Skip to content

אכל עכברושים ושרד ארבעה חודשים בהרי האנדים

אזרח אורוגוואי בגיל העמידה נאלץ לצעוד ברגל כשאופנועו התקלקל בהרים. סופות שלגים גרמו לו לאבד את דרכו ובמשך ארבעה חודשים שרד בתנאים קיצוניים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהיסטוריה של הרי האנדים ידועים מקרים שבהם אבדו שם בני אדם לתקופות ארוכות ונאלצו להיסמך על אמצעים קיצוניים כדי לשרוד בתנאים הקשים הללו. דומה כי סיפורו של אזרח אורוגוואי בגיל העמידה, ששרד נגד כל הסיכויים לאחר שנאלץ לאכול עכברושים, הוא נדבך נוסף במסכת הסיפורים המופלאים הללו.

ראול פרננדו גומז צ'ינקואנגי, בן 58, יצא ב-11 במאי כשהוא רכוב על אופנועו בדרכו מארגנטינה לצ'ילה. בדרכו חזרה התקלקל האופנוע, וראול נאלץ לצעוד רגלית. הוא הצליח ליצור קשר עם אשתו, שנותרה בארגנטינה, והודיע לה שאם לא יגיע הביתה בתוך שבוע ימים, עליה לדווח על היעדרו לשלטונות. מה שהוא לא תכנן היה שתי סופות שלג קשות שפקדו את הרי האנדים, שבמהלכן אמנם הצליח איכשהו לשרוד, אבל דרכו אבדה לו.

לאחר שהלך לאיבוד, נאלץ ראול לעבור בתוואי שטח קשה ובעל אקלים הפכפך וכן להתקיים על המצרכים שנותרו ברשותו ושהצליח למצוא בנדודיו: סוכר, צימוקים ומעט מזון שגילה בבקתות שונות בסביבה. הוא אף הכין מלכודת עכברים, ובאמצעותה צד עכברושים שאותם אכל.

סאגת הייסורים שלו הסתיימה אתמול כשהתגלה על ידי כוח של משטרת הגבולות בעמק לוס פאטוס סור, המצוי בגובה של 4,500 מטרים מעל פני האדמה. הוא הועבר מיד במסוק לבית חולים בעיר סאן חואן שבארגנטינה, שם התברר כי הוא סובל מהתייבשות וכי איבד עשרים קילוגרם ממשקלו – אך פרט לכך, מצבו טוב. בינתיים, התפשטה הדידיעה על איתורו, ומושל מחוז סאן חואן, שאף טרח להגיע אישית לשדה התעופה ולקדם בברכה את הניצול, הגדיר את הישרדותו כנס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן