Skip to content

אל על השעתה את טיסות היום לאילת

זאת בעקבות שינוי מתווה נתיב הטיסה. טיסות הלילה שלה לאילת ממשיכות כסדרן. לקוחות אל על שטיסותיהם בוטלו יקבלו החזר כספי ותועמד לרשותם העברה יבשתית מנתב"ג ומאילת. ישראייר וארקיע ממשיכות לטוס ביום בנתיב החדש. מנהל רת"א גיורא רום: "הנתיב החדש בטיחותי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות הנחיית רשות התעופה האזרחית (רת"א) על שינוי נתיב הטיסה והליך הנחיתה וההמראה בשדה התעופה באילת במשך שעות היום, החל מיום 9 בספטמבר 2013, בחנה אל על באופן מעמיק ויסודי את רמת בטיחות הטיסות במתווה החדש, ולאור המלצתם של גורמי המקצוע והטייס הראשי של אל על, קברניט עמוס מוהר, החליט מנכ"ל אל על , אליעזר שקדי, להשעות בשלב זה, את טיסות היום לאילת במטוסי הסילון של החברה. אין שינוי לגבי טיסות הלילה.

אליעזר שקדי מנכ"ל אל על. (צילום: ארן דולב)
אליעזר שקדי מנכ"ל אל על. (צילום: ארן דולב)

לאחרונה, הודיעה רת"א על שינוי דחוף במתווה הטיסה לאילת. בעיקרון מדובר בהרחקת נתיב הטיסה הרגיל הצמוד לגבול מצרים ומעל ההרים, באמצעות המשך הטיסה עמוק יותר מעל הים וחזרה לנחיתה מכיוון הים באילת.

בעקבות השינוי הזה נמסר מחברת אל על, כי "לצערנו, לא קיבלה אל על מרת"א מענה הולם לשאלות גורמי המקצוע והטייס הראשי של אל על ולא התקבלו עד כה פתרונות שיניחו דעתנו בדבר הפעלה בטוחה של המטוסים בסטנדרטים הבטיחותיים המקובלים" ומנכ"ל אל על, הביע בפני מנהל רת"א, גיורא רום, דאגה עמוקה להשלכות של ההנחיה החדשה בהיבט הבטיחות.

רת"א: הנתיב בטיחותי

גיורא רום מנהל רת"א טוען בשיחה עם מגפון, כי הוא לא מבין את טענות אל על. "נתיב הטיסה החדש מרחיק את המטוסים מההרים וממשיך מצפון פנימה לתוך הים. המתווה נבדק והוא בטיחותי לחלוטין. ארקיע וישראייר טסות בו בבטיחות מירבית. מה חושבים, שהייתי מאשר להן לטוס בנתיב לא בטיחותי?".

אורי סירקיס, מנכ"ל קבוצת ישראייר, אישר כי חברתו מפעילה טיסות יומיות במתווה החדש לאילת. גם ארקיע מסרה, כי היא מפעילה את טיסות היום שלה לאילת בנתיב החדש.

שקדי: הנתיב לא בטיחותי

מנכ"ל אל על עומד על דעתו שהנתיב החדש הוא לא בטיחותי. בהופעה בערוץ 2 הוא אמר, "עד שלא ייפתרו הבעיות הבטיחותיות בנתיב החדש, לפי הבנתי המקצועית, לא נטוס ביום עם מטוסי הסילון שלנו לאילת".

גיורא רום מנהל רשות התעופה האזרחית
גיורא רום מנהל רשות התעופה האזרחית

מאל נמסר עוד, כי במשך השבוע שחלף בדקו ועמדו מקרוב הצוותים המקצועיים החברה את ההשלכות המבצעיות והבטיחותיות של שינוי מתווה הטיסה. מנהל צי 737 אף יצא, באופן מיוחד, לאימון סימולטור באמסטרדם בסוגיה זו.

בנוסף, קברניט אל על בעל ניסיון עשיר והיכרות מעמיקה עם שדה התעופה באילת, אשר בעבר היה מפקד טייסת ניסוי טיסה בחיל האוויר הישראלי, ביצע טיסת בדיקה ייעודית במתווה הטיסה החדש לאילת – ללא נוסעים – והעביר ממצאים מפורטים, אשר אינם מותירים מקום לספק ביחס לסיכונים הגלומים במתווה, כפי שהונח על ידי רת"א.

בקשה דחופה

מנכ"ל אל על שקדי העביר בקשה דחופה למנהל רת"א בכדי שיאשר המשך הפעלת שדה התעופה באילת במתכונת הקודמת (טרם השינוי בהוראות הנחיתה וההמראה), כמו גם התייחסות לפתיחת שדה התעופה בעובדה כפתרון זמני, וזאת כדי לאפשר דיאלוג מקצועי ומעמיק כמתחייב בסוגיות בטיחות ובחינה מתואמת של כלל הממצאים. "נושא בטיחות הטיסה הינו ערך עליון באל על והיא אינה מתפשרת על בטיחות נוסעיה", מדגיש שקדי.

החזרים והיסעים

לקוחות אל על שטיסותיהם בוטלו יקבלו החזר כספי ותועמד לרשותם העברה יבשתית מנתב"ג ומאילת (באמצעות אוטובוסים) ללא עלות. אל על מתנצלת בפני לקוחותיה על אי הנוחות ומקווה, כי הפתרון יימצא במהרה.

"אל על מצפה מרשויות התעופה לטפל בדחיפות בנושא זה, על מנת לאפשר הפעלה בטוחה וסדירה של קו הטיסות לאילת", מדגישה אל על.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן