Skip to content

התפטרה הממונה על התקשוב הממשלתי

על כוונתה הודיעה הבוקר כרמלה אבנר, לשר האוצר יאיר לפיד. הצטרפה לשירות המדינה לאחר שמילאה תפקידים בכירים בתחום מערכות המידע בחברות בינלאומיות ביניהן, טבע, נייס ונס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
כרמלה אבנר. צילום יח"צ
כרמלה אבנר. צילום: יח"צ

הממונה על התקשוב הממשלתי, כרמלה אבנר, הודיעה הבוקר לשר האוצר יאיר לפיד, כי בכוונתה לסיים את תפקידה. עדיין לא נקבע מועד סיום תפקידה.

מעריכים, כי אבנר שהובילה את הקמת אגף התקשוב ושמונתה לתפקידה על ידי שר האוצר הקודם יובל שטייניץ, החליטה להתפטר בעקבות החלטת הממשלה שלא להעניק לאגף התקשוב מעמד של יחידת סמך ממשלתית ובשל אי הקצאת המשאבים הנדרשים לתפעול היחידה.

בעקבות חילופי השלטון התכחשו במשרד האוצר לשורה של הבטחות שניתנו לאבנר, כולל שכרה, כשהמחלקות העיקרית בינה לבין המשרד הייתה סוגיית יחידת הסמך.

תפקידים בכירים

אבנר הצטרפה לשירות המדינה לפני כשנתיים וחצי לאחר שמילאה כמה תפקידים בכירים כחברת הנהלה בתחום מערכות המידע והתפעול הגלובלי בחברות בינלאומיות, ביניהן, טבע, נייס, נס ועוד. לתפקיד הממונה על התקשוב הממשלתי מונתה בחודש פברואר 2012 על ידי שר האוצר לאחר המלצת ועדת איתור בראשות מנכ"ל משרד האוצר למנותה לתפקיד. בתפקידה הקודם שימשה כמנהלת ממשל זמין במשרד האוצר.

הובילה הקמת אגף התקשוב

כרמלה אבנר הובילה את הקמת אגף התקשוב הממשלתי שכללה קביעת מבנה ארגוני וייעוד, בניית חזון ואסטרטגיה, גיוס בעלי תפקידים מקצועיים, הקמת פורומי עבודה רוחביים מקצועיים, התחלת הקמת מערך של תקינה וניהול סיכונים, משילות ובקרה בתקשוב ממשלתי גישור בפרויקטים רחבי היקף במשרדי הממשלה. בנוסף, כונסו כל המערכות הרוחביות שמעניקות שירותים למשרדי הממשלה, ביניהן "ממשל זמין" ומרכב"ה, תחת חטיבה ניהולית אחת שמרכזת את כלל הפעילות התפעולית של התקשוב הממשלתי וצורפה לאגף היחידה לשיפור השירות לציבור.

תרגול לשעת חירום

אבנר שמה דגש רב על ייזום פרוייקטי דגל לאומיים שיהוו תשתית לישראל דיגיטאלית, על הנגשת שירותים בתקשורת הסלולארית, תחילת יישום פרויקט סע"ר – מערכת לניהול מסמכים וניהול הידע האירגוני וכן התנעת הקמת מערך "הענן הממשלתי". בנוסף, בתקופה זו התבצע לראשונה תרגול של התקשוב להיערכות לשעת חירום, פעילות הגנה וקביעת התנהלות במרחב הקיברנטי מול התקפות סייבר.

אבנר: "אני חשה סיפוק לאחר שסיימתי את הקמת תשתית אגף התקשוב הממשלתי על-פי החלטת הממשלה ועל-פי האתגרים שהוצבו בפני". היא הודתה לשר האוצר על ההזדמנות לקחת חלק בעשייה הציבורית הענפה ולהקים אגף חשוב ומרכזי, שביכולתו לתרום רבות ליכולות הניהול במגזר הציבורי ויתרה מכך לשפר את השירות שניתן לאזרחי המדינה.

שר האוצר לפיד הודה לאבנר על תרומתה להקמת אגף התקשוב ואיחל לה הצלחה בהמשך דרכה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן