Skip to content

מאירועי ראש השנה: מפרפרים עד ינשופים

בסוף השבוע של ראש השנה אפשר לבלות בחיק הטבע ולהתוודע אל אלפי הפרפרים באגמון החולה, אל החצבים שהחלו להיתמר אל השמיים ומבשרים את בוא הסתיו וגם לצאת לסיור בעקבות העטלף, שינפץ לכם כל דעה קדומה על היונק המעופף. שנה טובה!
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פסטיבל פרפרים בגן הבוטני באגמון החולה – הפרפרים, אחד המעופפים הקטנים הוא אחד מהנודדים המרשימים. יש פרפרים שחיים גם 11 חודשים, וגם הם, כמו הציפורים עסוקים פעמיים בשנה, בנדידה. החזרתם של צמחי המים השונים באגמון החולה, החזירה את הפרפרים והם נמצאים עתה באלפיהם באגמון. אירועי הפסטיבל יתקיימו בגן הבוטני בין השעות 09:00-17:00.

מתי: יום שישי ה-6 בספטמבר

הכניסה ללא תשלום. הכניסה לאגמון החולה כרוכה בתשלום של 5 שקל לאדם לטובת פרויקט העגורים. שכירה של רכבים חשמליים / אופניים כרוכה בתשלום נוסף. לפרטים נוספים: טלפון 04-6817137.

אלפי פרפרים באגמון החולה. בולטת במיוחד היא הדנאית ההדורה, פרפר נודד המגיע לארץ מדי אביב ונעלם עם בוא החורף. מהירות תעופתו כ-20 קמ"ש. (צילום: ענבר רובין, קק"ל)
אלפי פרפרים באגמון החולה. בולטת במיוחד היא הדנאית ההדורה, פרפר נודד המגיע לארץ מדי אביב ונעלם עם בוא החורף. מהירות תעופתו כ-20 קמ"ש. (צילום: ענבר רובין, קק"ל)

שיגעון בצלמון – טיול קטנטנים בנחל צלמון: מביטים בדגים השוחים, משתכשכים בבריכות רדודות ומקפצים בין סלעים ומערות. בי"ס שדה גליל של החברה להגנת הטבע.

מתי: יום חמישי ה-5 בספטמבר
בתשלום. פרטים: החברה להגנת הטבע 03-6388688, www.teva.org.il.

ספארי בוקר במעגן מיכאל – בשעות הבוקר המוקדמות יוצאים לסיור רכוב על עגלת ספארי הרתומה לטרקטור לגילוי עולם מופלא של ציפורים, המספרות את סיפור נדידתם ממקומות רחוקים. בהדרכת בי"ס שדה חוף כרמל של החברה להגנת הטבע. כולל סיור בעגלת ספארי.

מתי: יום חמישי ה-5 בספטמבר
בתשלום. לפרטים: החברה להגנת הטבע 03-6388688.

אל עולם העטלף – העטלף הוא יונק מרתק, הנמצא כל כך קרוב אלינו, אך רובינו לא יודעים עליו הרבה. בי"ס שדה מירון של החברה להגנת הטבע מזמין אתכם לחופשה מרתקת בעקבות עולם העטלף, שינפץ לכם כל דעה קדומה. לאחר ארוחת הערב יוצאים לחיפוש אחר הקולות והמראות של העטלפים. בשבת – מסלול בנחל שרך, למערת נטיפים גדולה בחיפוש אחר היונקים המעופפים. כולל ארוחות ולינה בבי"ס שדה מירון. תשלום למינימום זוג.

מתי: בשישי ושבת ה-6-7 בספטמבר
בתשלום. לפרטים: החברה להגנת הטבע 03-6388688.

שב החצב לפרוח – על גבעה קטנטנה בשם חרבת קרתה, בקרבת עתלית, תצפית אל הים הכחול הגדול שם יתגלו שדות של חצבים פורחים ושרידי מצודה מהתקופה הצלבנית. בי"ס שדה חוף כרמל של החברה להגנת הטבע.

מתי: בשבת 7 בספטמבר
בתשלום. לפרטים: החברה להגנת הטבע 03-6388688.

יום הנשר החמישי בשמורת גמלא – רשות הטבע והגנים עושה מאמצים רבים לאושש את אוכלוסיית הנשרים בגמלא ברמת הגולן. כולם מוזמנים ליהנות מהפעילות המרתקת ולהצטרף למאמצים לשמירה על הנשר המקראי בארץ ישראל.
בשמורה תפגשו את "מר נשר" מלך העופות. לאורך המסלול תיהנו מתחנות הפעלה מאתגרות, פינות יצירה, סרטונים, משחקי חשיבה, הדרכות ועוד הפעלות. בשעה 14:00 ישוחרר נשר חזרה אל הטבע לאחר שאושש בשמורה (מותנה בתנאים שיאפשרו את השחרור).

מתי: בשבת ה-7 בספטמבר בשעות 10:00–14:0. ללא תשלום נוסף על לדמי הכניסה לאתר. חינם למנויים. שמורת טבע גמלא 04-6822282

עפיפונים לשנה החדשה בתל מרשה – בתל מרשה, הניצב בראש גן לאומי בית גוברין, נעיף עפיפונים למרחוק. ניתן להביא מהבית עפיפונים או לרכוש במקום. ובנוסף הדרכת תצפית ותפוח בדבש.

מתי: שבת ה-7 בספטמבר בשעות 15:00-11:00. ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

בשבת יתקיים בגן התעשיה תפן מפגש סיפור עם הספר "המפוזר מכפר אזר", הכולל גם חיפוש של חפציו של המפוזר מכפר אזר ברחבי גן הפסלים. (צילום: ליאת רותם)
בשבת יתקיים בגן התעשיה תפן מפגש סיפור עם הספר "המפוזר מכפר אז"ר", הכולל גם חיפוש של חפציו של המפוזר מכפר אזר ברחבי גן הפסלים. (צילום: ליאת רותם)

המוזיאון הפתוח בגן התעשייה תפן – מזמין בראש השנה, הורים וילדים לשלל פעילויות ואטרקציות תרבותיות עם סממני החג והתחלות חדשות, בין התאריכים 5-7 בספטמבר. בין השעות 10:00-16:00. במסגרת הפעילויות יתקיימו סדנאות יצירה, ביניהן: סדנת יצירה של הכנת שושנים מבצק סוכר וכמובן טעימות; "מפגש עם הסירה של נפתלי בזם"- לצד הסירה, יצירתו של האמן, תתקיים סדנת קיפולי נייר, יוצרים סירות חדשות ומשיטים בהן את המשאלות והבקשות לשנה החדשה, בהמשך עוגנים בקו הייצור "זרעים של פלסטיק".

כמו כן, יתקיימו שני מפגשי סיפור: ביום שישי, 6 בספטמבר– מפגש סיפור עם הספר "היופי של סופי", לאחר הקראת הסיפור סדנת יצירה וסיור מודרך בתערוכה של סאשה סטויאנוב- "ציור בשתי וערב".
ביום שבת, 7 בספטמבר יתקיים מפגש סיפור עם הספר "המפוזר מכפר אז"ר", לאחר הקראת הסיפור כל משתתף מקבל קיט של מכונית שטוחה אותה מרכיבים למכונית גדולה ויוצאים לחפש ולאסוף את חפציו של המפוזר מכפר אז"ר ברחבי גן הפסלים.
עוד במוזיאון- תערוכת אמנות בגלריה, תערוכת מכוניות קלאסיות שנסעו על כבישי הארץ, תערוכת פסלי חוץ במדשאות הגן, משחקיה לילדים מגיל 3 ומעלה, חנות מוזיאון וחנויות מפעל, קפטריה עם ארוחות ילדים.

מרכז המטיילים "השער לצפון" בקניון G-6 יקנעם. מידע וייעוץ ללא תשלום. (צילום: אגמדיה)
מרכז המטיילים "השער לצפון" בקניון G-6 יקנעם. מידע וייעוץ ללא תשלום. (צילום: אגמדיה)

מתי: בין ה-5-7 בספטמבר
מחיר כניסה: 35 שקל מגיל 3 . שעות פתיחת המוזיאון 10:00-16:00. המוזיאון הפתוח גן התעשייה תפן – 04-9872022, 04-9109609 www.omuseums.org.il.

השער לצפון – מרכז מידע למטיילים בדרך לצפון בקניון G-6 יקנעם. המרכז החדש מעניק למבקרים הדרכה וייעוץ מקצועי אישי על אתרי תיירות, מסלולים, שמורות טבע וחופשות בעמק יזרעאל, מגידו וברחבי כל הצפון, ללא תשלום. המרכז החדש בשיתוף פעולה עם החברה להגנת הטבע, קק"ל, עיריית יקנעם ועמותת התיירות בעמקים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן