Skip to content

שוב נשארנו לבד – תשובה לרון חולדאי

הלוואי שהיית ראש העיר היחיד שפועל נגד מדיניות הממשלה האכזרית ומוכיח בפועל שאפשר לתת עיר מקלט לפליטים. הלוואי שהיית משקיע בשכונות הדרום: בביטחון התושבים, ואין לכך כל קשר לפליטים - בתאורה, בביוב, בתשתיות, במרחבים ציבוריים נעימים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 הלוואי שהיית לבד, כבוד ראש העיר,

הלוואי שהיית ראש העיר היחיד שפועל נגד מדיניות הממשלה האכזרית ומוכיח בפועל שאפשר לתת עיר מקלט לפליטים. הלוואי שהיית משקיע בשכונות הדרום: בביטחון התושבים, ואין לכך כל קשר לפליטים – בתאורה, בביוב, בתשתיות, במרחבים ציבוריים נעימים. הלוואי שהיית משקיע בבתי ספר, בבתי קהילה, בנווה שאנן – מקום שבקלות היה יכול להפוך למרכז תיירות משגשג. הלוואי שהיית מנהיג תוכנית חינוך שיוצרת אינטגרציה אמיתית, ומפגש תרבויות פתוח בין כל תושבי העיר הזו, מיפו ועד צפון תל אביב, תוכנית המחנכת לסולידאריות ושוויון, ומוקיעה גזענות שאתה וקודמך שותפים ליצירתה ע"י הזנחה ממושכת ומכוונת של שכונות הדרום ויפו.

הלוואי שהיית אומר לשותפך בקואליציה, מר שלמה מסלאוי, שעם כל הכבוד לו ולשנאת הפליטים המפעפעת בו, כי תשעה ילדים שמפוזרים בשלושה בתי ספר שונים בדרום העיר (רוקח – 4 תלמידים, הגליל – תלמיד 1, וגיבורי ישראל – 4 תלמידים) לא הם שיעצרו את התקדמות התלמידים ולא הם שיפריעו להם להתמודד עם המצוקות והקשיים של ילדי השכונות. הלוואי שהיית מסביר להורים בבתי הספר האלה, שאיימו להשבית את הלימודים בגלל פחדיהם, שבעיר ת"א אין מקום להתנהגות כזו.

levinsky soup
חלוקת מרק בגינת לוינסקי (צילום: ישראל קליוסטרו)

הלוואי שהייתה לך היכולת להוביל את ההורים להתגאות בכך שבבתי הספר של העיר הזו קולטים תלמידים שהם "זרים" כלשון העירייה. הלוואי שהיית בונה שניים-שלושה גגונים נוספים על מנת שגם פליטים יוכלו לישון בהם ולקבל בהם ארוחה חמה ומקלחת. הלוואי שהיית דורש מארגון "לשובע" שיעזור לכל תושבי העיר ללא הפרדה או הבדל בין דת מין גזע או צבע.

הלוואי שפקחי העירייה שלך לא היו שופכים אקונומיקה באוכל ומתעמרים בחסרי בית ופליטים, ולא היו עוסקים בגניבת שמיכות ובהצקות אין סוף. הלוואי שבמקום לסגור עסקים של פליטים המנסים בכל כוחם לשרוד את קבלת הפנים המחרידה שישראל נותנת להם, היית מקים מחלקה אשר עוזרת להם להקים עסקים ותעסוקה הוגנת בהכוונת העירייה. הלוואי שהיית דואג למחוסרי הדיור ולנזקקים לדיור ציבורי הולם, הלוואי שהיית מקים פיקוח עירוני על שכר דירה, הלוואי…

הלוואי שהיית עובד בשיתוף פעולה עם כל הארגונים המצוינים שפועלים בעירך ובשכונות למען זכויות האדם ורווחתו, ובונה איתם ובשיתוף אזרחי את המודל המוכיח כי כשיש כבוד לבני אדם ויש רצון ולב פתוח הכל אפשרי, בוודאי בעיר עשירה כמו תל אביב. אנושיות, אכפתיות וסדר עדיפויות הן מילות המפתח, אך בראש וראשונה דרושה מנהיגות אמיצה.הלוואי שהעיר תל אביב יפו הייתה מקבלת בזרועות פתוחות את מי שהגיע אליה וחי בה ומתגאה ביכולת שלה להיות עיר קוסמופוליטית מגוונת, הדואגת ומכבדת את כל החיים בה.

אתה יודע מה, כבוד ראש העיר, הלוואי שהיית לבד, אבל, מאחר שאתה כראש עיר רק ממשיך ישיר של מדיניות הממשלה הבלתי מוסרית המסיתה לגזענות ומתעלמת מהחלשים והנזקקים – אני מסתפקת רק בזאת:

הלוואי, ראש העיר, שתפסיק להשתמש במילה מסתננים.

אורלי פלדהיים

מקימת מרק לוינסקי, ומועמדת מטעם רשימת "עיר ללא גבולות" למועצת עיריית תל אביב

 

3 Comments

  1. sharon
    24 בספטמבר 2013 @ 16:00

    להנות = לבנות

  2. sharon
    24 בספטמבר 2013 @ 15:59

    הלוואי ראש העיר שתמשיך ליפות את העיר ולהפוך אותה לאפשרית
    הלוואי ותמשיך להנות גינות ולשפץ את העיר למען ילדנו
    ותמשיך להעסיק את כל הפליטים מסתננים
    הלוואי ולא כולם יגורו אצלנו בדרום העיר וחלק יעברו גם למקומות אחרים
    הלוואי ואנשים כמו אורלי – יאכילו אותם במקום אחר ולא בגינות שבנית לילדים שלנו … הלוואי
    הלוואי ודרום העיר יחזור להיות מקום בטוח ויהייה אפשר להסתובב בו גם אחרי 10 בלילה

  3. צדוק התקוה
    24 בספטמבר 2013 @ 7:40

    הלוואי ראש העיר היתה לוקח יוזמה ומפזר את הפליטים גם בשכונות המבוססות של תל אביב וכך היתה מוריד את הנטל מהדרום המקופח זה עשרות שניים ושם הפליטים היו מקבלים אפשרויות יותר הומאניות וטובות להתבסס יותר לשלוח את הילדים שלהם לבתי ספר מבוססים יותר אם אמצעים יותר טובים הדבר היה מביא לאינטגרציה אמיתית, ומפגש תרבויות בין הפליטים לבין תושבי צפון תל אביב

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן