Skip to content

ביוון מבטלים את "חופשת המחשב" והאבטלה ממשיכה לגאות

יבוטלו שישה ימי חופשה בתשלום כפרס על עבודה מול מחשב, בונוס על הגעה בזמן לעבודה וגמלאות לבנות עובדי ציבור רווקות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
יוון - הדור האבוד
יוון - הדור האבוד

למי שתהה מדוע יוון פושטת רגל, להלן דוגמאות מחכימות. עובדי המגזר הציבורי ביוון עומדים לאבד שישה ימי חופשה בתשלום שהם זכאים להם מדי שנה – רק כפרס על עבודה מול מחשב.

ביום שישי החליטה ממשלת יוון לבטל את פריבילגיה בת יותר משני עשורים. הבונוס הידוע כ"חופשת מחשב" ניתן לעובדים שעבודתם כרוכה בישיבה מול מחשב יותר מחמש שעות ביום – בעצם רוב עובדי המגזר הציבורי במדינה.

"זה שייך לעידן אחר", אמר קיריאקוס מיטסוטאקיס, השר האחראי על הרפורמה במנהל המדינה, "היום, בעידן משבר, איננו יכולים לקיים פריבילגיות שעבר זמנן". ביטול הבונוס, שראשיתו בשנת 1989, מייצג: "צעד קטן, אך סמלי, במודרניזציה של השירות הציבורי," הוא הוסיף.

ארגון עובדי המגזר הציבורי, "אדדי" הודיע שייאבק בהחלטה בבית המשפט. המזכיר הכללי של הארגון, ארמולאוס קאסס, הסביר, בלי להתבלבל, כיצד נולד הבונוס. "על פי התקנות האירופיות, על כל המשתמשים במחשב ליטול חמש עשרה דקות הפסקה מדי שעתיים… לא קל לקחת את ההפסקות האלה במשך היום, לכן הוחלט בזמנו לתרגם אותן ליום חופשה בתשלום מדי חודשיים".

בהמשך החודש יבקרו ביוון מפקחים מטעם קרן המטבע הבינלאומית, מועצת אירופה והבנק המרכזי של היבשת, כדי לעמוד על התקדמות המדינה בצעדים שהתחייבה בהם בתמורה לחבילת החילוץ השנייה שקיבלה. חוץ מצמצום המגזר הציבורי, העלאת מסים וקיצוץ בשכר ובגמלאות, הממשלה מעוניינת להפגין שהיא מתקדמת במחיקת הטבות יקרות. עד כה הוגבלו הקצבאות שקיבלו בנות רווקות שהתייתמו מאבותיהן, בוטל בונוס על הפועה לעבודה בזמן, והוארך שבוע העבודה של המורים.

על פי תנאי חבילת החילוץ, כ-25,000 עובדי ציבור יועברו עד סוף השנה למה שמכונה מאגר "ניידות" שם יופחת שכרם בעודם ממתינים להעברתם למשרות ציבוריות אחרות. מי שלא ימצא עבורו ג'וב אחר בתוך שמונה חודשים יפוטר. חצי ממניינם אמורים להיכלל במאגר עד סוף החודש, וארגון העובדים קרא לשביתת מחאה בשל כך בימים רביעי וחמישי השבוע.

בחודש יוני השנה עמד שיעור המובטלים ביוון על 27.9 אחוז, 58.8 אחוז מהצעירים מובטלים. במספרים מדובר על 1.4 מיליון מובטלים. נוסף על כך כ-3.3 מיליון יוונים נחשבים "לא פעילים" – פחות מעט ממספר המועסקים, 3.63 מיליון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן