Skip to content

האדם שהפך את נינטנדו למותג מת בגיל 85

האבא של סופר מריו, הפוקימונים ומשחקי וידאו רבים ומפורסמים, מת אמש, כ-53 שנה לאחר שעמד בראש חברת נינטנדו • הירושי ימאוצ'י הפך את החברה לכרטיסי משחק שנוסדה ב-1899, לאחת החברות המובילות בעולם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הירושי ימאוצ'י, מי שהפך את חברת נינטנדו לאחת מחברות משחקי המחשב הגדולות והמפורסמות ביותר בעולם, מת בגיל 85 בבית החולים שבמרכז טוקיו, יפן. סיבת המוות היא סיבוכים כתוצאה מדלקת ריאות, כפי שנמסר מחברת נינטנדו.

שלט הדלת בכניסה למטה הישן של החברה בקיוטו, יפן (ויקימדיה)
שלט הדלת בכניסה למטה הישן של החברה בקיוטו, יפן (ויקימדיה)

חברת נינטנדו פרסמה הצהרה, לפיה היא "אבלה מהאבידה העצובה" של ימאוצ'י, שעמד בראש החברה בין השנים 1949-2002. בתקופה של 53 השנים הללו, הפך ימאוצ'י את נינטנדו, חברה קטנה לכרטיסי משחק, למותג בעל שם עולמי.

נינטנדו נוסדה לראשונה בשנת 1899, כשפוסאג'ירו ימאוצ'י – סבו של הירושי, הקימה תחת השם "נינטנדו קופאי". שמה של החברה נינטנדו, או ביפנית נינטן, ניתן לתרגום לעברית כ"השאר את המזל לגן עדן".

בשנת 1947, כשהירושי ימאוצ'י היה בן 22 בלבד, הוא מונה לתפקיד המנכ"ל של נינטנדו, לאחר שסבו עבר התקף לב. לאחר ביסוס מעמדה בשוק הצעצועים, פנה ימאוצ'י לתחום משחקי הוידאו, שהיה רק בחיתוליו.

"ימאוצ'י היה איש עסקים ממולח, ואיש של חזון", פורסם בהצהרת החברה, "הוא הבין כי פריצות הדרך הטכנולוגיות שהתרחשו בעולם, ניתנות לניצול גם בעולם המשחקים והבידור".

חברת נינטנדו יצרה שיתוף פעולה עם חברת מגנאווקס, ובמקביל לחברה מפורסמת אחרת – אטארי, היו בין החברות הראשונות לשווק משחקי וידאו בעולם. תחת רשיון של מגנאווקס מכרה נינטנדו את קונסלת המשחקים הראשונה שלה.

נינטנדו 3DS הנמכר כיום בכל רחבי העולם (ויקימדיה)
נינטנדו 3DS הנמכר כיום בכל רחבי העולם (ויקימדיה)

תחת השרביט של ימאוצ'י, שבצעירותו נשר מלימודי משפטים כדי להנהיג את חברת המשחקים, נינטנדו הביאה לעולם דמויות מפורסמות ורבות: מצמד השרברבים החביבים, "האחים מריו", ועד לאחד מלהיטי המשחק המפורסמים בעולם: ה"פוקימונים".

“הוא הבין את הערך החברתי של משחק, ואת הפוטנציאל הכלכלי של משחקים אלקטרונים", אמר איאן לוינגסטון, נשיא בדימוס של חברת משחקי הוידאו אידוס, "אבל יותר מכך, הוא ניווט את נינטנדו תחת הנתיב שלו, והוא מעולם לא דאג מה יעשו מתחריו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן