Skip to content

שני צוותי רכב ושני אופנועים יוצאים לראלי ברסלאו בלקן 2013

ראלי ברסלאו בלקן יצא לדרך במוצאי יום כיפור כמחווה לצוותים הישראליים ולבקשתם. הראלי יערך בבולגריה, לאורך 1800 ק"מ בתנאי שטח המשלבים קרקע סלעית, קשה והררית עם קטעים מהירים וניווט תובעני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשבוע הבא יתחרו 2 צוותי רכבי ראלי ועוד שני אופנועני ראלי בתחרות נוספת בבלקן – ראלי ברסלאו בלקן 2013 .

2 צוותי הראלי 4X4 לקראת היציאה (צילום דן בר-דב)

ראלי בלקן ברסלאו 2013 ימשך לאורך כ- 1800 ק"מ של נופים מרהיבים עם צירים מורכבים ומאתגרים.1710 ק"מ מהם יהיו מדודים ב- 8 סטייג'ים ובמשך 8 ימים בהם יתחרו רכבים, אופנועים וטרקטורונים. בנוסף ובמקביל יתקיים מסלול האקסטרים (EX), שם הדגש הוא על עבירות ובו מתחרים רכבים ומשאיות לאורך 1300 ק"מ. כל המשתתפים יחלקו את אותם מחנות וייהנו מאותם שרותים של המארגנים, אותה חברה אשר מקיימת זה 20 שנה את ראלי ברסלאו המוכר ומכובד בפולין וגרמניה.

ראלי ברסלאו הוא ראלי משמעותי בנוף האירופאי של הספורט המוטורי עם מסורת ארוכת שנים. הראלי הוא שם נרדף להרפתקה גדולה הכרוכה בחוזק נפשי משולב בניסיון רב בנהיגת שטח. זהו אחד מאירועי הספורט המוטורי שממשיכים להציע בכל שנה מסלולים מאתגרים חדשים ונחשב על ידי רבים כאחד היוקרתיים באירופה, המושך אליו צוותי משתתפים מכל אירופה., הראלי מציע התמודדויות המאתגרות את כוח הרצון, המשמעת וקור הרוח של הצוותים במצבי אי-וודאות. תנאי השטח השונים יכללו שילוב של קרקע סלעית, קשה והררית עם קטעים מהירים וניווט תובעני. ההשתתפות בראלי בלקן היא השנייה מתוך 3 מירוצים שבכוונת צוות פוינטר להשתתף השנה במסגרת זו. המשך זכייה במקומות הראשונים תאפשר להילל, רז ו"הצוללת הצהובה" להתחרות על תואר אלוף האלופים.

לבקשת הצוות רז הימן והלל סגל הסכימו באופן יוצא דופן לדחות את זינוק הראלי שהיה מתוכנן ליום שישי, ערב יום כיפור. תודות לכך יוכלו הצוותים הישראלים להשתתף בראלי מהזינוק שנדחה למוצ"ש הוא מוצאי כיפור.

ראוי לציין שזו הפעם הראשונה בה יוזנק ראלי בשעות חשיכה ויערך מקצה שלם בתכנון מראש לנווט ולנסוע בחשיכה.
רז הימן והלל סגל יצאו כבר השבוע ( כלי הרכב כבר בדרך לבולגריה ) ועימם גם צוות נוסף של גל שחם וקיד אופיר שזו להם התחרות הבינלאומית הראשונה והם הציבו לעצמם מטרה לעמוד לצד רז והלל על הפודיום.

יציאת המשלחת הישראלית היא עוד אבן דרך בהתפתחות הספורט המוטורי בישראל, שמביא הישגים וכבוד לישראל וזאת ללא תמיכה ממשלתית או של גוף ממשלתי. כל תקציב ההכנות וההשתתפות בתחרות נעשה ממקורות עצמיים של המתחרים ובעזרת נותני חסות המאמינים בצוותים ומסייעים להם. לראשונה הצטרפה לנותני החסות חברה צרכנית עם מותג חזק כמו קוקה קולה. יתר נותני החסות הותיקים יותר הם צמיגי TOYO המממנת ומספקת את הצמיגים למתחרים, ICL הדואגת למשלוח כלי הרכב והציוד לתחרות וגם טלפארמה וגילת סאטקום שמנהליהם "משוגעים" לתחום הספורט המוטורי.

הצוות הותיק רז-הלל יוצאים כבר שנים רבות לתחרויות ראלי בינלאומיות. רז הימן השתתף כבר ב – 19 תחרויות בינלאומיות ושותפו למסע הלל סגל השתתף כבר 14 פעמים בראלי בינלאומי. מזה 10 שנים מלווה ותומכת כלכלית בצוות זה חברת פוינטר.

רז-הלל יתחרו יחד עם שאר הישראלים במסלול הקרוס קאונטרי (CC). רז והלל הינם מנהגי השטח הבכירים והמעוטרים ביותר בישראל , זוכי פרס שרת התרבות והספורט לספורטאים מצטיינים ב -2009 , יצאו ברכב T1.2 (רכבי אב טיפוס מבניה עצמית בעל מנוע דיזל) שהוכן על ידם במשך תקופה ארוכה למרוץ ולקח חלק בראלי תדהר בחודש שעבר כחלק מההכנות והבדיקות לקראת הראלי. את הראלי הקודם בו השתתפו באפריל השנה, ראלי יוון, סיימו במקום הראשון. לפני כן השתתפו בראלי בלקן 2012 שם סיימו במקום השני ובדקאר 2012 בדרום אמריקה, אותו סיימו במקום הראשון של הרוקיס (אלו שזו הפעם הראשונה שלהם במירוץ) ובמקום ה- 25 הכללי.

הצוללת הצהובה (צילום דן בר-דב)

"הצוללת הצהובה" היא אב טיפוס מבניה עצמית בעל שלדת צינורות עליה הורכבו מכלולים מכניים של מיצובישי פג'רו.
לרכב מנוע טורבו של BMW בנפח של 3000 סמ"ק 6 צילנדרים ו – 250 כ"ס עם מחשב בעל תוכנת מרוצים מיוחדת. צריכת הדלק תעמוד על כ – 3.5 ק"מ לליטר בזמן המרוץ. משקל עצמי 1980 ק"ג, צמיגי Toyo, מערכת הרמה עצמית הידראולית מובנית, מידות הרכב: אורך 4.2 מטר, גובה 2 מטר, רוחב 2 מטר.

הלל סגל, נווט הצוות, בן 64, עצמאי, מנהל מוסך ליוגב – 'באחה 1000 מקסיקו, 'פריז-איסטנבול', 'פריז-דקאר' (3 פעמים), 'ראלי הפרעונים' (4 פעמים), ראלי "דרך המשי" (פעמיים מקום ראשון), דקאר דרום אמריקה (מקום ראשון ברוקיס), ראלי בלקן (מקום 2), ראלי יוון מקום 1.
רז הימן, נהג הצוות בן 49, מנכ"ל תנועה תיירות ספורט – 'ראלי הפרעונים' (6 פעמים), 'ראלי טוניס' (פעמיים), 'ראלי איחוד האמירויות', 'ראלי מרוקו' (פעמיים) ו'פריז-דקאר', ראלי דרך המשי (פעמיים מקום ראשון), באחה 1000 מקסיקו, דקאר דרא"מ (מקום ראשון ברוקיס), ראלי בלקן (מקום 2), ראלי יוון מקום 1.

ראוי לציין את דברי אילן גולדשטיין, מנהל נותנת החסות הראשית מזה עשור שנים, חברת פוינטר. אומר גולדשטיין: "אנו עדים לאחת התופעות המדהימות בספורט המוטורי בישראל. מסורת ארוכת שנים של ספורטאים ונהגי מירוץ מצטיינים אשר מייצגים את ישראל וזוכים בתארים ברחבי יבשת אירופה. פוינטר ממשיכה לתמוך בספורט המוטורי בכלל וברז והלל בפרט ומקווה שגם בראלי הזה הצוות יחזור עם גביע והמקום הראשון".

במסיבת עתונאים שנערכה היום הכריז רז הימן מנבחרת "פוינטר" כי " אחרי ראלי יוון שם ניצחנו וסיימנו ראשונים יש לנו אתגר לשמור ולשמר על המקום הראשון והמעמד שלנו בספורט הקרוס קאנטרי האירופאי".

ולסיום, אפיזודה מתחרות בה השתתפו ל שחם וקיד אופיר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן