Skip to content

מבצע "נייד לכל חייל" יוצא לדרך, בינתיים בארצות הברית

במסגרת היוזמה ימכרו מכשירי אייפון לחיילים בסדיר ולחיילי מילואים • הצבא האמריקני צועד על תקשורת ניידת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מקימי העמותה "נייד לכל חייל", רובי ובריטני ברקוויסט, הודיעו על תוכנית לרכישת ניידים מסוג  אייפון של חברת אפל, לתרומה לחיילים בסדיר ובמילואים. היוזמה של הזוג ברקוויסט תאפשר לתומכי העמותה ולתורמיה למכור את ה-iPhone שברשותם, ובתוך כך להזרים סכומי כסף יפים לכיסם.

העמותה האמריקנית הוקמה בשנת 2004. מטרת העמותה היא לאפשר לכל חייל בשירות סדיר ולחיילי מילואים גישה לשירותי תקשורת, כשהם נמצאים רחוק מהבית. התוכנית תאפשר לתומכי העמותה לא רק לקבל תשלום נאה על המכשיר אותו הם מכרו, אלא גם לתרום עד-100% מעלות ה-iPhone לעמותה.

“זוהי דרך קלה ביותר להשפיע על העמותה, ובנוסף לקבל תמורה", אמר אחד משני אנשים שהקימו את עמותת "נייד לכל חייל", רובי ברקוויסט. “זהו מצב של Win–Win עבור כל אלה שלוקחים חלק בפעילות של העמותה. התורמים מרוויחים, העמותה מרוויחה והכי חשוב התוכנית "נייד לכל חייל" שתרוויח ותמשיך לעזור לחיילים ולאנשי מילואים”.

הארגון אינו נתמך רק על ידי אזרחים טובים, הוא נתמך גם על ידי חברות אמריקניות; בנק אוף אמריקה הוא רק אחד מאותן חברות. באפריל השנה, הפך בנק אוף אמריקה 180 סניפים של הבנק למרכזי איסוף של ניידים. הבנק עזר לעמותה לגייס אמצעי תקשורת למשפחות של חיילים בסדיר ובמילואים, במדינת מישגן ובמסגרת המבצע נאספו כ-900 ניידים.

אייפון דור שלישי (ויקימדיה)
אייפון דור שלישי (ויקימדיה)

בתשע השנים האחרונות העמותה קיבלה תרומות בצורה של ניידים משומשים, במצב טוב. מאז שנת 2004, חילקה העמותה כ-11 מיליון ניידים לחיילים בסדיר ובמילואים, וסיפקה כ-192 מיליון דקות זמן אוויר ללא תמורה.

בישראל אין עמותה כזו. בעבר נעשתה יוזמה דומה, אך לא לחיילים, שנודעה בשם "מחשב לכל ילד”. בתקופה שבה קובעי מדיניות מנסים לחשוב על דרכים יצירתיות לתגמל אזרחים שנושאים על גבם את מירב הנטל, יש למצוא דרך לתגמל חיילים על עבודתם הקשה. זוהי אחת מהם.

1 Comment

  1. יפה
    6 בספטמבר 2013 @ 1:11

    נזכיר רק שבארה"ב מקבלים שכר יפה על השירות הצבאי והוא אינו חובה , כמס גולגולת ללא שכר , כמו כאן בישראל .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן