Skip to content

מסוקים מצריים תקפו חמושים וארגוני ג'יהאד בסיני

הצבא המצרי תקף 12 מטרות ברפיח ושייח' זוויד בצפון סיני. החמאס טוען כי לפחות שש מנהרות נהרסו. התקשורת מדווחת על מבצע צבאי רחב ידיים "בסדרי כוחות שלא נראו בסיני מאז המלחמה עם ישראל ב-1973", שבסיומו נהרגו עשרה חמושים, כעשרים נפצעו ו-17 לפחות נעצרו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כלי תקשורת ערביים וסוכנות הידיעות הפלסטינית מען מדווחים כי הצבא המצרי תקף והפציץ היום (שבת) במספר מקומות בסיני "בסדרי כוחות שלא נראו בסיני מאז המלחמה עם ישראל ב-1973". על פי הדיווחים תקפו מסוקי קרב באמצעות טילים 12 מקומות שונים באזור שיח' זוויד וברפיח המצרית. 

מסוק מצרי מעל רפיח (צילום: מען)
מסוק מצרי מעל רפיח (צילום: מען)

מקור ביטחוני במצרים מסר, כי במהלך התקיפה השתלטו כוחות הביטחון המצריים על מתקן תמסורת ותקשורת באל עריש ושיבשו את מערך התקשורת הקווית והסלולרית באזור על מנת למנוע העברת מסרים בקרב החמושים. סוכנות מען מוסרת כי בהפצצה השתתפו שבעה מסוקים שהפציצו בתים ודירות שבהם התבצרו חמושים. בנוסף גם הופצצו אופנועים וכלי רכב ששימשו את החמושים כדי להימלט מהתקיפה של הכוחות שהיו בשטח.

עדי ראייה באזור סיפרו כי בתים רבים בערו אחרי הפצצת המסוקים ומהדיווחים השונים עולה כי לפחות עשרה חמושים נהרגו, 20 נפצעו ו-17 נוספים נעצרו. בהודעה רשמית שנמסרה היום מטעם הצבא נאמר כי "צבא מצרים פצח היום במערכה גדולה על מנת לנקות את שיח' זוויד ורפיח מטרוריסטים מסוכנים". 

שריוניות וטנקים מובלים לאזור רפיח לקראת התקיפה (צילום: סוכנות מען)
שריוניות וטנקים מובלים לאזור רפיח לקראת התקיפה (צילום: סוכנות מען)

כלי תקשורת ערביים המזוהים עם שלטון חמאס בעזה דיווחו כי הצבא המצרי השמיד במהלך התקיפה ברפיח גם שש מנהרות בגבול שבין סיני לרצועת עזה, זאת במסגרת המבצע להקמתו של אזור החיץ והשמדת כל המנהרות לאורך ציר פילדלפי. אזור החיץ ישתרע על פני 42 ק"מ לאחר חישוף של רצועה ברוחב של 500 מטרים.

זוהי התקיפה השנייה השבוע בסיני. ביום שלישי שעבר  נהרגו 15 חמושים בתקיפת מסוקי אפאצ'י  בכפרים אל מוקטעה ובטומה, דרומית לעיירה שייח זוויד שבצפון סיני. כך דיווחה הטלוויזיה הממלכתית במצרים. על פי הדיווח, מסוקי הקרב ירו עשרות טילי הל פאייר לעבר ריכוזי חמושים במבנים שבהם הסתתרו ובמכוניות ומחסנים בהם אוחסנו אמצעי לחימה. 

מאז הדחתו של מוחמד מורסי פועל שר ההגנה המצרי, גנראל עבד אל-פתאח א-סיסי, באופן נחוש ועקבי בסיני. הצבא מאתר ומחסל לאט את גופי הטרור – דבר שהנשיא המודח, חוסני מובראק, טען במשך עשרות שנים שאינו יכול לבצע. מקורות צבאיים בישראל רואים בסיפוק את הלחימה של הצבא המצרי. הם מציינים כי יידרשו עוד פעולות רבות כדי להחזיר את הסדר והשקט בחצי האי, שבמשך עשרות שנים הורגלו תושביו להיעדר שלטון וחיו כביכול בטריטוריה עצמאית. במקום התבססו כנופיות פשע, גורמי ג'יהאד קיצוניים ואנשי אל-קעידה.

[related-posts]

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן