Skip to content

קצב יצא היום לחופשה בת 24 שעות

הנשיא לשעבר יצא לחופשה של יממה בה ישהה בתוך ביתו למעט יציאה לתפילות. בתום היממה ישוב לכלא מעשיהו. בשב"ס בחנו קריטריונים שונים, בעיקר אלה הנוגעים למסוכנות האסיר והגיעו למסקנה כי קצב יכול לצאת לחופשה. "אין לו על מה לבקש סליחה בכיפורים, הוא חף מפשע והאמת עוד תצא לאור" , טוען אחיו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, יצא הבוקר (שני) לחופשה בת 24 שעות מכלא מעשיהו בו הוא מרצה שבע שנות מאסר שנגזרו עליו בגין מעשי אונס ועבירות נוספות. ב-10:01 הוא יצא מהכלא, לבוש חליפה ובלי לומר מילה לתקשורת נכנס אל מכוניתו של ליאור אחיו ונסע לביתו.

"למשה קצב נעשה עוול. הוא הורשע על מעשים שלא היו ולא נבראו", אמר אחיו, ליאור קצב, שהגיע ללוותו יחד עם ישראל קצב בנו של האסיר. "משה משלם מחיר יקר מאוד על המאבק לחפותו. אני מזכיר לכולכם שהציעו לו עסקת טיעון. אמי מזכיר לכם שהוא יכול היה לשבת בבית עם נכדים. הוא לא היה מוכן לשלם מחיר כזה. והוא משלם מחיר על מאבקו לצדקתו. אנחנו יודעים שהאמת תצא לאור. אנחנו לא יודעים מתי האמת תצא לאור", אמר האח.

משה קצב (צילום: אמיר גלעד, ויקימדיה)
סיים רבע מתקופת המאסר. משה קצב (צילום: אמיר גלעד, ויקימדיה)

"הרבה מאוד משפטנים שנחשפו לחומרים מודעים לעוול ולעיוות הדין. לא עשו לו שום הנחה. הוא עמד בכל הדרישות ולא ביקש שום הנחה. הוא הורשע במעשים שלא היו. המאבק על החפות שלו נמשך, המילה האחרונה עדיין לא נאמרה", הוסיף ליאור קצב. כשנשאל אם קצב יבקש סליחה לפחות ביום כיפורים השיב האח: "הוא חף מפשע. על מה יבקש סליחה?".

קצב מרצה את עונשו באגף התורני בכלא מעשיהו ולפי תנאי היציאה לחופשה שנקבעו על ידי המשטרה, הוא יהיה נתון לפיקוח בשעות הערב ויצטרך לחתום בתחנת משטרה בתחילת החופשה ובסיומה.

לפי דרישת המשטרה ישהה העבריין כל היממה בביתו בקריית מלאכי למעט יציאה לתפילות.  בתגובה לתהייה מדוע עבריין מין שאיננו מודה על פשעים בהן הורשע, מקבל חופשה, בעוד עברייני מין אחרים שאינם מודים בחטאם מנועים מחופשה במהלך מאסרם, הבהירו בשירות בתי הסהר כי קצב עומד בכל שלושת הקריטריונים של יציאה לחופשה – ריצוי רבע מתקופת המאסר שהוטלה עליו, חוות דעת של מרכז רפואי נפשי שקובעת כי אין מסוכנות מינית מצדו וכן השתתפות בסדנה ייעודית במהלך מאסרו.

קצב נכנס לכלא בחודש דצמבר 2011 ושבע שנות המאסר נגזרו עליו בגין שני מעשי אונס בהם הורשע, מעשים מגונים בכוח, הטרדה מינית ושיבוש הליכי חקירה. למרות שלא הודה במעשיו והוא ממשיך לטעון כי כל מה שהורשע בו הנו עלילת דם, הורשה לצאת לפני כשנה וחצי לחתונת בנו למשך שבע שעות ואף הגיש בקשת חנינה לנשיא המדיה שמעון פרס שדחה אותה לפי שעה. 

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן