Skip to content

השר יעלון: רוחאני ירמה וישקר בעצרת האו"ם

שר הביטחון קורא לא להאמין לנשיא איראן ולמשטרו: "אל תמעיטו בערכו של המשטר הזה: יש לו שאיפה רצינית להפיץ את האסלאם השיעי בכל מקום בעולם. הם משקיעים בכך לא מעט ומוכנים להקריב בשביל זה. אנו מצפים מהעולם המערבי לעצור את האיום הזה בדיפלומטיה, בסנקציות או בדרך צבאית". ח"כ כבל: "אפשר וצריך לבדוק האם איראן באמת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
יעלון (צילום: דן בר דוב)
"להגן על עצמנו בכוחות עצמנו". יעלון (צילום: דן בר דוב)

שר הביטחון, משה בוגי יעלון, קרא אתמול בכנס חברי פרלמנט, ידידי ישראל מהעולם, שלא להאמין לנשיא איראן רוחני ולמשטרו. "המשטר האיראני הוא הגורם המרכזי לחוסר היציבות במזרח התיכון. המשטר האיראני מעורב בכל סכסוך במזרח התיכון באמצעות מימון, אימון וחימוש הגורמים הנאבקים. אל תמעיטו בערכו של המשטר הזה: יש לו שאיפה רצינית להפיץ את האסלאם השיעי בכל מקום בעולם. הם משקיעים בכך לא מעט ומוכנים להקריב בשביל זה. המשטר הזה מאוד מסוכן למזרח התיכון. רוחאני ירמה וישקר בעצרת האו"ם, ולכן אנחנו אומרים: בדרך זו או אחרת איום הגרעין האיראני צריך להיעצר", אומר השר יעלון.

עוד אמר יעלון בנס: "אנחנו בעד פתרון דיפלומטי, אבל רק באמצעות החרפה של הסנקציות וקיומה של אופציה צבאית אמינה, אחרת יהיה קשה לשכנע את המשטר בטהרן לוותר על שאיפתו לגרעין צבאי. אנו מצפים מהעולם המערבי לעצור את האיום הזה בדיפלומטיה, בסנקציות או בדרך צבאית, ועלינו להיות מוכנים להגן על עצמנו בכוחות עצמנו".

לעומתו קורא ח"כ איתן כבל (עבודה), בסטטוס שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, לבחון את דבריו של נשיא איראן. כבל התייחס לדבריו של נשיא איראן חסן רוחאני ("עידן המלחמות עבר") וכתב: "למרות כל הספקות, אפשר וצריך לבדוק האם איראן באמת משנה כיוון, האם גם ההנהגה האיראנית מבינה את הנזק הבינלאומי שגורמים לה רצונותיה לפתח פצצה גרעינית, האם הזרמים התת קרקעיים באיראן שדורשים נורמאליות מתחילים לחלחל גם אל המשטר".

לדברי כבל, "בכלל לא בטוח שהתשובות לשאלות האלה הן חיוביות, אבל גם אם יש סיכוי קלוש שכן, שווה לעשות הכל כדי לבחון אותן. ישראל צריכה להישאר ערוכה לתרחישים הגרועים ביותר, אבל במקביל לא להתעלם מהרוחות החדשות הנושבות בטהרן".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן