Skip to content

כולם אוהבים את מייזי

"בעיניים של מייזי" של צמד הבמאים סקוט מק'גי ודיוויד סיגל, הוא אחד הסרטים המרגשים והאינטליגנטיים שנוצרו השנה. כוכבת הסרט, אונטה אפריל, תגרום לכם להתאהב בה ממבט ראשון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=4]

"בעיניים של מייזי" הוא אחד העיבודים הקולנועיים המרתקים והמקוריים ביותר לתיאור גירושי הורי בעיניים של ילד. הסרט מבוסס על הסיפור של הנרי ג'יימס, "מה שמייזי ידעה", אך הוא מעדכן את האירועים לעולם המודרני של היום בניו יורק, ומעמיד אותנו ישר בתוך הלך רוחה של הילדה, מייזי (אונטה אפריל), בעוד היא הופכת לקורבן הרצונות האנוכיים של הוריה.

למרות שאנו יודעים שילדים הם הנפגעים העיקריים בגירושי ההורים, הדבר המרתק בסרט הוא איך דווקא הילדה הקטנה מתנהגת ביתר בגרות משאר המבוגרים, שצריכים עוד ללמוד איך לגדל אותה.

המבוגרת האחראית. סקארסגרד ואפריל. התמונות באדיבות קולנוע לב

מצד אחד, אין ספק שלמייזי יש אבא ואמא שמאוד אוהבים אותה. אבל מצד אחר אין שום ספק שהם הורים גרועים באופן מחריד. אמה, סוזנה (ג'וליאן מור, "מגנוליה"), היא כוכבת רוק מזדקנת, שמריצה מסיבות בביתה כאילו היא בת טיפשעשרה; ואילו אביה, ביל (סטיב קוגן, "אנשי המסיבות"), הוא סוחר אמנות שדעתו מוסחת ללא הרף בשל המכירה הגדולה הבאה שלו. שניהם נכשלו במעבר הפסיכולוגי להיות הורה, וכל כך עסוקים באורח החיים שלהם, שהם לא מצליחים אפילו להבין כמה הם באמת מזניחים את בתם.

בשנייה שסוזנה וביל מתגרשים, הם פותחים במערכות יחסים עם אנשים הרבה יותר צעירים מהם. ביל מתחתן עם האומנת של מייזי, מרגו (ג'ואנה ונדרהאם, "גן עדן לנשים"), שדואגת למייזי, ונמצאת שם כל פעם כשהיא צריכה אותה. באשר לסוזנה, היא מתחתנת עם לינקולן (אלכסנדר סקארסגרד, "דם אמיתי"), ברמן, שמכניס את מייזי לחייו בצורה עקלקלה, אבל מצליח לשכנע את מנהל בית הספר שלה כי הוא אביה החורג.

מכאן והלאה, מייזי מוצאת את עצמה ככלי משחק במריבות בין הוריה, אבל היא גם מגלה שמרגו ולינקולן הם שני אנשים טובים, שניתן לסמוך עליהם בשל חוסר התפקוד של הוריה.

מה שכה מרתק ב"בעיניים של מייזי", הוא מורכבותם של כל הדמויות בסרט. אף אחד לא לגמרי טוב או רע, כולם פגומים מיסודם – אם זה במעשים, או כיוון שהעולם הביא אותם למצב זה. מור וקוגן באמת גורמים לצופה להאמין שאיכפת להם מהבת שלהם, אבל לא מספיק בשביל לוותר על אף דבר אחר בחייהם.

מור נותרת אחת השחקניות הטובות ביותר שפועלות כיום בהוליווד, והיא מעבירה היטב את חוסר הביטחון של דמותה, בעוד היא מביאה אותנו לתעב אותה בשל האנוכיות המוחלטת שלה. קוגן, בתפנית דרמטית נדירה, משתדל מאוד לא להיות שחקן קומי – כפי שהוא בדרך כלל, ומפנים את חלקיו המשעשעים אל תוך דמות רצינית ועמוסה.

עם זאת, ההפתעה הגדולה דווקא מגיעה מדמויות המשנה. עם הפצעתו של לינקולן בסרט, אנו יוצאים מהנחה שהוא עומד להרוס את חייה של מייזי עוד יותר, אבל היא הופכת לדבר הכי טוב שאי פעם קרה לו. סקארסגרד נפלא, ואנו רואים כיצד דמותו מתבגרת יחד עם הילדה. גם סוזנה, שאינה מוצאת את מקומה בחיים, לומדת להתמקד בעצמה כשהיא סביב מייזי, ולהבין לאן היא יכולה להתפתח כבן אדם.

אופי, עוצמה וכריזמה. אפריל. באדיבות קולנוע לב

אבל בעוד כל השחקנים המבוגרים רבים על מייזי, אין זה סוד שהסרט כולו הוא סרטה של אפריל. היא פשוט יוצאת מן הכלל כמייזי, והיא גורמת לצופים להתאהב בה מהפריים הראשון. היא מביאה דמות עם אופי ועוצמה, שרק מעט שחקנים בגילה הצליחו למשוך בצורה כה כריזמטית. עם סיום הסרט הקהל אף מעודד את מייזי, כשהיא מגיבה על הדרך האנוכית והבלתי מתפקדת של הוריה.

הבמאֵים של "בעיניים של מייזי" הם סקוט מק'גי ודיוויד סיגל, אותו זוג שיצר את "לגעת במילים" עם ריצ'ארד גיר בשנת 2005. שניהם עושים עבודה מדהימה של הבאת הלך רוחה של ילדה המנסה להבין את עולמם של המבוגרים. הסרט לא סוטה, ולו פעם אחת, מנקודת מבטה של מייזי, והיוצרים מצליחים להביא את כל הדברים המפחידים והמוזרים המתרחשים בנפשה של ילדה בגיל זה.

"בעיניים של מייזי" הוא אחד הסרטים המרגשים והיותר אינטליגנטיים שיצאו עד כה בשנת 2013, ורק נקווה שלא ילך לאיבוד בין אינספור שוברי הקופות הענקיים לבין הסרטים העצמאיים הקטנים המככבים עתה בבתי הקולנוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן