Skip to content

הרוסים: זיהינו שיגור שני טילים בליסטיים בים התיכון

משרד ההגנה הרוסי אישר כי השיגור כלל 2 טילים בליסטיים לכיוון סוריה, שנפלו בלב ים. הרוסים והאמריקנים מכחישים שהיתה להם יד בשיגור. מקור במשרד הביטחון מאשר – ערכנו ניסוי בטיל ממערכת "אנקור"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סוכנות המעקב למזרח התיכון של סוכנות הביון הרוסית זיהתה הבוקר שני שיגורי טילים בליסטיים ממרכז הים התיכון לעבר חלקו המזרחי. כך דיווחה לפני שעה קלה סוכנות הידיעות הרוסית "רייה-נובוסטי" הרוסית. על פי הדיווח זוהו השיגורים היום (שלישי), בצהריים, בשעה 09:16 (11:16 שעון מוסקבה). הידיעה אושרה בדיעבד על ידי משרד ההגנה הרוסי. מדובר צה"ל נמסר כי "איננו מתייחסים לפרסומים מסוג זה".

מרכז ההתראות הבליסטיות (צילום: משרד ההגנה הסובייטי)

על פי דיווח משרד ההגנה הרוסי המכ"ם איתר את השיגורים מהמרכז המצוי מדרום לעיר קרמאביר שלחופי הים השחור. על פי דיווחי הסוכנות הרוסית אמר לה מקור בכיר ממשל הסורי בדמשק כי שני הטילים נפלו בלב ים. דוברות הממשל הרוסי אישרה כי שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, דיווח על הנושא לנשיא, ולדימיר פוטין. דוברות הממשל סירבה להרחיב מעבר לכך. שגרירות רוסיה בדמשק הגיבה ואמרה כי לה לא ידוע דבר על השיגור הזה.

ממשרד הביטחון נמסר למגפון כי מנהלת 'חומה' הפועלת במסגרת המנהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) במשרד הביטחון, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים, ביצעו הבוקר, יום שלישי, בשעה 9:15 ניסוי מוצלח של טיל המטרה לניסויים מסוג 'אנקור'. הניסוי בוצע בים התיכון ומשדה ניסוי בבסיס חיל האוויר במרכז הארץ.במשרד הביטחון מוסרים כי בניסוי נבחנו יכולות משופרות של טיל מטרה חדש מסוג 'אנקור', וכן תורגלו מערכות הגנה מפני טילים של מערכת הנשק 'חץ', כולל מכ"מים ומערך השליטה והבקרה. 

לאחר שיגור מטרת ה"אנקור" גילה אותה מכ"מ "אורן אדיר"', והעביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי, אשר בחן וניתח אותה. במקביל עקבו אחר המטרה אמצעי גילוי ועקיבה נוספים. בניסוי השתתפו נציגי משרד הביטחון הישראלי, משרד ההגנה האמריקני והתעשיות השותפות בפרויקט. הקבלן הראשי לפיתוח מטרת "אנקור" הינו חברת רפא"ל. מערכת הנשק חץ פותחה ע"י מפעל מל"מ של התעשייה האווירית. המכ"מ "אורן אדיר" פותח על-ידי אלתא ומערכת השליטה והבקרה "אתרוג זהב" פותחה ע"י תדיראן מערכות של חברת אלביט. מערכת ההגנה הרב-שכבתית כוללת ארבע שכבות הגנה: מערכת כיפת ברזל (מבצעית), מערכת שרביט קסמים (בפיתוח), מערכת חץ 2 (מבצעית) ומערכת חץ 3 (בפיתוח).

הפנטגון ומוסקבה הכחישו שיש להם יד בשיגור. גורם ישראלי ביטחוני אמר כי אכן ישראל שיגרה טיל ניסוי ממערכת "אנקור" מתוך מטוס. לדבריו הטיל נורה לעבר מערב הים התיכון ומדובר בניסוי בלבד. מדובר בטיל בליסטי שנורה ממטוס, חודר לאטמוספירה וחוזר אליה בדרכו למטרה. הדיווח מגיע בזמן שצבא ארה"ב נערך לתקיפה ומציב שש משחתות נושאות טילי טומהוק בים התיכון. נושאת המטוסים הנימיץ ואיתה ארבע משחתות וספינת קרב הגיעה אתמול למימי הים האדום.

טיל האנקור על כנף המטוס (צילום: רפאל מערכות ביטחוניות)

רוסיה מחתה לאחרונה על תגבור הכוח הצבאי באזור ושלחה ספינת טילים וצוללת למימי הים התיכון. מוקדם יותר מתח בכיר במשרד ההגנה הרוסי ביקורת על המשך התעצמות הצבא האמריקני לקראת התקיפה. אתמול הזהיר נשיא סוריה בשאר אסד כי ארצו תגיב קשה אם תותקף, ולא שלל את הרעיון כי "תקיפת סוריה עלולה להבעיר את כל האזור. המזרח התיכון יושב על חבית חומר נפץ", הוא הזהיר.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן