Skip to content

מצבור חומרי לחימה ומטען חבלה התגלו בקסבה של שכם

לוחמי גבעתי ושריון חשפו אתמול מטען חבלה במהלך פעילות בשכם. בביתו פעיל תנזים התגלה מצבור של אמצעי לחימה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בפעילות צה"ל נחשף אמש (ראשון) מטען חבלה שפוצץ ומצבור אמצעי לחימה בביתו של פעיל ה"תנזים", כך דיווח לפני זמן קצר דובר צה"ל. מהדיווח עולה כי  כוח מגדוד ”שקד“ של חטיבת גבעתי תפס אתמול  אמצעי לחימה במהלך פעילות מבצעית בשכם. בין היתר נתפסו מטען חבלה, רובה ציד ורימוני גז והלם, שנחשפו על ידי לוחמי גבעתי ולוחמי פלס“ר 7 של חיל השירון.  

מיצבור כלי הנשק שנתפסו (צילום: דו"צ)
מיצבור כלי הנשק שנתפסו בבית אחד המבוקשים (צילום: דו"צ)

מטען החבלה התגלה לאחר שאחד מהמבוקשים שנעצרו העיד על מיקומו. "במהלך מעצר של פלוגה אחרת התקבל מידע כי יש מטען חבלה שמוסתר קרוב אלינו", סיפר מפקד פלחו"ד שקד, סרן מולי כהן. "קיבלנו שינוי משימה וניווטנו למחסן בקסבה שהסתעף מאחת הסמטאות, שם מצאנו את המטען. המטען פוצץ על ידי חבלנים שהגיעו למקום. ההערכה שלי היא שהיה מדובר במטען די גדול. זו אמנם לא הייתה המשימה שקיבלנו אבל הכוח גילה את הגמישות שדרושה מאיתנו באזור דינאמי כמו זה".

"אמצעי הלחימה האחרים נחשפו בביתו של אחד המבוקשים, פעיל תנזים", אמר סמ"פ בפלס"ר 7, סגן רביב. "בחיפוש שערכנו בבית מצאנו את אמצעי הלחימה הנוספים, מוסתרים בארונות ומתחת למיטות. מדובר בכמות גדולה יחסית של אמל"ח. החשוד התנהג בהתחלה כאילו הוא לא מבין מה קורה ובהמשך החל לגלות התנגדות עזה למעצר, אבל הצוות השתלט עליו והוא הועבר לחקירת כוחות הביטחון". במצבור האמל"ח שהחזיק הפעיל בביתו התגלו רובה ציד, רימוני גז והלם, אבקת שריפה ותחמושת.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן