Skip to content

פסטיבל אבו גוש: קונצרט מיוחד משירי חיים חפר ואלכסנדר ארגוב

הפסטיבל למוזיקה ווקאלית יארח השנה מקהלות משובחות שיבצעו יצירות מהרנסנס עד הבארוק ומתהילים עד הביטלס, וגם יקיים קונצרט מרגש שיוקדש לשירי חיים חפר, שהלחין אלכסנדר ארגוב. אורנה לנגר ממליצה מה כדאי לשמוע ועל מה אסור לוותר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מדי סוכות ושבועות נוהר ציבור המכורים למוזיקה ווקאלית אל הכנסיות שבכפר אבו גוש. חלקו כדי להתענג על הנוף הקסום הנשקף מפסגת ההר עליו ניצבת הכנסייה בקרית יערים; חלקו האחר – כדי  לשעשע את הטף המתאושש מחופשת הקיץ שאחריה מגיעה חופשת ראש השנה המקדימה את חופשת סוכות. וברובו כדי להתענג על מבחר מקהלות משובחות תוצרת כחול לבן במגוון תוכניות ווקאליות שאין לו הזדמנות לשמוע באולמות הקונצרטים.

מוטטים של באך ומנדלסון. אנסמבל סִירְבֶנְטֶס

כהרגלה מקפידה חנה צור, המנהלת המוזיקלית של הפסטיבל, על מינון נכון בין התכנים ובעיקר גיוון ושיבוץ יצירות מקוריות ובלתי מוכרות. הפעם תועלה גרסה רעננה ומקורית ל"דם השושן"- אופרה שהלחין בן פרו-ולסקז, בראשית המאה ה-18. אנסמבל "פניקס" תחת שרביטה של מירנה הרצוג יבליט את רעננות היצירה.

אורחי הפסטיבל השנה, שיתקיים מה-25 עד ה-28 בספטמבר, הם שני הרכבים שאסור להחמיצם: אנסמבל סִירְבֶנְטֶס – 12 זמרים וירטואוזים המגיעים לפסטיבל היישר מכנסיית הוהנצולרן בברלין. בהיותם אמונים על שירה בחללה המהדהד של הכנסייה, יש לשער שיידעו להשתמש בבעיות ההדהוד של כנסית קריית יערים לטובתם. תחת שרביטו של המנצח הנודע סטפן שוּק יעלו מוטטים של באך ובן הרנסנס  ז'סקאן דה פרה, ובתוכנית רומנטית יותר – מוטטים של מנדלסון ואת המגניפיקט שהלחין תלמידו של באך, הומיליוס.

מסע מוזיקלי מרתק לספרד ולפורטוגל. אנסמבל הורטוס מוזיקוס

בשום אופן לא הייתי מחמיצה את אנסמבל הורטוס מוזיקוס עם מנצחם, הכנר המחונן אנדרס מוסטינון. כבר בפסטיבל ישראל כבשו את לב הקהל בחיות הזוהרת ובעיקר בשמחה שבה בצעו מוזיקת רנסנס ובארוק. הפעם ייטלו את הקהל למסע מרתק לספרד ולפורטוגל – מסע בו יוכל הקהל להתוודע לראשונה לגיבוש הסגנוני ולמהלכים ההרמוניים המרגשים המייחדים את שירי העם הבסקיים. בקריפטה יבצע האנסמבל מוזיקה "סַלונית" – ממונטוורדי ועד רוסיני מתובלת בשירים נפוליטניים.

החמישייה הקולית מברלין: תהילים וביטלס

עוד מברלין תגיע לפסטיבל החמישייה הקולית שתעלה בקריפטה שבלב הכפר את גרסתו של בובי מק'פרן לפרקי תהילים ואת שירי החיפושיות.

במלאת מאה להולדתו של סשה ארגוב ושנה למותו של חיים חפר יעלה הפסטיבל תוכנית המיוחדת לשירי חפר להם הלחין ארגוב את המוזיקה. בקונצרט המרגש ישתתפו ילדיו, נכדיו וניניו.

וכמובן שאי-אפשר פסטיבל בלי מיסה קריאולה ושירי לורקה ופקו איבנז, שיועלו לצד הרקוויאם של שיץ ושירי עם סקוטיים בעיבודו של בטהובן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן