Skip to content

צה"ל ומשטרת ישראל נערכו לקראת יום הכיפורים

עיקר החשש במערכת הביטחון הוא מהחפיפה בין חג הצלב הנוצרי לחג הכיפורים השנה. במשטרה עוד זוכרים היטב את המהומות שאירעו לפני כחמש שנים בעכו. בירושים תותר הכניסה לתפילות יום השישי באל אקצה רק למתפללים מגיל 45 ומעלה בעלי תעודות זהות כחולות. צה"ל הטיל סגר על השטחים עד שבת בחצות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל ומשטרת ישראל השלימו את היערכותם לקראת חג יום הכיפורים. דובר צה"ל מוסר, כי על פי החלטת שר הביטחון משה יעלון, ובהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוטל החל מהלילה (חמישי), בשעה 23:59, סגר כללי על שטחי יהודה ושמרון. הסרת הסגר תתבצע מחר (שבת) בשעה 23:59 בהתאם להערכת המצב. במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטאריים, רפואיים וחריגים, כל זאת בכפוף לאישור המנהל האזרחי. צה"ל ימשיך לפעול על מנת להגן על תושבי מדינת ישראל תוך התחשבות במרקם החיים הפלסטיני.

הכותל המערבי לקראת יום הכיפורים (צילום: ענת מנדל)
הכותל המערבי לקראת יום הכיפורים (צילום: ענת מנדל)

במשטרת ישראל הנחה המפכ"ל רנ"צ יוחנן דנינו על פי הערכת מצב את הכוחות לשמור על דריכות גבוהה בריכוזי הערים המעורבות ובמוקדי החיכוך הרגישים, בדגש  על יהודה ושומרון, החל מחצות ועד לצאת יום כיפור.

שוטר מג"ב על החומות (צילום: משטרת ישראל)
שוטר מג"ב על החומות (צילום: משטרת ישראל)
(צילום: משטרת ישראל)
(צילום: משטרת ישראל)

השנה חל חג הצלב הנוצרי בחפיפה ליום הכיפורים היהודי. במשטרת ישראל זוכרים היטב את אירועי יום הכיפורים בשנת 2008, כאשר נוצרי מעכו  נכנס עם רכבו לשכונה יהודית בעיר ועורר תגובת זעם של תושבים שביקשו לערוך בו שפטים ויידו בו אבנים ולמהומות שהתעוררו בעקבות העימות. במשטרה גם ערים לכך שקולות נפץ של נפצים שמשליכים ילדים נוצרים במהלך חג הצלב יעוררו תחושות פחד וזעם בקרב הקהל היהודי. עקב כך הנחה המפכ"ל את המפקדים לפנות למנהיגי הדתות והעדות השונות בקריאה להפגנת אחריות וממלכתיות ולכיבוד כלל הדתות והזרמים. מטרת ההנחיה לאפשר לאזרחי ישראל לציין את האירועים בשלום ובבטחה בהתאם לצווי האמונה ומסורת.

במשטרת מחוז ירושלים, יתפרסו שוטרים כחולים, לוחמים ממשמר הגבול ומתנדבים במזרח ירושלים ובעיר העתיקה לשמירת הסדר והביטחון של אלפי היהודים שיגיעו לרחבת הכותל המערבי. מתנדבים של המשמר האזרחי יצוידו בכלי נשק לאבטחת בתי הכנסת באזור מגוריהם. משטרת ירושלים פורשת מחסומים בשיתוף עיריית ירושלים בדרכים הראשיות על מנת למנוע תנועה של כלי רכב ערביים לשכונות היהודיות. שוטרים ולוחמי מג"ב יוצבו במחסומים למניעת הסרתם.

כוחות יוצבו גם בשכונות התפר ובמקומות המועדים ליידויי אבנים. מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטי, הורה כי הכניסה למסגד אל אקצה לתפילת יום השישי היום בהר הבית תותר לגברים מעל גיל 45 בעלי תעודות זהות כחולות בלבד ולנשים בכל גיל. במשטרה ציינו כי יפעלו בנחישות למניעת הפרות סדר. מתנדבים של המשמר האזרחי יצוידו בכלי נשק לאבטחת בתי הכנסת באזור מגוריהם.

בחיפה הודיע מפקד מחוז חוף, ניצב חגי דותן, כי בכל מקרה יוצבו כוחות שיטור בערים מעורבות כמו חיפה ועכו. לדבריו, "תמיד יש חשש שאירוע קטן יבעיר את הרחוב, ולכן אנחנו שם. צריך לזכור שגם בין יהודים יש מי שמתקהלים ביום כיפור, לאו דווקא למטרות צדקה, אלא מיידים אבנים ומתפרעים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן