Skip to content

איראן משקרת בנוגע להתקדמות תכנית הגרעין שלה

מצג שת"פ והמתינות, אשר איראן מנסה לצייר, עומד בסתירה לממצאים ולעובדות בשטח ביחס לתוכניתה הגרעינית, ורוח המתינות המסתמנת לא צריכה להטעות את הקהילה הבינלאומית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מצג המתינות שאיראן מנסה להציג עומד בסתירה לעובדות בשטח, כך אמר יו״ר הוועדה לאנרגיה אטומית, ד״ר שאול חורב, בוועידת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. חורב התייחס בדבריו למצב הקשה בסוריה, כולל השימוש לאחרונה בנשק כימי על ידי המשטר נגד אזרחי סוריה. עוד ציין כי בחמישים השנים האחרונות הופעל במזרח התיכון נשק כימי לפחות ארבע פעמים ע"י מדינות האזור. הוא הזכיר בהקשר זה כי סוריה עודנה נמצאת בחקירה של סבא"א בחשד לפיתוח נשק גרעיני בחשאי. חורב הוסיף כי פעולותיה של סוריה, ומשטרים נוספים, הם האיום הגדול ביותר על משטר מניעת התפוצה הבינ"ל.

ד״ר שאול חורב חזר על עמדתה של ישראל, כי התנאים ההכרחיים לכינון אזור חופשי מנשק להשמדת המונים ואמצעי השיגור שלהם במזרח התיכון הם שלום כולל ובר-קיימא וציות מלא של כל מדינות האזור להתחייבויותיהן הבינלאומיות. מדינת ישראל הפגינה גישה חיובית, לדבריו, כלפי הניסיונות לקיום התייעצות אזורית בנושאי ביטחון, זאת בניגוד לעמדתן הנוקשה של מדינות ערב, המסרבות לקיים דיאלוג ישיר עם ישראל.

יו״ר הוועדה לאנרגיה אטומית הביע צער על החלטתן של מדינות ערב לחזור ולהעלות שוב על סדר יומה של הוועידה הכללית את נושא "היכולות הגרעיניות של ישראל", וזאת למרות החלטתן בשנה שעברה שלא להגיש הצעת החלטה תחת סעיף זה. הוא ציין כי העלאת סעיף אנטי-ישראלי זה על סדר היום של הוועידה פוגעת באמון ובשיתוף הפעולה האזורי, ומסיטה את תשומת הלב מהבעיות האמתיות במזרח התיכון. ד״ר חורב קרא למדינות החברות להביע את התנגדותן למהלך זה של מדינות ערב.

arak
כור המים הכבדים באראק, איראן (צילום: ויקימדיה)

ד״ר שאול חורב ציין את ההתפתחויות בתכניתה הגרעינית של איראן, כולל ההרחבה של תכנית העשרת האורניום, הקמת כור מים כבדים לייצור פלוטוניום והעיסוק במחקרים צבאיים, כפי שבאו לידי ביטוי בדו"חות מנכ"ל סבא"א לאורך השנים. ״מצג שת"פ והמתינות, אשר איראן מנסה לצייר, עומד בסתירה לממצאים ולעובדות בשטח ביחס לתוכניתה הגרעינית. עד כה, איראן ניצלה לרעה את חלון הזמן שהתאפשר ע"י סבא"א והקהילה הבינ"ל ורוח המתינות המסתמנת לא צריכה להטעות״, אמר ד״ר שאול חורב.

בסיום דבריו הביע ד״ר חורב תקווה כי מדינות האזור יבחרו בדיאלוג ושת"פ אזורי עם ישראל, ובפרט בנסיבות ההתפתחויות האזוריות האחרונות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן