Skip to content

נתניהו: ״אף אחד לא מבטיח לנו שהשקט יישמר"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקר היום במטות ארגוני הביטחון של מדינת ישראל ובירך אותם לכבוד השנה החדשה. בדבריו הוא לא הבטיח שהשקט יישמר "אבל השב״כ וכוחות הביטחון ערוכים להמשיך ולהגן על אזרחי ישראל מפני כל איום״. בחדשוןת ערוץ 2 נמסר הערב כי הנשיא אובמה הבטיח לראש הממשלה נתניהו, כי "מחויבותו לעצירת הגרעין באיראני - נחרצת".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום במטות ארגוני הביטחון של מדינת ישראל ובירך אותם לכבוד השנה החדשה.

עם ראש המוסד, תמיר פרדו. (צילום: באדיבור לשכת ראש הממשלה)
עם ראש המוסד, תמיר פרדו. (צילום: באדיבות לשכת ראש הממשלה)

במטה המוסד בראשות תמיר פרדו שיבח ראש הממשלה את הישגי הארגון ואמר: ״הפעילות החשאית שלכם היא מרכיב חשוב בביטחונם של אזרחי ישראל. היא חלק מהמדיניות הביטחונית התקיפה שלנו שהחזירה בשנים האחרונות למדינת ישראל את כח ההרתעה. יש לנו עוד משימות גדולות מאוד במיוחד לנוכח מה שמתרחש על גבולותינו. באחת התקופות המאתגרות ביותר לביטחון ישראל, אנחנו מנווטים את המדינה באחריות, עם הרבה ניסיון ושיקול דעת".

עם ראש השב"כ, יורם כהן (צילום: באדיבות לשכת ראש הממשלה)
עם ראש השב"כ, יורם כהן (צילום: באדיבות לשכת ראש הממשלה)

בביקורו במטה השב"כ בראשות יורם כהן, הביע ראש הממשלה, בשם ממשלת ישראל כולה, הערכה רבה לעובדי ומנהלי שירות הביטחון הכללי הפועלים יומם וליל  לסיכול טרור ברצועת עזה, סיני ויהודה ושומרון. עוד אמר נתניהו כי הישגים אלה ניכרים בצמצום המשמעותי בהיקף הנפגעים בנפש מטרור בשנים האחרונות. כדוגמא ציין ראש הממשלה נתניהו את הסיכול מבעוד מועד של חוליית החמאס מאיזור רמאללה וירושלים אשר הייתה בשלבי הכנה מתקדמים לביצוע פיגוע גדול בירושלים במהלך החגים. ״אף אחד לא מבטיח לנו שהשקט הזה יישמר, אבל השב״כ וכוחות הביטחון ערוכים להמשיך ולהגן על אזרחי ישראל מפני כל איום״, אמר נתניהו.

במטה הסייבר הלאומי בראשות ד"ר אביתר מתניה אמר ראה"מ נתניהו: ״ישראל היא כח סייבר עולמי, ואתם מובילים את ישראל להיות בחוד החנית של תחום משמעותי שמשפיע על כל תחומי חיינו״.

ביום שישי נפגש ראש הממשלה עם פורום המטה הכללי של צה"ל בהשתתפות שר הביטחון, הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ וקציני המטה הכללי.

בחדשות ערוץ 2 נמסר הערב כי בשיחה בין נשיא ארה"ב ברק אובמה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבהיר אובמה לנתניהו כי העימות בסוריה לא צפוי להשליך באופן שלילי על הסוגיה האיראנית ואמר לו: "המחויבות שלי לעצירת הגרעין באיראן – נחרצת". לדבריו אלה הצטרפו גורמים אמריקנים בכירים שאמרו כי הנושא מורכב ואין ברצונו של אובמה להסתבך במלחמת האזרחים בסוריה. מצד שני, הוסיפו אותם גורמים, כי אין בכוונתו של אובמה לעבור לסדר היום על שימוש בנשק כימי מצדו של אסד. גורם אמריקני אחר אמר, כי בכל התדרוכים מבהיר הנשיא אובמה לבני שיחו כי הימנעות מפעולה נגד אסד תכרסם בכושר ההרתעה מול סוריה וחיזבאללה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן