעניינת, עוצבה כאריזת סרט דיוידי.

עברי לידר ותזמורת המהפכה 

באלבומו החדש חוזר עברי לידר למקורותיו הקלאסיים וחובר לאנסמבל "תזמורת המהפכה" באלבום חדש שהוקלט באופרה הישראלית – המשכן לאמנויות הבמה.

האלבום כולל את השירים "חולצת פסים", "לרגע קטן", "הזמן עכשיו", "שמים לב", "לאונרדו", "ניסים", "מתחמם", "השיר ששרת לה", "להבין את המים", "כרטיסי אשראי", "רק תבקש", "מרי לנצח" ושיר חדש שהוקלט במיוחד – "בלה בלה בלה."

דוד ד'אור – מקום לאהבה 

מדובר באלבום אוסף המכנס 25 שנות קריירה מוזיקלית, שיתופי פעולה בשירה עם שורה מכובדת של זמרים יוצרים – קובי אפללו, ארקדי דוכין, אהוד בנאי, שלומי שבת, מירי מסיקה, שלמה בר, אריק איינשטין, יסמין לוי ואתי אנקרי.

קול הזמיר בעל ארבע האוקטבות של ד'אור הוא חוויה מזככת לנפש.

חמי רודנר – זמן אסיף 

במקביל לפעילותו וליצירתו כסולן להקת "איפה הילד", שחזרה בשנים האחרונות להופעות ואף הוציאה אלבום חדש לפני כשנה, עבד רודנר בשלוש השנים האחרונות על פרויקט סולו אינטימי, פולקי ובעיקר מלא רגש.

שירי האלבום נכתבו והולחנו כולם על ידי חמי מלבד שיר אחד שכתב אחיו, רוני רודנר, לזכרו של חבר קרוב. השירים באלבום נכתבו מנקודת מבטו של חמי כאב ובן זוג, כישראלי, קצת חרדתי, קצת בורגני ותמיד ברוק'נרול.

טרנטינה – Tarantina 

הרכב הרוק הנשי הירושלמי משיק סוף סוף את אלבום הבכורה הנושא את שמן לאחר תהליך לידה שנמשך מספר שנים במהלכן הופיעו ברחבי הארץ, יצרו וצברו חומרים רבים הנכתבים בידי כל הארבע בהרכב עם הרעש וכאבי הראש שרק הן יכולות לגרום לעצמן.

האלבום יוצא לאור בסיוע ובליווי מקצועי והפקתי של המוזיקאית והיוצרת רונית רולנד, ש"אמצה" אותן.

ג'ירפות – צריך לסגור הכל 

גלעד כהנא מלהקת "ג'ירפות", שכבר 15 שנים בשטח, צודק שנית, או אולי ברביעית. השנה הבשילו מחשבותיו לכדי אלבום נוסף המתמקד מן הסתם בתובנות המחאה החברתית שהתרוצצה כאן לפני קיץ או שניים.

כהנא כמו כהנא – סרקסטי, מתחכם, נישא ועילאי כתמיד.

 

 

הבשורה – זמן זז 

אלבום שני ללהקת "הבשורה" המגיע כשנה וחצי לאחר הראשון. האלבום כולל עשרה שירים, שנכתבו בידי תומר ישעיהו ואילון פיש.

תומר, שהודח מתוכנית הטראש ריאליטי "כוכב נולד", לדעתי בשל כישורי יתר, ממשיך באלבום החדש את הקו המוביל עם שירים מצויינים התופסים את האוזן, מאתגרים את המחשבה ובכלל מהווים סוג של איכות מוזיקלית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן