Skip to content

שנה הלכה, שנה באה ודבר לא השתנה

לימור לבנת עדיין שרה בישראל, דנון הוא סגן שר הביטחון, הנאשם ליברמן עדיין מטיל אימה על המשטרה והפרקליטות, יחימוביץ' עדיין לא מבינה למה היא מובילה את האבודה לכלום אלקטורלי וביבי בדרך לעוד טיסת שופינג בניו יורק. ובעוד 12 חודש נבכה על עוד שנה אבודה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עדיין בחגים, עדיין מברכים שנה טובה, ואנחנו בפתח תשע"ד, כולה עוד 12 חודש לתשע"ה, ממש מעבר לפינה. סוכות כבר נגמר, יש כבר סופגניות בחנויות, ותכף נתחיל למדוד את גובה מפלס הכינרת במבזקים. לא נספיק להתחפש וכבר אנחנו אחרי ליל הסדר, מסריחים מריח מופלא של מדורות, ודני רופ מנבא שמחר עומס החום יהיה חם מהרגיל לעונה זו. הנה שוב "החגים" ונגיד שתכלה שנה וכו'. אני קצת מקדים את זמני, אבל אתם כבר לא זוכרים מה אמרנו לפני שנה בדיוק. זו שהתחילה את תשע"ג וסיימה את תשע"ב.

הבטחות ופשרן (מתוך דף הפייסבוק של "פי 1000 יש עתיד"

היינו לפני בחירות, תחושה של אנחת רווחה כמה חודשים אחרי מותו הפוליטי של מופז, שגילה בדיעבד שהוא לא חתול משופם ומכר את נשמתו היחידה לביבי. היינו שנה אחרי קיץ המחאה הגדול, "העם דורש צדק חברתי!", מאות אלפים שייחלו  לחיים אחרים במדינה שהם עדיין רוצים לאהוב. אגלי השתן של הממשלה על פרצופינו, בעזרתם האלימה מאוד של כלבי השמירה הכחולים שלה שפעם הייתה משטרת ישראל, לא נשטפו כל כך מהר בכביסה התקשורתית. ערוץ 10 היה במצב של חידלון עסקי, מעריב לפני פירוק, הארץ חי מכספי אוליגרך שמואשם ברצח. הייתה לנו שנה כל כך נפלאה, שרק קיווינו שתכלה קללותיה. שכחתם.

בדיוק התעוררנו מההבלים של ועדת טרכטנברג למען צדק חברתי. צרחנו שנמאס לנו ממיסים על הדלק בשביל קופת המדינה, וקיבלנו עוד מיסים, בלי קיצוצים, בלי שיוויון בנטל, בלי גיוס חרדים, ומעונות יום מגיל 3 במחיר מסובסד. והיה לנו את ליברמן שר החוץ של ישראל, והיה לנו את אלי "אסון הכרמל" ישי, ואחד ד"ר שטייניץ, שחשב שהוא החכם באדם והיה לשר האוצר הרע ביותר בתודות המדינה. האיש שעשה ארבע שנים בהשמדה מוחלטת של היציבות הפיננסית השברירה של ישראל, זו שעזרה לקינג ביבי לעשות קריירה בפנטומימה ומצגות ילדותיות (אנחנו לפני נפילה מהצוק, וצריך לעצור, ולנסוק ולהדק ולשחרר). ובדיוק לפני שנה, סוף ספטמבר 2012, מופע האו"ם של ביבי עלה להצגת יחיד ולא חד פעמית. זו עם הקריקטורה של הפצצה האיראנית והקו אדום שמרשה לאחמדינג'אד להגיע ל-90% העשרה גרעינית.

אמרנו שלום לפרננדז מהנבחרת האומללה וחשבנו שלוזון יתפטר. גם שחררנו את גלעד שליט. ביבי שחרר, שילם בתמורה ב-1100 מחבלים רוצחים, מהסיוטים הקשים ביותר שתפסנו בחיים. ככה הייתה לנו שנת תשע"ב שסיכמנו בפתיחה של תשע"ג. ומה קיבלנו? בסיכום שנה הפוליטי שנוגע לאזרחות הפרטית שלכם ככספומטים של ממשלת הליכוד, קיבלנו טוב יותר או שאנחנו מקווים שיכלו הקללות של שנת תשע"ד יהיו אחרות מהקללות של תשע"ג?

מעמוד הפייסבוק של "פי 1000 יש עתיד"

יאיר לפיד מכר תקווה לתרופות חדשות כמו רוכל צועני לפני 200 שנה, וקיבל 19 מנדטים חילוניים, לבנים ועשירים. מכרו לנו שיש עתיד וקיבלנו ממשלה חדשה-ישנה עם אותו עבר לנהל את העתיד שלנו, עם גזענות בוטה ובלתי מתביישת של זועביז והאח בנט, ברוטב סמיך של השפלת נשים בשידור חי. רק השקרים והשנאה עלו מדרגה ויאיר הפך בן לילה ללפידומטור.

ביבי שוב מלך, וזה אומר שהמחאה די נכשלה. השיטה הכלכלית שממוטטת את העתיד הפיננסי של אזרחי המדינה ומשעבדת אותנו לריביות הבנקים בלי פנסיה, עדיין כאן. לא רק שלא שינינו אותה, אלא במו ידינו החמרנו את המצב. הטייקונים עדיין טייקונים, עדיין לא משלמים, עדיין מנהלים מספרות של הפנסיה שלנו. מכרו את הגז שלנו לעשירים. שוב.

המלכנו עלינו שר אוצר שמעיד על עצמו כמי שלא מבין דבר בכלכלה, בור ועם הארץ, שמסכת החשיבות העצמית שהוא בנה לעצמו בעשרים השנה האחרונות, כאיש רוח והוגה דעות חברתי מגה-מוביל מתפוצצת לו כל יום מחדש בפרצוף בכל סטטוס בפייסבוק. תוך כדי רכיבה על דולציניאה הוא מקלל אותנו, לועג לנו, צוחק עלינו, מצפצף עלינו, משפיל אותנו, משתמש בנו בשביל להיטיב עם חבריו ותומכיו העשירים, אבל בעיקר משקר לנו. יהיר לפיד הוא רק קריין הבית הפיננסי של ביבי, שאינו מבין מילה ממה שהוא מקריין בתקשורת המתקרנפת של ערוץ 2 וידיעות אחרונות, בדיוק כמו שדן כנר היה הקריין של ביבי ואינו מבין עד היום איך מהמחמאות שהרעיף עליו הפך את ביבי לשמש העמים לעולמי עד.

הצבענו למפלגה שהבטיחה לנו צדק חברתי, שלא תשב לעולם בממשלה שתעלה מיסים למעמד הביניים ומאז היא רק מעלה מיסים למעמד הביניים, מוחקת את הפנסיה שלנו, מקצצת בכל רווחת המדינה ולא נוגעת לרגע בכספים של נפתליבאן וחבריו בשטחים. מפלגת אין עתיד אנסה את הפגנות לשוויון בנטל הגיוס, כאילו והיא עצמה הובילה אותם, והמוני מנדטים אומללים הלכו שולל אחריה.

כולנו קיבלנו הוכחה בחוק מאותה מפלגה שהייתה אמורה להיות חילונית עם דוס מחמד, כי השיוויון בנטל הוא רק על חילונים, אלו שהצביעו לה; והם ישרתו הכי הרבה, להם יקצצו הכי הרבה, הם ישלמו הכי הרבה ויקבלו הכי מעט. לא שמענו עד היום למה חילונים ישרתו 32 חודשים (תודה באמת), חרדים ישרתו אולי בעוד 4 שנים 24 חודשים (כדאי לבדוק עם השר השקרן יעקב פרי על הדילים שלו עם עובדיה יוסף), ואלו של האח בנט ישרתו רק 17.

ומצד שני העלו מיסים על שוק היאכטות המפואר של ישראל, ענף ייצוא מספר 1. גם על סיגרים וגם על טלוויזיות 55 אינץ', למרות שיש כאלו שעולות רבע מחיר מ-50 אינץ'. אבל בשביל לעזור לעשירים להחליק בגרון את הגזירות הקשות האלו, הורידו להם את מחיר האלכוהול לגלנפידך 40, בקבוק 750 שעולה כעשירייה, לפני מיסים. אבל הסירו דאגה מכיסכם, את שנת התשע"ד שרק התחילה נגמור בעוד הרבה מיסים חדשים, עלינו, רק עלינו. העשירים לא יסכימו לספוג עוד מיסים על יאכטות.

בתחילת שנת תשע"ג הקאנו את נשמתנו העדינה משלדון אדלסון וישראל איום ומשפחת המלוכה של שרה נתניהו אימנו. קיבלנו את נוני מוזס בתפקיד אדלסון וידיעות נהפך באופן רשמי להיות פח הזבל של המדינה כששלח כתב תרבות לראיין את שר האוצר, ורחמיי על כתב התרבות שמעריץ את מושא כתבתו. גם להם יש שם כל מיני דן מרגליתים ואחד שצעק לגדעון סער שישמור עליו. לא רצינו לראות יותר את העסקונה של ש"ס, התפקידים והכסף שזורם לחברים הקרובים של ממשלת הליכוד-ש"ס-ליברמן, וקיבלנו את אותו הדבר בדיוק, רק שהפעם זה זורם לחברים של אין עתיד. על זה נאמר כי החלפנו גנב שבע בגנב רעב, ומה עדיף יותר?

הצרה הגדולה שלנו, היא כבוד שר החינוך, הרב המהולל של היהדות החדשנית, מר שי פירון, בשם המפלגה החילונית-אולטרא יהודית- מתחדשת של אין עתיד. השר פירון החליט לדחוף לכם בגרון החילוני הרבה מאוד מסיונריות יהודית, רב צמוד לבתי ספר, השקעה מוזרה מכספי החינוך של עשרות מיליוני שקלים במיזם לחקר יהדות, הפרדה של בנים ובנות במימון של מדינת ישראל בניגוד גמור לתורת ישראל ומחיקה מוחלטת של תוכנית לימוד על מערכת הרבייה הנשית לתלמידי בית ספר, כי זה כנראה גס מדי. במילא כולה נולדנו בצלם האלוהים ואבולוציה זה לכופרים שישרתו 32 חודשים. וזה שר החינוך שמגיע מהמפלגה שאמורה להיות הכי חילונית שיש, יותר ממר"צ, והיום זה בעידודו של השר לפיד, רק אתמול הייתה לו תובנה אחרת.

סיימנו עוד שנה אומללה בלי שום צעד לשלום ושפיות, ואולי גם בלי מלחמות ודם, וביבי הוא אותו הביבי מה שלחלוטין מבטיח כי שלום לא יהיה כאן, ולחיזוק האין שלום, יהיר המליך את בנט ליד הביבי. בנט הביא את אסופה של הזויים לממשלה, בצלמו, שעושים הכל כדי לשמור אותנו כעם כובש כנראה אחד מהאחרונים בעולם. עד היום בתפקידו כשר התמ"ת או משהו כזה, הוא מיצה את כל זמנו בלחימה קשה למינוי הכי מטופש בישראל, הרב הראשי. הוא הפסיד לדרעי, כמה צפוי מינוקא פוליטי מול מלך האריות שבכנסת. האיש נוטף שנאת ערבים ומתפאר בזה בכל רגע נתון. דנון ורגב ואלקין, רק יכולים להתבונן מהצד ולקנא. קיבלנו ממשלת ביבי-ליברמן-יהיר-בנט – וזה טוב יותר ממה שהיה לנו קודם?

לימור לבנת עדיין שרה בישראל, דנון הוא סגן שר הביטחון, הנאשם ליברמן עדיין מטיל אימה על המשטרה והפרקליטות, יחימוביץ' עדיין לא מבינה למה היא מובילה את האבודה לכלום אלקטורלי (שתתקשר) וביבי בדרך לעוד טיסת שופינג בניו יורק. אז לסיכום שנת התשע"ד, עוד 12 חודש, אנחנו נבכה על עוד שנה אבודה, ונייחל לבחירות בקרוב.

והיי, לפחות אובמה עזר לנו להיפטר מאיראן איראן. וזה ממש לא מעט.

[related-posts title="מאמרים נוספים מאת זיו טרנר"]

3 Comments

  1. גידי
    26 בספטמבר 2013 @ 6:47

    מסתבר שלזיו (שנה אבודה)טרנר הלכה עוד שנה,השנים עוברות מהר להזויים שמחפשים שלום ומקטרים על הכל . מה עובר לאט…?לאט עוברים הימים והשעות של יצירה ,שתילה ,וצמיחה,בקיצור עבודה ויצור בנייה והתחדשות. זיו יקירי הגיע הזמן שתתחיל להנות מהדברים הקטנים כמו כוס קפה,שקיעה,ילדים וכו… מדינת ישראל צומחת וחזקה מכל חסרונותייה שגם בך בי ובכל מדינה יש!
    אני לא הזוי אני מציאותי זוכר את ההיסטוריה רואה קדימה ויש להשתפר.

    • יפה
      30 בספטמבר 2013 @ 16:57

      גידי , צר לי לפוצץ לך את הבועה. אתה זה שחי בהזיה שמתוחזקת ע"י תעשיית האשליות שנקראת גם "כלי התקשורת" – המסחריים והפוליטיים. המצב כאן רע מאי פעם והתאור של זיו הוא Understatemeant לכוח האשליה שהצליחו לטוות סביבך וסביב חלק ניכר מהציבור הישראלי.

  2. צדוק התקוה
    23 בספטמבר 2013 @ 17:37

    יאלללה איזו באסה אנחנו חיים במשטר דמוקרטי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן