Skip to content

דיווח: כוחות מיוחדים מישראל נכנסו לפעולה בקניון בניירובי

סוכנות הידיעות הצרפתית מדווחת כי הכוחות נכנסו הבוקר לתוך הקניון ופועלים בו לחילוץ כל בני הערובה והפצועים. סוכנות רוויטרס דייווחה כי מקור ביטחוני ישראלי אישר בפניה ש"יועצים" ישראלים נכנסו לקניון לעזור במו"מ. דובר משרד החלוץ הגיב: "אנו לא מפרטים בזמן אמת על מבצע ביטחוני משותף שייתכן שמתרחש"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כוח מיוחד של של אנשי ביטחון ישראלים הגיע הבוקר לקניון ווסטגייט בניירובי בירת קניה, כך מסרה לפני שעה קלה (ראשון) סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.  על פי הדיווח מחלצים כוחות הביטחון מישראל את בני הערובה והפצועים. הדיווח הגיע לסוכנות הידיעות הצרפתית מפי מקור לא מזוהה. יצוין כי אין לדיווח הזה כל אימות במקום אחר.

ממשרד החוץ נמסר כי המשרד מודע לדיווח, אך אינו מתייחס לנושאים זרים. סוכנות הידיעות הצרפתית מדווחת כי דובר משרד החוץ הישראלי, פול הירשזון, אישר בעצם בחצי פה את הידיעה כשאמר לסוכנות:  "אנו לא מפרטים בזמן אמת על מבצע ביטחוני משותף שייתכן שמתרחש". מקור ביטחוני אמר לסוכנות הידיעות רוייטרס כי יועצים מישראל מסייעים לקנייתים באסטרטגיית המו"מ  בקניון. הוא הבהיר כי "היועצים" אינם מעורבים בפעולת ההסתערות.

ניצולים ממתקפת המחבלים מחוץ לבניין הקניון
ניצולים ממתקפת המחבלים מחוץ לבניין הקניון

על פי דיווחים רשמיים השתלטה משטרת ניירובי על מרבית הקומות בקניון, אולם עשרה חמושים עדיין נמצאים בקניון ויתכן כי בידיהם בני ערובה. 59 בני אדם נרצחו במתקפת הטרור הזו ויותר מ-170 בני אדם נפצעו. שלושה ישראלים ששהו בקניון חולצו מהמקום כשאחד מהם נפצע בירכו מכדור מאש המחבלים.

ממשלת קניה דיווחה לא מזמן כי המצב עדין וכי נעשים ניסיונות ללכוד את המחבלים בעודם בחיים. אמש פרצו המחבלים לקניון ובמהלך כל היממה שחלפה התנהלו חילופי אש מלווים בפיצוצים עזים מתוך הקניון. ארגון הטרור "אל-שבאב" נטל אחריות לפיגוע והודיע כי אין בכוונתו לנהל משא ומתן עם שום גורם.  מרכז הקניות היוקרתי בניירובי כולל ארבע קומות ויותר מ-80 חנויות, בהן סופרמרקט, דוכני תכשיטים, וכמה חנויות בבעלות ישראלית. המבקרים במתחם יכולים ליהנות גם מגנים טרופיים שניטעו בו וממפלי מים מלאכותיים. על פי כל הדיווחים לא נותרו ישראלים בין בני הערובה בקניון.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן