Skip to content

פרס: אם איראן רצינית עליה לחדול מייצר טילים ארוכי טווח

הנשיא בירך על הדיאלוג המתפתח בין הנשיא אובמה לנשיא רוחאני , אך הדגיש כי "האיראנים מתוחכמים ובעלי סבלנות רבה. מעבר להצהרות המגיעות מכיוונם, הם ייבחנו רק על פי המעשים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אם איראן רצינית בכוונותיה היא חייבת לחדול מידית מייצור טילים ארוכי טווח הנושאים ראש נפץ גרעיני ולהפחית את העשרת האורניום". כך אומר נשיא המדינה, שמעון פרס.

הנשיא פרס השלים סבב פגישות אותו ערך בשולי כינוס ילטה הבינלאומי בו לקח חלק בהשתתפות נשיאים, שרי חוץ ומנהיגים מאירופה. הנשיא דן עם עמיתיו בשינויים המתרחשים במזרח התיכון, ובנושאים המדיניים שעל סדר היום.

הנשיא פרס בפגיישתו עם הילארי וביל קלינטון בכנס ילטה (צילום: בית הנשיא)
שומע בזהירות את הקולות המגיעים מכיוון נשיא איראן. הנשיא פרס בפגיישתו עם הילארי וביל קלינטון בכנס ילטה (צילום: בית הנשיא)

בדברים שנשא בפני מאות באי הכנס סקר הנשיא פרס את התמורות במזרח התיכון ובכלל זה האביב הערבי, המצב בסוריה, מצרים והסוגיה האיראנית. בסוגיה האיראנית הדגיש הנשיא פרס כי הוא שומע בזהירות את הקולות המגיעים מכיוון נשיא איראן חסן רוחאני ואמר: "הלחץ הבינלאומי על סוריה ואיראן חזק ורציני. אני שומע כמו כולם את ההצהרות המגיעות מאיראן, ואת ההכרזה כי לא יפתחו פצצה גרעינית משיקולים דתיים ולא ניתן להתעלם מכך – אך אם איראן רצינית בכוונותיה היא חייבת לחדול מייצור טילים ארוכי טווח הנושאים ראש נפץ גרעיני ולהפחית את העשרת האורניום לאחוזים שאינם מאפשרים ייצור פצצה גרעינית להשמדה המונית".

הנשיא בירך על הדיאלוג המתפתח בין נשיא ארצות הברית ברק אובמה לנשיא איראן, אך הדגיש כי "האיראנים מתוחכמים ובעלי סבלנות רבה, מעבר להצהרות המגיעות מכיוונם, הם ייבחנו רק על פי המעשים".

בסוגיית האביב הערבי והמאבק בטרור אמר פרס כי: "הטרור מכרסם ומסכן את העולם הערבי כולו. הטרור פועל ללא מדיניות, ללא חוקים ומהווה סכנה לעולם אך הוא פועל כבומרנג ויפגע בעיקר במדינות המאפשרות לו לפעול מתוכן".

בתוך כך קיים המשיא ביום שישי בצהריים פגישת עבודה מדינית עם נשיא אוקראינה ויקטור ינוקוביץ. נשיא אוקראינה אמר הן בפגישה ובנאומו בפתיחת הכנס כי אוקראינה מעוניינת לקחת חלק משמעותי ולסייע בפירוק הנשק הכימי בסוריה בשל הניסיון שצברה: "לאוקראינה ניסיון בפירוק נשק בלתי קונבנציונאלי ויכולת לסייע ביישום ההסכם מול סוריה". בהמשך נפגש הנשיא פרס עם נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון, מזכירת המדינה לשעבר הילארי קלינטון, טוני בלייר, הגנרל האמריקאי דיויד פטראוס, פרופסור ניל פרגוסון ועוד.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן