Skip to content

בני ערובה מוחזקים בניירובי בידי קיצונים מקורבים לאל-קעידה

39 בני אדם לפחות נהרגו במתקפת הארגון האסלאמי אל-שבאב על קניון ווסטגייט בניירובי שישראלים שותפים בבעלות עליו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דוברים רשמיים בקניה אומרים שהתוקפים מוקפים על ידי אנשי כוחות הביטחון אך נותרו בידיהם בני ערובה. נשיא קניה, אוהורו קנייטה, התחייב "לצוד את המבצעים בכל מקום שימלטו אליו". 39 בני אדם לפחות נהרגו במתקפת הארגון האסלאמי אל-שבאב על קניון ווסטגייט בניירובי שישראלים שותפים בבעלות עליו.

אנשי ארגון אל-שבאב הפועל בסומליה אומרים שתקפו את הקניון המפואר בבירת קניה בתגובה על מבצעי צבאה במדינתם.

פקידים קנייתים אמרו "שפעולות נרחבות" צפויות על ידי משטרת קניה וצבאה בניסיון לסיים את הפרשה. כוחות הביטחון איתרו את התוקפים הנותרים והם צרים עליהם: "העבודה נמשכת, אבל אי אפשר לזרז דברים כאלה", אמר קצין צבא קניה, "הצוותים שלנו נמצאים במקום, אנחנו משגיחים ועוקבים, ונסיים את הפרשה מהר ככל האפשר".

דוברי ממשלת קניה אומרים שמספר בני הערובה המוחזקים עדיין "אינו ידוע, אך הם מפוזרים בכמה מקומות" בקניון. "הרוצחים לכודים במקום אחד, אך יש בני ערובה במקום סמוך שאינם יכולים להגיע אל היציאה".

התקיפה החלה אתמול, שבת, בצהריים. התוקפים נכנסו למרכז ווסטגייט, משליכים רימוני יד ויורים בנשק אוטומטי. מאחר שיום הילד נחגג במקום, נמנו ילדים עם הנפגעים.

כמה עדי ראייה אמרו שהתוקפים אמרו למוסלמים לצאת את הקניון והבטיחו לפגוע בבני דתות אחרות. "הם באו ואמרו: 'אם אתה מוסלמי, עמוד. באנו להציל אותך'. המוסלמים יצאו בידיים מורמות, ואז ירו הרוצחים בשני אנשים". על פי אחת הסברות, אישה נמנית עם התוקפים, ונראה שהיא נושאת בתפקיד פיקודי כלשהו. מקורות בקניה אמרו שאחד הרוצחים נעצר ומת מפצעיו ועוד ארבעה נעצרו.

מומחי אבטחה טוענים זה זמן רב שהקניון, שחלקו בבעלות ישראלית, נתון לסכנת מתקפת טרור.

יותר מארבעת אלפים חיילים קנייתים לוחמים בדרום סומליה נגד קיצונים אסלאמיים מאז שנת 2011. הם מהווים חלק מכוח אפריקני בן 17,000 חיילים הנמצאים בדרום המדינה מכוח מנדט של האו"ם להגן על ממשלתה החלשה. הם עושים ככל יכולתם לתקוף את ארגון אל-שבאב, אך הארגון שולט עדיין במחצית משטח דרום המדינה.

שר החוץ של בריטניה, ויליאם הייג, אמר ש"אין ספק" שאזרחים בריטים נמנים עם נפגעי מתקפת הטרור, ולידי מחלקת המדינה האמריקנית הגיעו דיווחים על אזרחים אמריקנים שנפגעו בה. שני אזרחים צרפתים ושני קנדים, אחד מהם דיפלומט, נמנים עם ההרוגים.

הצלם האמריקני טיילור היקס נמצא במקרה בקניון בעת האירוע, ותיעד אותו במצלמתו. (תודתנו לדימה וזינוביץ').

[related-posts]

 
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן