Skip to content

הניצול מהאנדים – חשוד בעבירות מין

מתברר כי ראול גומז צ'ינקואנגי, ששרד ארבעה חודשים בקור קיצוני ועם מזון מועט ביותר, ניסה לברוח מצ'ילה, שבה הוגש נגדו כתב אישום על התעללות מינית בילד בן שמונה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כך חולפת תהילת עולם: ראול גומז צ'ינקואנגי, שנעלם בהרי האנדים ושרד ארבעה חודשים בסופות שלג תוך שהוא צד עכברושים למאכל, התגלה מיד לאחר שנמצא כחשוד בפדופיליה שנמלט מההליכים שנפתחו נגדו בארגנטינה.

צ'ינקואנגי, אזרח אורוגוואי, התגלה לאחרונה לאחר שנעדר מחודש מאי, כשהוא סובל מהתייבשות ולאחר שאיבד 20 קילוגרמים ממשקלו. שוטרים ממשטרת הגבולות ששהו במסוק שחג מעל העמק הגבוה שבו שהה במחוז סאן חואן בארגנטינה, חילצו אותו משם והביאו אותו חזרה אל הציוויליזציה. כשנחת בחוף מבטחים התקבל כגיבור, כולל קבלת פנים שנערכה לו על ידי מושל המחוז. הוא אושפז בבית החולים המקומי, ושם הצטרפו אליו גם אשתו ובתו, שכבר היו משוכנעות שאינו בין החיים. דובר בית החולים סיפר כי צ'ינקואנגי במצב גופני טוב, וכי הוא אינו סובל מעצמות שבורות.

צ'ילה ביקשה להסגיר לידיה את הניצול מההרים. הרי האנדים (צילום: ויקיפדיה)

אבל מיד לאחר מכן החלו להיחשף פרטים נוספים על הניצול המפורסם. לאחר שנודע על איתורו ואישפוזו, הגיעה לארגנטינה בקשת הסגרה משלטונות צ'ילה, המדינה שבה בילה טרם החל במסעו חזרה לארגנטינה. הצ'יליאנים הודיעו כי צ'ינקואנגי מבוקש בארצם בחשד שהתעלל מינית בילד בן שמונה בעיר הבירה סנטיאגו. מתברר כי ההליך נפתח נגדו עוד קודם לכן, וכבר ב-22 באפריל הוצא נגדו צו הרחקה מהאזור שבו מתגורר הילד, וכן איסור לעזוב את גבולות צ'ילה.

אלא שצ'ינקואנגי החליט, כנראה, להימלט חזרה לארגנטינה. הוא עלה על אופנועו ורכב לעבר האנדים. הוא נמנע מחציית הגבול במעבר גבול מוסדר, משום שידע כי פרטיו נמצאים ברשות משטרת הגבולות של צ'ילה וכי ייעצר עם הגיעו לשם. לפיכך, בחר לחצות את הגבול במקום שומם למדי, שבו אין משמרות. מאחר שלא הגיע לשימוע שהתקיים בעניין האישום נגדו בבית המשפט, הוצא נגדו ב-17 ביולי צו מעצר. בנקודת הזמן הזאת כבר היה צי'נקואנגי בחזקת נעדר ומזה חודשיים שהה בהרים הגבואים והקפואים וחיפש את דרכו.

צ'ינקואנגי יצא לדרכו מאורוגוואי בחודש אפריל, כשפניו מועדות לכנס אופנוענים בעיר מנדוזה שבמערב ארגנטינה. לאחר מכן יצא לבקר קרובי משפחה בסנטיאגו שבצ'ילה, ושם הסתבך בעבירות מין. הוא החליט להימלט ויצא אל העיר פטורקה, כ-170 קילומטרים צפונית לסנטיאגו. לאחר מכן המשיך ברגל וכך גם חצה את גבול צ'ילה-ארגנטינה. לאחר שצעד כמאתיים קילומטרים נקלע לסופת שלגים ובעקבותיה איבד את דרכו. הטלפון הנייד שלו דמם באחד ממעברי ההרים, והקשר בינו לבין משפחתו נותק. ב-11 במאי דיווחו בני משפחתו על היעדרו.

"הוא לא חשב שייאלץ ללכת בשלג", הסבירה אימו, "כשטיפס על ההר, לא היה שם שלג בכלל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן