Skip to content

80 הרוגים ועשרות פצועים בהתקפת טליבאן בפקיסטאן

מוות וזעם בעיר פשאוואר שבפקיסטן, נקמת הטליבאן על מתקפת המל"טים האמריקנית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ממשלת פקיסטן חסרת אונים
ממשלת פקיסטן חסרת אונים

שני מחבלים מתאבדים רצחו אתמול יותר מ-80 בני אדם ופצעו יותר מ-120, שיצאו מתפילת יום ראשון בכנסייה. אחת מסיעות הטליבאן הפקיסטני נטלה אחריות לפיגוע שהוא, לדבריה, נקמה על תקיפות המל"טים האמריקניים, שהאחרונה בהן היתה אתמול.

פוליטיקאים ומנהיגי דת, לרבות האפיפיור, גינו את ההתקפה, אך המונים זועמים יצאו לרחובות ערי פקיסטן למחות על אזלת יד הממשלה בהגנה על המיעוטים במדינה.

אתמול, ראשון בצהריים, בשעה שמתפללים יצאו מתפילות יום ראשון, הגיעו לכנסיית "כל הקדושים" ההיסטורית בפשאוואר, שני מחבלים מתאבדים ופוצצו את עצמם בקרב מאות המתפללים. מאוחר יותר נמצאו באזור שני אפודי נפץ, קירות הכנסייה חוררו מכדוריות ברזל שהוכנסו לתוכן. זו היתה האחרונה בשרשרת תקיפות נגד הנוצרים המהווים כ 1.6% מאוכלוסיית פקיסטן. כ 200,000 נוצרים חיים במחוז, 70,000 מהם בעיר פשאוואר.

ראש ממשלת פקיסטן, נוואז שריף, אמר בדרכו לניו יורק לקראת כינוס עצרת האו"ם שההתקפה אינה מבשרת טובות למאמץ לקיים דיאלוג עם הקיצונים במדינה. הפוליטיקאי הפקיסטני, אימרן חאן, כוכב קריקט לשעבר, שמפלגתו שולטת במחוז חייבר-פאחטונקווה, שפשאוואר היא בירתו, כינה את המעשה, התקפה על האנושות. על חאן עצמו נמתחה ביקורת בגין יחסו הפשרני לטליבאן, ועל כך שהוא מבכר דיאלוג על פני פעולה צבאית.

ההתקפה הזאת, כדוגמת אחרות שבהן סונים קוטלים במיעוט השיעי הגדול, עוררה זעם רב, אבל בעיקר תחושת חוסר אונים. ממשלת פקיסטן פשוט אינה מסוגלת להתמודד עם האלימות הדתית הפושה במדינה. אירועים אלימים בין נוצרים למוסלמים החיים בסמיכות פרצו לאחרונה בעיר לאהור בחודש מרץ. אז הציתו מוסלמים עשרות בתי נוצרים בתגובה למה שהם מכנים "חילול הקודש."

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    23 בספטמבר 2013 @ 17:41

    העולם " החופשי" חלש אירופה חלשה ארצות הברית מוחלשת וזו התוצאה וזו איך אומר השיר וזוהי רק ההתחלה לצערנו עד מתי העולם יבין שהטרור זה לא רק בגלל ה"כיבוש"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן