Skip to content

79 מיליארד דולר עודף נכסים על התחייבויות לישראל

בתום הרבעון השני של השנה. ברבעון השני היה עודף בחשבון השוטף של 1.8 מיליארד דולר, בהמשך לעודף של 1.9 מיליארד דולר ברבעון הקודם; חשבון הסחורות והשירותים הסתכם בעודף של 1.7 מיליארד דולר וחל גידול של 4.7 מיליארד דולר בהשקעות הישירות של תושבי חו"ל בישראל והייתה עלייה של 1.1 מיליארד דולר בנכסי הרזרבה, שהושפעה מרכישות מט"ח […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סיכום מאזן התשלומים של ישראל לרבעון השני של השנה מראה, כי בסוף יוני השנה, נרשם בחוב החיצוני נטו עודף נכסים על התחייבויות בסך 79 מיליארד דולר, לעומת 70 מיליארד דולר בסוף יוני 2012. כך מסרה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס).

הערה: שמות חשבונות ההכנסות וההעברות השוטפות, שונו לחשבון ההכנסות הראשוניות וחשבון ההכנסות המשניות בהתאמה, זאת בעקבות השינויים במדריך החדש של מאזן תשלומים (6BPM)
הערה: שמות חשבונות ההכנסות וההעברות השוטפות, שונו לחשבון ההכנסות הראשוניות וחשבון ההכנסות המשניות בהתאמה, זאת בעקבות השינויים במדריך החדש של מאזן תשלומים (6BPM)

עוד נמסר, כי נוצר ברבעון השני עודף בחשבון השוטף בסך 1.8 מיליארד דולר, בהמשך לעודף של 1.9 מיליארד דולר ברבעון הקודם; חשבון הסחורות והשירותים הסתכם בעודף של 1.7 מיליארד דולר וחל גידול של 4.7 מיליארד דולר בהשקעות הישירות של תושבי חו"ל בישראל; הייתה עלייה של 1.1 מיליארד דולר בנכסי הרזרבה, שהושפעה מרכישות מט"ח ע"י בנק ישראל; השקעות תושבי ישראל בניירות ערך סחירים בחו"ל עלו ב-1.4 מיליארד דולר, בהשוואה לעלייה ממוצעת של 3.5 מיליארד דולר בשלושת הרבעונים הקודמים.

יצוא הסחורות והשירותים, בדולרים שוטפים ובניכוי גורמים עונתיים, הסתכם ב-23.8 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה, עלייה של 0.7% בהשוואה לרבעון הקודם.
יבוא הסחורות והשירותים הסתכם ב-22.1 מיליארד דולר, ירידה של 0.9% בהשוואה לרבעון הקודם.

הגירעון בחשבון הסחורות – יצוא פחות יבוא, ברבעון השני של השנה, בניכוי גורמים עונתיים, הסתכם ב-1.8 מיליארד דולר בהמשך לשלושת הרבעונים שקדמו לו. כאשר נתוני היצוא והיבוא של סחורות במאזן תשלומים כוללים את הסחר עם הרשות הפלסטינית והתאמות מאזן תשלומים נוספות לנתוני סחר חוץ.

יצוא הסחורות, בניכוי השפעות עונתיות, הסתכם ב-15.2 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה וירד ב-1.6% לעומת היצוא ברבעון הקודם.

יבוא הסחורות ירד ב-1% לעומת הרבעון הקודם והסתכם ב-17.1 מיליארד דולר, מזה: היבוא הביטחוני היה 0.6 מיליארד דולר. יוזכר שערך יבוא הסחורות אינו כולל את הוצאות הובלת הסחורות לישראל וביטוחם.

העודף בחשבון השירותים ברבעון השני של השנה – לאחר ניכוי עונתיות – גדל בהשוואה לרבעון הקודם והסתכם ב-3.6 מיליארד דולר.

יצוא השירותים הסתכם ב-8.6 מיליארד דולר – בניכוי השפעות עונתיות. יצוא שירותים עסקיים אחרים המהווה כשני שלישים מתוך סך יצוא השירותים – לאחר ניכוי עונתיות- עלה ברבעון השני של 2013 ב-8.1% בהשוואה לרבעון הקודם, והסתכם ב-6.1 מיליארד דולר.

שירותים עסקיים אחרים כוללים שירותי תוכנה ומחשוב, שירותי מחקר ופיתוח, תקשורת, שירותי הנדסה, תמלוגים, עמלות ושירותים אחרים. בנוסף, ביצוא של שירותים אלה כלולים גם תקבולים מחו"ל כתוצאה ממכירת חברות הזנק ישראליות (Start-up) לתושבי חו"ל- יצוא זה כלול בענף המו"פ של שירותים עסקיים והסתכם ברבעון השני של השנה ב-1.1 מיליארד דולר, לעומת 0.7 מיליארד דולר ברבעון הקודם.

יצוא שירותי התיירות – לאחר ניכוי עונתיות וללא הוצאותיהם של עובדים זרים בישראל – הסתכם ב-1.1 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה בדומה לרבעון הקודם.

יצוא שירותי הובלה ותחבורה – בניכוי גורמי עונתיות – הסתכם ב-1.1 מיליארד דולר ברבעון השני של 2013, ירידה של 3.3% בהשוואה לרבעון הקודם.

יבוא השירותים, לאחר ניכוי עונתיות, הסתכם ב-5 מיליארד דולר ברבעון השני של 2013, ירידה של 0.7% בהשוואה לרבעון הקודם.

יבוא השירותים העסקיים האחרים – שמהווה כ-50% מסך כל יבוא השירותים – הסתכם ב-2.2 מיליארד דולר וירד ב-3.9% לעומת הרבעון הקודם.

יבוא שירותי תיירות ברבעון השני של השנה – בניכוי השפעות עונתיות – הסתכם ב-1.1 מיליארד דולר, עלייה של 5.3% ביחס לרבעון הקודם.
יבוא שירותי הובלה ותחבורה ברבעון השני של 2013 הסתכם ב-1.6 מיליארד דולר בדומה לרבעון הקודם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן