Skip to content

התקפת טרור עם מכונית תופת הרגה ששה חיילים ושוטרים בסיני

חמושים מזויינים במטולי RPG תקפו הבוקר מבנה צבאי ברפיח המצרית. מכונית תופת, נהוגה בידי מתאבד, התפוצצה ליד המבנה שקרס. הארגון הסלפי הקיצוני "אנסאר בית אל-מקדס" נטל על עצמו אחריות לפיגוע ומסר כי "ניכר שיתוף הפעולה ותיאום עם הצד הציוני". על פי דיווחים זרים הגיע היום לקהיר שליח ישראלי ונפגש עם בכירי מערכת הביטחון המצרית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ששה בני אדם נהרגו ולפחות 17 נוספים נפצעו הבוקר (רביעי) בפיצוץ מכונית תופת בהתקפת חמושים על מתקן מודיעין של הצבא המצרי ברפיח המצרית בסיני. כך מסרה הטלוויזיה הממלכתית המצרית היום. סוכנות מען הפלסטינית דיווחה כי בעת ההתקפה ירו הטרוריסטים פצצות RPG והמטירו אש לעבר הבניין המותקף.

מכונית התופת, נהוגה בידי מחבל מתאבד, שעטה לעבר המתחם הצבאי והתפוצצה. לפי הדיווח המבנה, בן קומה אחת, התמוטט וקבר תחתיו מספר חיילים ושוטרים מצרים. בשלב הראשון לא קיבל עליו שום ארגון את האחריות למעשה. מאוחר יותר הודיע הארגון הסלפי הקיצוני "אנסאר בית אל-מקדס", הפועל בחצי האי סיני וברצועת עזה, כי בשעות האחרונות ביצע כמה פיגועים נגד כוחות הביטחון במצרים. בהודעת הארגון לא צוינה בפירוש אחריות לפיגוע הקטלני היום במטה המודיעין הצבאי ברפיח. בהודעה של הארגון הסלפי נכתב כי "במהלך המבצע של הצבא המצרי ניכר שיתוף הפעולה והתיאום עם 'הצד הציוני' שאפילו לקח חלק במבצע".

המצרים מבצעים חישוף של רצועת ביטחון בין עזה לרפיח (צילום: מען)
המצרים מבצעים חישוף של רצועת ביטחון בין עזה לרפיח (צילום: מען)

בשבועיים שחלפו מדווחים כלי התקשורת המצריים על קרבות עזים הנטושים בין הצבא וכוחות הביטחון המצריים לבין ארגוני ג'יהאד סלפיים קיצונים וארגוני פשע, במיוחד באזור בין רפיח לשיח' זוויד שבצפון חצי האי, סמוך לגבול ישראל-מצרים.  ביום שני השבוע התקיף הצבא המצרי בסיוע מסוקי קרב וכוחות חי"ר ושריון מעוזי מחבלים בשיח' זוויד והרג לפחות 15 מחבלים.

כלי התקשורת הערביים השונים מתארים את המערכה הצבאית בסיני כמערכה הגדולה ביותר בחצי האי מאז מלחמת יום הכיפורים בשנת 1973. על פי דיווחי סוכנות הידיעות  AP וסוכנויות נוספות, במהלך החודשיים האחרונים הרג הצבא המצרי 100 חמושים ותוך כך נהרגו 58 שוטרים, 21 חיילים ו-17 אזרחים מצרים. במסגרת הלחימה הרס הצבא המצרי מאות מנהרות הברחה בין רפיח לעזה ולאחרונה החל בחישוף רצועת ביטחון לאורך ציר פילדלפי, שרוחבה נע בין 250 ל-500 מטרים.

היום דיווחה סוכנות הידיעות הגרמנית DPA כי שליח ישראלי, שהגיע עם מטוס פרטי מלווה בשניים מעוזריו, הגיע לביקור בן כמה שעות בקהיר במטרה להיפגש עם בכירי מערכת הביטחון המצרית. לפי הדיווח הוא אמור לשוחח עם הבכירים, בין השאר גם על ההתפתחויות האחרונות בחצי האי סיני.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן