Skip to content

חרדים לחופשה: כ-60% מהחרדים יצאו השנה לחופשה בארץ

מחקר של משרד התיירות על הרגלי הנופש של המגזר החרדי: כ-60% יצאו השנה לחופשה בארץ. נמצא, כי לנופשים החרדים המודרניים ולנופשים החילוניים והמסורתיים עקרונות מנחים דומים - ניתן דגש לצרכים חומריים כגון מזון משובח ובשפע, ג'קוזי, ספא וחוויה באווירה של חו"ל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ-65% מבני המגזר החרדי בישראל, מעדיפים חופשה בארץ על פני חופשה בחו"ל, 57% מבני המגזר יצאו השנה לחופשה בארץ, מתוכם כ-60% בחרו לנסוע לצפון. את המידע על החופשות מצאו כ-30% מהם באינטרנט.

נחל חרמון (בניאס). אצל החרדים ניתנת עדיפות למסלולי טיולים הכוללים מים, מקומות בילוי כשרים וזמינות של מניין לתפילה. (צילום: ויקיפדיה)
נחל חרמון (בניאס). אצל החרדים ניתנת עדיפות למסלולי טיולים הכוללים מים, מקומות בילוי כשרים וזמינות של מניין לתפילה. (צילום: ויקיפדיה)

כך עולה מסקר שנערך על ידי משרד התיירות. הסקר נערך כחלק ממחקר כללי, שביצעה לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"ם) באמצעות "יפעת גת בע"מ מותגים" ביולי 2013, שמטרתו היכרות עם מאפייני המגזר החרדי למיפוי הרגלי צריכת הנופש והחסמים הקיימים.

ניתנת עדיפות למסלולי טיולים הכוללים מים, מקומות בילוי כשרים וזמינות של מניין לתפילה

עוד עולה מהסקר, כי משפחות חרדיות רבות יוצאות כיום לחופשה משפחתית וחופשה זוגית אחת לשנה, הודות להיצע ההולך וגדל של מקומות נופש המותאמים לחרדים.

במחקר נמצא עוד, כי היעדים הפופולריים בקרב החרדים הם צפון הארץ וירושלים. העדיפות ניתנת לאזורים עשירים באטרקציות המשלבות בין טבע ומנוחה לבין נופש פעיל, למשל טרקטורונים, סיורים בבתי חרושת ובמפעלים וכן קרבה לקברי צדיקים. כמו כן ניתנת עדיפות למסלולי טיולים הכוללים מים, מקומות בילוי כשרים וזמינות של מניין לתפילה. היעדים הפחות מתויירים על ידי החרדים נמצאים בדרום הארץ ואילת.

משרד התיירות רואה פוטנציאל רב בתיירות חרדית בכלל, בעקבות תוצאות המחקר, לפיהן חו"ל אינו מהווה תחרות לנופש בארץ. המשרד מעוניין לפתח את הפוטנציאל של הדרום ופועל כעת בשני אפיקים: פרסום המוצר התיירותי לציבור החרדי וכן עידוד עמותות התיירות בדרום להתאים את מתקני האטרקציות והאכסון לקהל החרדי. בנוסף, נמצא משרד התיירות בימים אלה במגעים בנושא הכשרתם של מורי דרך חרדים וכן השתלמותם בתחומים הרלוונטיים לתיירים מהמגזר החרדי.

עד כה השקיע משרד התיירות 400 אלף שקל בקידום תוכן שיווקי ברדיו, באינטרנט כשר וכעת גם מפיקים סרטון לעידוד תיירות חרדית לאזור הדרום. הסרטון חושף בפני הציבור החרדי אפשרויות טיול, מקומות לינה, אטרקציות ומסלולים מותאמים לו. בכוונת המשרד להמשיך ולהשקיע עד חצי מיליון שקל נוספים בשיווק מידע תיירותי לקהל החרדי.

לא מעדיפים מלונות הנסגרים עבורם

המחקר מנתח את ההבדלים בין החרדים המודרניים לשמרניים, ומונה את המאפיינים הייחודיים של המשפחה החרדית הממוצעת, ביניהם מספר הילדים הגדול, תקציב הכפוף להיותה של האישה מפרנסת יחידה או עיקרית וכן חופשה שנתית קצרה בת שלושה שבועות בלבד.

הציבור החרדי מחפש ערך חינוכי בחופשה המשפחתית ורואה בה כלי חיוני לצורך "מילוי מצברים". נמצא, כי לנופשים החרדים המודרניים ולנופשים החילוניים והמסורתיים עקרונות מנחים דומים בכל הנוגע לתכנון החופשה – ניתן דגש לצרכים חומריים כגון מזון משובח ובשפע, ג'קוזי, ספא וחוויה באווירה של חו"ל. יחד עם זאת, בעוד שהציבור החרדי מעוניין לשנות אווירה ולהתנתק, עליו לשמור על סביבה שתהיה מותאמת לצרכיו הייחודיים, אך בתוך כך הוא אינו מעוניין להתבדל לגמרי במלונות סגורים רק עבורו.

המשרד בדק את הסיבות שמנעו מהמשפחה החרדית לצאת לחופשה השנה: 50% ציינו "חוסר זמן" או "לא יצא"; 38% ציינו "סיבה כלכלית"; 7% ציינו כי "לא נהוג לצאת לחופשות"; 2% "בגלל הילדים"; 2% "סיבות בריאותיות"; 7% ציינו "לא יודע" או "ללא סיבה מיוחדת".

שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו אמר בעקבות הממצאים כי משרד התיירות רואה פוטנציאל רב בתיירות החרדית. "עלייה זו תואמת את מגמת העלייה בתיירות הפנים בשנה החולפת. מעבר להיצע הנרחב של אתרים, חניוני קמפינג המותאמים למגזר, שמורות טבע ואטרקציות, ישנו ערך חינוכי לחופשה משפחתית כחול-לבן".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן