Skip to content

שישה חברי כנופיה נעצרו בחשד ששדדו סחורות בשטחים

אתמול נעצרו חברי הכנופיה במבצע רחב ידיים שכלל מרדף אחרי מכונית המילוט ומרדף רגלי אחרי חשוד שנמלט לתוך כפר ושם הסתתר. המשטרה מקווה שפרסום האירוע ידליק נורת אזהרה בקרב סוחרים שמתפתים להגיע לשטחים ולבצע עסקאות עם אנשים לא מוכרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום – פוענחה פרשייית עוקצים של כנופייה אלימה מהשטחים. ששת חברי הכנופייה נעצרו. חוקרי היחידה המרכזית של מחוז ש"י עקבו תקופה ארוכה אחרי תלונות חוזרות ונשנות של סוחרים מסוגים שונים – סוחרי מכוניות, ביגוד, אלקטרוניקה ועוד, שפותו להגיע למקומות מסוימים בחבל בנימין בגדה ושם נשדדו מסחורתם באיומי נשק קר (סכין, אלה, גז מדמיע) ואיומי אלימות.

זה מספר חודשים פעלה באיו"ש  כנופיה שנהגה להזמין סחורה מסוחרים והתחייבה לתשלום במזומן בתמורה לסחורה שיביאו. לאחר הפיתוי, כשהסוחר הגיע לנקודת המפגש, התבצעה העברת הסחורה ואז איימו חברי הכנופיה על הסוחר ונעלמו עם הסחורה בלי לשלם. התלנות גברו ואזהרות משטרת ש"י לא להתפתות לאנשים לא מוכרים ולא לבצע עסקאות במזומן מסוג זה נפלו על אזניים ריקות.

הסחורה ששימשה את המשטרה לעסקת "עוקץ" בתחילת החודש (צילום: דוברות ש"י)
הסחורה ששימשה את המשטרה לעסקת "עוקץ" בתחילת החודש (צילום: דוברות ש"י)

חוקרי הימ"ר שמו לב כי פעולות השוד נעשו כולן באזור חבל בנימין בנקודות הפזורות על פני כביש 443 והכפרים הסמוכים. שיטת הפעולה של הכנופיה הייתה פשוטה. בשלב הראשון התקשר לסוחר חבר כנופיה דובר עברית. הוא היה מתקשר טלפונית לסוחר ממרכז הארץ, מנהל איתו משא ומתן על סחורתו. המו"מ הרציני כביכול היה מחליש את החשדות אצל הסוחר.

חברי הכנופיה לא בחלו בשום סחורה. מהתלונות הרבות שהצטברו במשטרה אפשר ללמוד כי מדובר בסחורות מכל הסוגים: רכבים, בגדים, משאיות, מוצרי אלקטרוניקה ואפילו מלח מים המלח.

לאחר המו"מ הטלפוני וסגירה על העסקה בפלאפון, הגיע השלב השני ובו נקבע מקום מפגש תמים לכאורה. הסוחר היה מגיע עם רכבו עמוס בסחורה ובנקודת הנמפגש הועברה הסחורה מרכב לרכב. בסיום העברת הסחורה הסתיימו החיוכים, והכנופיה היתה עוזבת את המקום בלי לשלם, בדרך כלל באמצעות איומים מילוליים בלבד. במשטרה מצינים כי  היו מספר מקרים בהם כבר מתחילת העסקה, ללא כל התראה מראש וגילוי התנגדות מצד הסוחר, העסקה הפכה לשוד מזוין בעזרת נשק קר, סכין, אלה ,גז מדמיע, ואז נשדדו מהסוחר גם סחורתו וגם הרכב עצמו.

מעדויות של הקורבנות למדו החוקרים כי בתרמית מעורבות מספר דמויות קבועות עם מאפיינים דומים. מפקד מחוז ש"י ניצב קובי כהן, החליט להעביר את הטיפול של הפרשיה ליחידה המרכזית של מחוז ש"י. החוקרים עקבו אחרי קצות החוט וביום רביעי בשבוע שעבר וגם אמש (ראשון) בשעות הערב נעצרו שישה חברי כנופיה החשודים כי ביצעו את העוקצים בשווי מאות אלפי שקלים, בעשרות עסקאות שכולן נגמרו בהפסד כספי גדול.

אתמול בפעילות של בלשי ימ"ר ש"י ויס"מ ש"י בוצעו פעולות אופרטיביות בהן נעקץ העוקץ. בלש מימ"ר ש"י ביצע עסקה וקבע להיפגש עם חברי הכנופיה בכביש  443 סמוך לכפר בית עור א-תחתא. הבלש הגיע למקום המפגש ובעת שהמתין הוא הבחין במספר אנשים שנראו דומים לעבריינים על פי עדות הקורבנות.  העסקה החלה להתבצע ואז ברגע שהסחורה החלה לעבור מרכבו של הבלש לרכב הכנופיה, יצאו שוטרי היס"מ והחוקרים ממסתורם ומעצרם של השישה בוצע במהירות.

המעצרים כללו את התצפיתנים של הכנופיה, שווידאו שהשטח נקי. נהג רכב המילוט של הכנופיה נעצר לאחר מרדף קצר ורכבו נפל לתעלה. החשוד המרכזי נמלט לתוך הכפר בריצה, אך לאחר מרדף רגלי של השוטרים הוא נעצר בתוך ביתו של פלסטיני בו חיפש מסתור.

ששת העצורים הפלסטינים הם גבר בן 35 תושב שוקבא, גבר בן 42 תושב חירבת אל מיסבח, גבר בן 22 תושב קטנה, גבר בן 24 תושב אל בירה, גבר בן 53 תושב חירבת אל מיסבח וגבר בן 20 תושב חירבת אל מיסבח. כל העצורים יובאו מחר להארכת מעצר בבית משפט צבאי בעופר. במשטרת ש"י ציינו בהערכה את הדבקות במשימה תוך גילוי אומץ וחתירה למגע. דובר ש"י, פקד דודי אסרף, חוזר ומזהיר את הציבור לא להתפתות לעסקאות עם אנשים לא מוכרים באיו"ש.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן