Skip to content

המחסור ברופאים – מתחילים לסגור את הפער?

שנתיים לאחר שנפתחה הפקולטה לרפואה של בר אילן בגליל, הגיעו הסטודנטים למקום השני בארץ בבחינות הגמר בגניקולוגיה ומיילדות. 30 רופאים-עולים חדשים ישתלבו במסלול הכשרה מיוחד של הסוכנות, שנועד להכינם לקראת מבחני הרישוי. מדי שנה נקלטים בתכניות שונות ברחבי הארץ כ-180 רופאים שעלו מכל רחבי העולם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שנתיים לאחר שהחלה לפעול, רושמת הפקולטה לרפואה של בר-אילן בצפת הישג מרשים. הסטודנטים לרפואה של בר-אילן הגיעו למקום השני בין חמש הפקולטות לרפואה בישראל בממוצע הציונים בבחינות הגמר בגניקולוגיה ובמיילדות. זאת ועוד: רק סטודנט אחד מתוך 54 הסטודנטים שנבחנו נכשל.

בפקולטה לרפואה של בר-אילן בגליל לומדים סטודנטים ישראלים שסיימו שלוש שנות לימודים פרה-קליניים ברפואה בחו"ל וכן סטודנטים ישראלים שסיימו תואר ראשון במדעים והעושים הסבה לרפואה.

פרופ' רן טור-כספא, דיקן הפקולטה לרפואה של בר-אילן בצפת, הביע סיפוק רב מן ההישגים של הסטודנטים ואמר כי הם מעידים על איכות המרצים ואיכות ההוראה בפקולטה. בפקולטה לרפואה של בר-אילן בגליל ילמדו השנה כ-360 סטודנטים. הלימודים מתקיימים במבנה הזמני של הפקולטה בצפת.

הרופאים שבדרך (צילום: זד פילמס)
הרופאים שבדרך (צילום: זד פילמס)

על רקע המחסור ברופאים נערך ביום שלישי טקס הפתיחה של קורס מיוחד לשילוב רופאים עולים במערכת הבריאות הישראלית, במעמד השרה לקליטת עלייה סופה לנדבר ויו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי. הטקס נערך במרכז הקליטה של הסוכנות, בית קנדה באשדוד, והשתתפו בו כ-30 עולים שעלו לאחרונה לישראל. 

הרופאים הצעירים ישתלבו במסלול הכשרה מיוחד שיימשך 16 חודשים ונועד לסייע להם להשתלב בהצלחה המערכת הבריאות הישראלית ולהסיר חסמים בקליטתם. הוא כולל לימודי עברית אינטנסיביים וטרמינולוגיה רפואית ולאחריהם קורס מיוחד שנועד להכינם לקראת מבחני הרישוי וקבלת הרישיון הישראלי. במהלך ההכשרה, הרופאים יגורו במרכז הקליטה של הסוכנות באשדוד. 

זהו המחזור החמישי של הקורס להכשרת רופאים עולים באשדוד, שמופעל על ידי הסוכנות היהודית והמשרד לקליטת עלייה בשיתוף עם בית החולים "קפלן" שברחובות, משרד החינוך ומשרד הבריאות. מאז תחילתו של הפרויקט, השתתפו בו יותר מ-200 רופאים עולים. 

על פי נתונים של הסוכנות היהודית והמשרד לקליטת עלייה, מדי שנה נקלטים בתכניות שונות ברחבי הארץ כ-180 רופאים שעלו מכל רחבי העולם. רבים מהרופאים העולים השתלבו דווקא בבתי החולים בגליל ובנגב ובכך סייעו לחיזוק מערך הרפואה בפריפריה. 

השרה לנדבר הבהירה כי מדובר בפרויקט שהמשרד מייחס לו חשיבות רבה מאחר שהוא מסייע לרופאים העולים להצליח ולהשתלב במקצוע הרפואה בישראל והוסיפה כי "תרומתם למערכת הבריאות כתוצאה מכך היא גדולה". לדברי שרנסקי, יש פער גדול בין מספר הסטודנטים שמסיימים לימודי רפואה מדי שנה לבין מספר הרופאים הנדרש במערכת הבריאות הישראלית. הסוכנות היהודית ומשרד הקליטה מפתחים מגוון תכניות שעוזרות לשלב את הרופאים העולים במערכת הבריאות ומסייעות לצמצם את הפער".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן