Skip to content

לופטהנזה מתכוונת להזמין 59 מטוסים מבואינג ואיירבס

34 מטוסים מהדגם החדש של בואינג 777-9, שהראשון מיועד להספקה בשנת 2016, ו-25 מטוסי איירבס A350-900. שווי מוערך של העסקה המשולבת כ-19 מיליארד דולר. מטוסים אלה אמורים להחליף, במשך 12 שנה, את 48 מטוסי איירבס A340 ואת 22 מטוסי בואינג 747-400. הוגברו המאמצים למציאת דלק סילוני חלופי בר קיימא בארה"ב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לופטהנזה מסרה, כי היא מתכוונת להזמין 59 מטוסי סילון חדישים – 34 מטוסים מהדגם החדש של בואינג 777-9, שהראשון מיועד לאספקה בשנת 2016, ו-25 מטוסי איירבס A350-900, המתחרים במטוסי 787 של בואינג. אם כך יהיה מטוסים אלה אמורים להחליף בהדרגה, במשך 12 שנה, את 48 מטוסי איירבס A340 ו-22 מטוסי בואינג 747-400, שצריכת הדלק שלהם גבוהה בכ-25%, בגלל שהם מופעלים על ידי ארבעה מנועים, לעומת המטוסים החדישים של בואינג ואיירבס, המופעלים על ידי שני מנועים.

מטוסי לופטהנזה בפרנקפורט. להוריד תצרוכת דלק בכ-25%
מטוסי לופטהנזה בפרנקפורט. להוריד תצרוכת דלק בכ-25%

העסקה המשולבת לרכישת המטוסים משתי היצרניות מוערכת בכ-19 מיליארד דולר, בלי לחשב כמובן את ההנחות הניתנות בהזמנות גדולות כאלה.

אף אחד מהדגמים שלופטהנזה מתכוונת להזמין מבואינג ומאיירבס נמצא כרגע בקווי היצור השוטף. מועצת המנהלים של בואינג אפילו לא אישרה עדיין את תוכנית 777-9. מן הראוי לציין גם, כי גם אף אחד מדגמי המטוסים בואינג 747-400 ואיירבס A340 – נמצאים כרגע בייצור. אם כי בואינג מפתחת עתה את מטוס 747-8 ולופטהנזה הזמינה כבר 9 מטוסים מדגם זה.

בינתיים החלו איירבס ובואינג לרכוש מכמה חברות תעופה את מטוסי A340 ו-747-400, כפיתוי ועזרה במכירת המטוסים החדישים יותר.

דלק סילוני חלופי ואיכות הסביבה

מייקל הוארטה. מנהל FAA
מייקל הוארטה. מנהל FAA

על רקע ההתלבטויות של חברות התעופה בעולם בכל הקשור לעלויות ההפעלה הגבוהות בגין הוצאות הדלק, בחר בשבוע שעבר מייקל הוארטה, מנהל סוכנות התעופה הפדראלית בארה"ב (FAA), קבוצה של אוניברסיטאות כדי להפעיל מרכז איכות אווירי (Air Transportation Center of Excellence [COE]) לפיתוח דלק סילוני חלופי ושמירה על איכות הסביבה.

בראש האוניברסיטאות שנבחרו עומדות אוניברסיטת מדינת וושינגטון והמכון טכנולוגי של מסצ'וסטס. מרכז זה אמור לבחון את יעדי האנרגיה והשמירה על איכות הסביבה בחלק גדול מהמטוסים החדשים מהדור החדש (NextGen), המשפיעים על טייסים, נוסעים, בקרי טיסה והמטוסים.

אנתוני פוקס. שר התחבורה האמריקני
אנתוני פוקס. שר התחבורה האמריקני

לדברי אנתוני פוקס, שר התחבורה אמריקני , הממשלה תומכת באוניברסיטאות השותפות לתכניתו של הנשיא אובמה בהתמודדות עם שינוי האקלים. "על המרכז לאיכות אווירית יהיה לנצל האוניברסיטאות המוכשרות, כדי שיעזרו לנו לקבל בשלב הבא טכנולוגית דלק סילוני חלופית וידידותית לסביבה". הוא ציין.

השותפות ב-COE הן בין היתר: אוניברסיטת בוסטון, אוניברסיטת מדינת אורגון, אוניברסיטת פרדו ,אוניברסיטת דייטון,אוניברסיטת אילינוי, אוניברסיטת פנסילבניה,אוניברסיטת וושינגטון , אוניברסיטת מיזורי של מדע והטכנולוגיה, מכון טכנולוגי של ג'ורג'יה, אוניברסיטת סטנפורד, אוניברסיטת הוואי ואוניברסיטת צפון קרוליינה. המחקרים התבססו על שיתופי פעולה עם חברות תעופה ושתי יצרניות המטוסים הגדולים איירבס ובואינג.

דלק חלופי אלטרנטיבי בר קיימא

מאמצי המחקר ופיתוח של COE יתמקדו במטרות סביבתיות של מטוסי NextGen לרעש, איכות אוויר , שינויי האקלים ואנרגיה, כולל טכנולוגיות המטוסים החדשים ומציאת דלק סילוני תעופתי אלטרנטיבי בר קיימא . מטרות FAA כוללות שיפור של היעילות אנרגטי במערכת המרחב האווירי הלאומי האמריקני, לפחות 2% בשנה וכדי לפתח ולשווק "דלק סילוני חלופי לתעופה מסחרית, בהיקף של כמיליארד גלון ביום, שיהיו בשימוש עד 2018", מסביר מייקל הוארטה מנהל FAA.

תוכנית COE היא שותפות מחקר בין אקדמיה, תעשייה והממשל הפדרלי – FAA, עם מימון של 4 מיליון דולר בשנה, למשך 10 שנים.

בשנת 2010 השתמשו חברות התעופה האמריקניות ב-47.4 מיליון גלון של דלק ביום, ועד חודש נובמבר 2011 עלתה תצרוכת הדלק ל-48.3 מיליון גלון ביום, במחיר של כמעט 50 מיליארד דולר. לכן, המטרה של כמיליארד דלק סילוני חלופי של מיליארד גלון ביום, היא פחות או יותר טיפה בחבית דלק, אבל אם זה יתרחש, זו תהיה התחלה טובה מאוד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן