Skip to content

מצוד אחר מבצעי הירי בחברון

בעקבות מותו של סמ"ר גבריאל קובי מקיים צה"ל סריקות נרחבות, במהלכן בוצעו כמה מעצרים ואותרו כלי נשק בחברון. דובר צה"ל: "מעריכים כי מדובר באירועים נקודתיים ולא בשינוי מגמה". הלוויתו של החייל סמ"ר גבריאל קובי, בן 20 מטירת הכרמל, תערך היום בארבע אחר הצהריים בבית העלמין הצבאי בחיפה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות פיגוע הירי אתמול בחברון קיים הרמטכ"ל בני גנץ הלילה (שני) הערכת מצב מיוחדת עם מפקד פיקוד המרכז, האלוף ניצן אלון. בעקבות האירוע הוטל כתר על העיר חברון וכוחות צה"ל ביצעו סריקות נרחבות, תוך מאמץ מודיעיני לאתר את המחבל או המחבלים האחראים לירי.

זירת הפיגוע בחברון (צילום: דובר צה"ל)
זירת הפיגוע בחברון (צילום: דובר צה"ל)

חייל צה"ל אשר נהרג מהירי אתמול לעבר כוח צה"ל בחברון הוא סמל גבריאל קובי, בן 20 מטירת הכרמל. החייל פונה לבית חולים בניידת טיפול נמרץ שם נפטר מפצעיו. הלוויתו של החייל תערך היום בארבע אחר הצהריים בבית העלמין הצבאי בחיפה. סמל גבריאל קובי הועלה לאחר מותו לדרגת סמל-ראשון.

צה"ל פועל במישור המבצעי-מודיעיני ללכוד את מבצעי הירי. כוחות רבים עורכים כעת סריקות באזור וצה"ל מבצע כתר על העיר. דובר צה"ל, תא"ל יואב פולי מרדכי, סיפר הבוקר על הסריקות: "מדובר בשכונה שסמוכה לישוב היהודי, שכונת ג'בל ג'והר – יש שם סריקות ומאמץ מודיעיני במטרה לבצע מעצר של אותו יורה או יורים. התקבלה החלטה, לאור אירועים נרחבים המתקיימים בחגים באיו"ש, להמשיך ולקיים את האירועים המתוכננים, למרות האירוע הקשה".

בהקשר לחטיפתו ורציחתו של חייל צה"ל תומר חזן ז"ל בשבת, ציין דובר צה"ל כי מתבצע מאמץ למנוע יציאה של שב"חים (שוהים בלתי חוקיים), במקומות בהם הגדר לא הושלמה או שיש פרצות.

כוחות צה"ל מבצעים הלילה סריקות בחברון (צילום: דו"צ)
כוחות צה"ל מבצעים הלילה סריקות בחברון (צילום: דו"צ)

תא"ל מרדכי הבהיר כי בחברון לא נרשמו הלילה הפרות סדר חריגות, "בשנים האחרונות יש שקט שהוא פרי עבודה של כוחות הביטחון. אנחנו לא משלים את עצמנו והמאמץ נמשך לשמור על השקט. הראיה היא שלמרות אירוע הירי הזה אנחנו ממשיכים באירועי החג המתוכננים. הערכתנו שמדובר באירועים נקודתיים, גם האירוע של תומר חזן ז"ל והאירוע אמש. אנחנו לא רואים שינוי מגמה. ממשיכים בדריכות רבה ולא נרפה מהמאמץ לשמור על תושבי מדינת ישראל".

במקביל, עצרו הליליה כוחות צה"ל באיו"ש 10 מבוקשים: בשכם, נעצרו שלושה מבוקשים. בעבוד, צפונית-מערבית לרמאללה, עצר כח מחטיבת "כפיר" חמישה מבוקשים. ברמאללה נעצר מבוקש. בסילוואד נעצר מבוקש. המבוקשים הועברו לחקירת כוחות הביטחון. כמו כן, כח צה"ל חשף שני רובי ציד במהלך הסריקות בחברון. שני פלסטינים נעצרו והועברו לחקירת כוחות הביטחון והאמל"ח הוחרם.

שר הביטחון, משה יעלון אמר הבוקר: "צה"ל וכוחות הביטחון יניחו את ידם על המחבל ושולחיו ויבואו איתם חשבון. מדינת ישראל לא תסבול ניסיון של ארגוני טרור או של טרוריסטים בודדים לפגוע באזרחיה וחייליה ולשבש את שגרת החיים, ותפעל ביד תקיפה וקשה נגד כל ניסיון שכזה. המאבק בטרור הוא ארוך, ודורש מאיתנו נחישות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה אמש לפעול לאלתר לאיכלוס בית המכפלה בחברון. נתניהו: "מי שינסה לעקור אותנו מעיר אבותינו ישיג את ההפך. נמשיך ביד אחת להילחם בטרור ולפגוע במחבלים, ונמשיך ביד השניה לחזק את ההתיישבות".

אנשי ועד היישוב היהודי בחברון הודיעו כי יקיימו את עצרת החג היום: "אנו כואבים את הפיגוע ושולחים תנחומים למשפחה. מדינת ישראל ידעה פיגועים בעבר וידעה גם להתגבר. עצרת החג ההמונית תתקיים כמתוכנן ותיוחד לאירוע התחזקות, התעצמות, שמחה ובניין. אנו קוראים לרבבות להגיע ללא חשש ולהוכיח שאנחנו לא נכנעים לטרור!".

[related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן