Skip to content

גם קריית שמונה, פ"ת וצומת רעננה-כ"ס הם יעדים לבניית מלונות

התעוררות בבניית מלונות בפריפריה ובמקומות שלא נחשבו למקומות תיירותיים בעבר, כמו מלון חדש בקניון נחמיה בקריית שמונה, מלון בקניון אובנת בפתח תקווה ומלון במרכז מסחרי בצומת רעננה-כפר סבא. מלונות אלה מיועדים יותר לתיירות העסקית, אך לפי נתוני משרד התיירות, ניכרה בשנת תשע"ג התעוררות גדולה ביזמות להקמת מלונות גם במרכזי הערים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשנת תשע"ג אישר מרכז ההשקעות במשרד התיירות 45 בקשות למענקים בסכום של כ-261 מיליון שקלים למטרות הקמה, הרחבה, השבה, הסבה ושיפוץ בתי מלון, וכן להקמת מספר אטרקציות תיירותיות. בין הבקשות: מענקים להקמת 22 מלונות חדשים שיוסיפו להיצע המלונאי 1,378 חדרי מלון ברחבי הארץ.

סכום ההשקעה המצטבר והכולל של הבקשות למענקים שהוגשו במהלך שנת תשע"ג נאמד בכ-1.1 מיליארד שקלים.

12 מתוך 45 הפרויקטים שאושרו למענקים במהלך השנה נמצאים בירושלים – אחד מהם הוא וולדורף אסטוריה, שעתיד להיפתח עד סוף השנה – והם צפויים להוסיף 709 חדרים חדשים לעיר. סך המענקים שהקצה משרד התיירות למלונות בירושלים נאמד בשנת תשע"ג ב-142 מיליון שקלים. כמו כן מזהים במשרד התיירות עליה במימוש תב"ע למלונות בוטיק במרכזי ערים. סך ההשקעה המצטברת מכלל הבקשות למענקים שהוגשו במהלך שנת תשע"ג נאמדת בכ-1.1 מיליארד שקלים.

בין ההשקעות במלונות נמצאים גם מלונות באזורים פריפריאליים כמו קריית שמונה וכאלה שמעולם לא היה בהם מלון כמו פתח תקווה וצומת רעננה-כפר סבא.

הדמיית קניון נחמיה. מלון של כ-115 חדרים ייפתח בו בהשקעה של כ-60 מיליון שקלים בניהול רשת בינלאומית מובילה
הדמיית קניון נחמיה. מלון של כ-115 חדרים ייפתח בו בהשקעה של כ-60 מיליון שקלים בניהול רשת בינלאומית מובילה

בקניון נחמיה בקרית שמונה, הנמצא בבעלות בני נחמיה, שיעבור מתיחת פנים משמעותית, עתיד להיבנות מלון חדש אשר יהווה קומפלקס תיירותי שיחובר ישירות לקניון. מדובר במלון של כ-115 חדרים המשתרע על חמש קומות, שייפתח בהשקעה של כ-60 מיליון שקלים. בימים אלה מתקיימים מגעים לניהול המלון עם רשת בינלאומית מובילה.

לדברי הדסה פתאל, מבעלי חברת ריטייל אין, שמובילה את שיווק הקניון, מדובר בקניון אסטרטגי הממוקם בקו תנועה ראשי, על כביש 90, המוביל מאות אלפי מטיילים ליעדי תיירות ברמת הגולן ובצפון הארץ.

מלון בוטיק בצומת רעננה כפר סבא

כפי שפורסם בעבר, רשת מלונות פתאל מרחיבה את קונספט מלונות העסקים "לאונרדו בוטיק" הפועלים כיום באזורי העסקים של רמת החי"ל ורחובות למרכז המסחרי אשר מוקם בצומת רעננה-כפר סבא, באזור שבו פועלות כיום חברות היי טק מובילות כגון סאפ, קומברס, נייס ואמדוקס.

מלון העסקים "לאונרדו בוטיק" שייפתח במתחם ההיי-טק בצומת רעננה-כפר סבא על ידי מלונות פתאל. (הדמיה: משה צור אדריכלים)
מלון העסקים "לאונרדו בוטיק" שייפתח במתחם ההיי-טק בצומת רעננה-כפר סבא על ידי מלונות פתאל. (הדמיה: משה צור אדריכלים)

במבנה, בן 12,500 מ"ר, יוקם מלון בן 175 חדרים בהשקעה של כ-50 מיליון שקל. המלון עתיד להיפתח ביוני 2014 וישרת גם את קהילת העסקים שמגיעה לאזור, וגם את הקהל הדתי שמאפיין את רעננה ואת תיירות המרפא שמגיעה לבית החולים "מאיר".

מלון נוסף ייבנה בפתח תקווה, במגדל שיתנשא מעל קניון אובנת. מדובר במלון של חמישה כוכבים, שיבנה בין הקומות העליונות שבמגדל, 13-18, בנגישות ישירה ופרטית ובלא קשר לשאר קומות המשרדים/עסקים שבמבנה. המלון בתכנונה של האדריכלית לאה רובננקו יכלול 120 חדרים וסוויטות. ההיקף הכספי של הפרויקט נאמד ב-40 מיליון שקל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן