Skip to content

מלון וולדורף אסטוריה ייפתח עד סוף השנה בירושלים

התאחדות המלונות תקיים את הוועידה התלת-שנתית שלה במלון הפאר בירושלים בדצמבר השנה. מנכ"ל ההתאחדות, שמואל צוראל: אנחנו מאמינים שהמלון ייפתח ולכן לקחנו את הסיכון לקיים בו את הוועידה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אנחנו מאמינים שהמלון ייפתח, ולכן לקחנו סיכון וקבענו שהוועידה התלת-שנתית של התאחדות המלונות בישראל תתקיים בו בין ה-16-17 בדצמבר השנה", כך אומר מנכ"ל ההתאחדות, שמואל צוראל, על מלון וולדורף אסטוריה מרשת הילטון שאמור להיפתח בירושלים.

האטריום הפתוח במלון. בחצר המלון נבנתה רחבה המקורה בחיפוי זכוכית, הנפתח לצורך בניית סוכה. (צילום: אתר המלון)
האטריום הפתוח במלון. בחצר המלון נבנתה רחבה המקורה בחיפוי זכוכית, הנפתח לצורך בניית סוכה. (צילום: אתר המלון)

המועד הראשון שבו אמור היה המלון להיפתח היה אמצע שנת 2010. אח"כ נדחה המועד ל-2012 ועתה הוא מתוכנן לסוף השנה. בפרסומי רשת הילטון, שוולדורף אסטוריה הוא מותג היוקרה שלה, מפורסם המלון כמי שייפתח ב-2013. עם זאת, עדיין אין אפשרות להזמין חדרים במלון במערכת ההזמנות.

צוראל מוסיף ש"בשנים האחרונות כמעט לא נבנים מלונות בישראל ומה שנפתח – אלה פרוייקטים שהיו בקנה עשר וחמש עשרה שנים. פתיחת המלון הייחודי במבנה ההסטורי היא בשורה. השימור נותן כבוד להסטוריה ותורם לחזות העיר ירושלים".

לדברי צוראל, ההשקעה הלא מבוטלת שנעשתה במלון גם מעודדת משקיעים. "זה ראוי להערכה ולתשומת לב, כאשר רשת כמו הילטון מגדילה את הייצוג שלה בישראל עם המותג הגבוה ביותר שלה, שכמובן ידורג בכוכבים לאחר כניסת הדירוג החדש", לא התאפק צוראל מאמירה צינית על הכוונה להחזיר את דירוג המלונות לישראל.

משנות ה-20 במאה ה-20 למאה ה-21

בסוף שנות ה-20 של המאה הקודמת, נבנה ברחוב אגרון בירושלים מלון פאר ערבי שנקרא מלון פאלאס. המלון נסגר באמצע שנות ה-30, עקב התחרות הקשה עם מלון הפאר הסמוך – מלון המלך דוד.

לאחר מספר גלגולים נרכש המלון בשנת 2006 על ידי חברת איי.פי.סי ירושלים בע"מ של משפחת רייכמן מקנדה בעשרים מיליון דולר לשם הפיכתו למלון יוקרה מודרני.

ודדורף אסטוריה, שנבנה מאבן ירושלמית. חזית המלון נשמרה שלמה לכל אורך הבנייה ושאר המלון נהרס ונבנה מחדש. (צילום: אתר המלון)
וודדורף אסטוריה, שנבנה מאבן ירושלמית. חזית המלון נשמרה שלמה לכל אורך הבנייה ושאר המלון נהרס ונבנה מחדש. (צילום: אתר המלון)

חברת איי.פי.סי קיבלה ממשרד התיירות מענק בגובה של 28% מההשקעה שעומדת על יותר מ-200 מיליון שקל, ואשר נפרש לאורך שבע שנים. איי.פי.סי קיבלה אפשרות למכור 30 דירות גדולות למגורים לצד חדרי המלון, שלטענת החברה איפשרה את כדאיות הפרויקט.

בשיפוץ המלון נוספו לבניין המקורי אגף חדש ושש קומות נוספות, כך שיהיו במלון 230 חדרים לעומת 140 במלון המקורי.

התב"ע של המבנה הוכנה על ידי האדריכל דוד קרויאנקר, המומחה בחקר מבנים ישנים בירושלים, משרד פייגין אדריכלים הופקד על הבנייה ואילו עיצוב פנים המלון ניתן בידי האדריכל הטורקי סינאן כפאדר.
חזית המלון נשמרה שלמה לכל אורך הבנייה ושאר המלון נהרס ונבנה מחדש.

בניין הסוויטות לקראת סיום הבנייה. הסוויטות איפשרו את ההיתכנות הכלכלית של הפרויקט. (צילום: 66AVI‏, Cc-by-sa-3.0)
בניין הסוויטות לקראת סיום הבנייה. הסוויטות איפשרו את ההיתכנות הכלכלית של הפרויקט. (צילום: 66AVI‏, Cc-by-sa-3.0)

המלון ממוקם בין הרחובות אגרון והמלך דוד, בסמוך למלון המלך דוד, מלון מצודת דוד ומלון ממילא הנמצא מעבר לכביש והוא מכוון את עצמו בעיקר לקהל החרדי אמריקאי.

בהתאם לכך נבנתה בחצר המלון רחבה המקורה בחיפוי זכוכית, הנפתח לצורך בניית סוכה. כמו כן נבנו שתי בריכות שחייה נפרדות לנשים ולגברים, שני חדרי ספא נפרדים ושלש מסעדות כשרות.

במלון גם אולם נשפים של 700 מ"ר לאירועים וחתונות. (צילום: אתר המלון)
במלון גם אולם נשפים של 700 מ"ר לאירועים וחתונות. (צילום: אתר המלון)

לוולדורף אסטוריה קולקשן חמישה בתי מלון. ארבעה בארצות הברית, בהם המלון וולדורף אסטוריה המפורסם בניו יורק. המלון בירושלים הוא המלון השני של הרשת שמוקם מחוץ לארצות הברית, אחרי מלון בג'דה שבערב הסעודית. בנוסף לירושלים, תפתח השנה הרשת גם מלון בדובאי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן