Skip to content

היום בירושלים: הצעדה המסורתית ו"ארון הברית" הגדול בעולם

צעדת ירושלים הבינלאומית המסורתית מתקיימת היום בבירה וצפויים להשתתף בה אלפי צועדים מהארץ ומהעולם. כמו כן ייחשף היום בירושלים המיזם החדש של גרייס גופנה, שכבר תרמה את דגל מדינת ישראל ודגל עיריית ירושלים הגדולים בעולם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צעדת ירושלים הבינלאומית המסורתית מתקיימת היום ברחובותיה המרכזיים של ירושלים החל מהשעה 15.00. השנה יובילו את המצעד החגיגי מיצגי ענק של דמויות ילדים מוכרות, ובהם פופאי, פלוטו, תיבת נח ועוד. צפויים להשתתף כ-60 אלף צועדים ומשלחות מ-30 מדינות. 

צעדת ירושלים הקודמת. עשרות אלפי צועדים צפויים להשתתף בה היום. (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)
צעדת ירושלים הקודמת. עשרות אלפי צועדים צפויים להשתתף בה היום. (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)

צעדת ירושלים, אחד האירועים המרכזיים והססגוניים בישראל המתקיימים במהלך חול המועד סוכות.

מסלול הצעדה הוא מרחוב בצלאל, דרך רחוב הלל והמלך דוד וסיום בחניון הרכבת. בימת הכבוד ניצבת ברחוב המלך דוד.

הצעדה מתחילה בהפנינג ענקי בגן סאקר, לשם יגיעו גם אלפי מטיילים מכל רחבי הארץ להפנינג חגיגי ופיקניק בין השעות 10:00-16:00.

עולם הילד ייפתח בשעה 10:00 ויכלול מתחם פעילות ובידור לילדים ובני נוער, בובות ענק, במת פעילות כולל הנחיה מקצועית והפעלת המשתתפים. מתקנים אתגריים (לילדים ובוגרים), מסלול מכשולים, מתנפחים שונים, רכבת חשמלית, סדנאות יצירה, ליצנים ומרכז ג'ימבורי לגיל הרך.

על הבמה המרכזית יופיע הצמד אורן חן וסטלוס.

גרייס גופנה וארון הברית. אוהבת ישראל אדוקה, המבקשת פעם נוספת לסייע לישראל
גרייס גופנה וארון הברית. אוהבת ישראל אדוקה, המבקשת פעם נוספת לסייע לישראל

גם "ארון הברית" בצעדה

כמו כן, ייחשף היום בשעה 12.00 בירושלים ארון הברית הגדול בעולם, כשהוא מוצב על משאית מרצדס מול בית המשפט העליון ומשרד החוץ בירושלים.

את ארון הברית יזמה, הפיקה ותורמת אשת העסקים גרייס גופנה, 52, נוצרייה מהפיליפינים ואוהבת ישראל אדוקה, המבקשת פעם נוספת לסייע לישראל. לבקשתה, נועד ארון הברית לכל המאמינים בני כל הדתות ובמיוחד למדינת ישראל.

את ארון העדות בנו במשך ארבעה חודשים 12 אומנים ואנשי מקצוע. הארון נבנה כשיחזור לארון העדות המקורי המתואר בפרק כ"ה בספר שמות וכולל את הארון, המוטות משני צידיו ושני כרובי זהב שפניהם איש אל אחיו מעל. ארון העדות, שבו לפי המסורת היהודית היו לוחות הברית, הוצב במשכן וליווה את מסעם של בני ישראל במדבר ובכניסתם לארץ כנען ואח"כ הוצב במקום הקדוש ביותר במקדש.

משקלו של ארון העדות שיוצג היום מגיע ל-800 ק"ג וגובהו 3 מטר. אורך הארון למעלה מ-5 מטרים ורוחבו 1.6 מטר. הוא עשוי מעץ, ברזל ואבן וצבוע זהב. ארון העדות שבהכנתו החלו לפני כשנה הגיע לישראל דרך הים ולאחר שייחשף, יישאר בארץ כמתנה של התורמת.

גופנה ספרה אמש, כי ארון העדות יזכה ככל הנראה בספר השיאים של גינס, לאחר שכל עשרת עבודותיה הקודמות זכו להירשם על שמה בספר השיאים של גינס. ביניהם, דגל מדינת ישראל הגדול בעולם ודגל עיריית ירושלים הגדול בעולם, שניהם נתרמו על ידה למדינת ישראל ולעיריית ירושלים וזכו לחשיפה בינלאומית רחבה.

גופנה תחל היום במסע רכוב עם ארון העדות על המשאית בחלק ממסלול הצעדה המתקיים בירושלים.

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    24 בספטמבר 2013 @ 9:15

    גרייס גופנה אישה יקרה לעם היהודי סוף סוף צעדה עם מסר יהודי ציוני ברוכים הבאים לירשולים בירת ישראל

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן