Skip to content

"אל על" תפסיק שוב את טיסות היום לאילת

בקשת "אל על" לארכה נוספת לכניסתו לתוקף של שינוי מתווה הטיסה לאילת כדי לאפשר טיפול בלקוחות עם סיום חג הסוכות נענתה בשלילה. אל על: "מתווה הנחיתה החדש לאילת אינו מאפשר רמת בטיחות הולמת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאור שינוי מתווה הנחיתה בשדה התעופה באילת אשר אינו מאפשר רמת בטיחות הולמת
על פי הסטנדרטים הבטיחותיים של "אל על" ובהמשך להמלצות הגורמים המקצועיים מסרה "אל על" כי החליטה על השעיית טיסות בשעות היום לאילת וממנה החל מיום חמישי הקרוב.

להלן עדכון פעילות אל על לאילת וממנה החל מיום חמישי השבוע:

* טיסות אל על בשעות היום לאילת וממנה LY401 /LY402 LY403/ LY404 מבוטלות
עקב סיבות מבצעיות.
* טיסות אל על בשעות הערב LY400 / LY405 / LY406 / LY407 / LY408
/ LY409 יתנהלו כסדרן, ובכלל זה טיסות אל על המופעלות ע"י ישראייר.

לדברי אל על בהמשך להודעתה מ-9 בספטמבר על השעיית טיסות היום לאילת במטוסי סילון בעקבות הנחיית רשות התעופה האזרחית (רת"א) על שינוי נתיב הטיסה והליך הנחיתה וההמראה בשדה התעופה באילת במשך שעות היום, הודיעה היום החברה כי הגורמים המקצועיים, בראשות הטייס הראשי ומנהל צי 737, ביצעו בימים האחרונים בדיקות דקדקניות נוספות של מתווה הטיסה המוצע על ידי רשות התעופה, והגיעו למסקנה כי מתכונת הטיסה החדשה אינה מאפשרת רמת בטיחות הולמת של טיסה בתעופה אזרחית, כפי שמקובל בחברת "אל על" ובשדות תעופה בעולם.

מתווה נתיב הטיסה החדש לאילת. לדעת גורמים מקצועיים טיסה בנתיב זה במטוסי בואינג 737 של אל על היא על קצה מעטפת הטיסה ולכן בסוג מטוס שכזה הטיסה לא בטיחותית. רת"א: הנתיב בטיחותי
מתווה נתיב הטיסה החדש לאילת. לדעת גורמים מקצועיים טיסה בנתיב זה במטוסי בואינג 737 של אל על היא על קצה מעטפת הטיסה ולכן בסוג מטוס שכזה הטיסה לא בטיחותית. רת"א: הנתיב בטיחותי

ב-1 בספטמבר הודיע גיורא רום, מנהל רשות התעופה האזרחית, כי הוא נותן היתר ל"אל על" להמשיך ולטוס בשעות היום על פי מתווה הנתיב הקודם, לתקופה של שבועיים, לאחר תיאום עם מערכת הביטחון, זאת עד להתארגנותה של החברה לתהליכי הטיסה החדשים שנקבעו על ידי הרשות. רום ציין אז, כי ההחלטה לאפשר ל"אל על" לטוס בנתיב הקודם, התקבלה אך ורק מתוך דאגה לנוסעים שרכשו כרטיסים. תוקפו של ההסדר הזה פג ביום חמישי השבוע.

גיורא רום מנהל רשות התעופה האזרחית
גיורא רום מנהל רת"א. לא הייתי מאשר לטוס בנתיב לא בטיחותי

"הנתיב החדש בטיחותי"

כבר ב-9 בספטמבר טען גיורא רום מנהל רת"א טוען בשיחה עם מגפון, כי הוא אינו מבין את טענות אל על. "נתיב הטיסה החדש מרחיק את המטוסים מההרים וממשיך מצפון פנימה לתוך הים. המתווה נבדק והוא בטיחותי לחלוטין. "ארקיע" ו"ישראייר" טסות בו בבטיחות מרבית. מה חושבים, שהייתי מאשר להן לטוס בנתיב לא בטיחותי?".

אליעזר שקדי מנכ"ל אל על. נושא בטיחות הטיסה הינו ערך עליון באל על(צילום: ארן דולב)
אליעזר שקדי מנכ"ל "אל על". "בטיחות הטיסה הינו ערך עליון" (צילום: ארן דולב)

מ"אל על" נמסר היום, כי על פי דו"ח ממצאי טיסת בדיקה שבוצעה על ידי רשות התעופה האזרחית נמצא כי "הגישה למסלול הנחיתה היא על מגבלת המעטפת… הגישה כולה מתוכננת להתבצע על מגבלות המטוס… חתך טיסה זה לא משאיר הרבה מקום לטעויות, למקרים ותגובות בעיקר בתקלות. לדעת "אל על" מסקנות אלה נכונות לכל התהליכים החדשים.

"שילוב התהליך האווירי החריג עם העובדה כי שדה התעופה באילת הינו שדה מיוחד המשופע באילוצים שונים ועם תשתית קרקעית מגבלתית, מעלה את רמת הסיכון הבטיחותי הכולל בביצוע טיסות היום לאילת לרמה שאינה הולמת טיסה בתעופה אזרחית", מדגישה "אל על".

לאור המלצות הגורמים המקצועיים החליט מנכ"ל "אל על", אליעזר שקדי, על השעיית טיסות היום במתווה הנחיתה החדש ואמר: "נושא בטיחות הטיסה הינו ערך עליון באל על. לא נתפשר על בטיחות נוסעינו".

החזר כספי ללקוחות

אל על פנתה בבקשה דחופה לרשות התעופה האזרחית למתן ארכה נוספת אשר תאפשר קיום טיסות יום לאילת במתכונת הטיסה הקודמת והבטוחה, כדי למנוע את הפגיעה בלקוחות החברה (אשר תיכננו לטוס בתקופת החגים העמוסה ואמורים לשוב מאילת בסוף השבוע הקרוב) ונענתה בשלילה. מאחר שלא ניתנה הארכה כמבוקש, תיאלץ החברה שלא לקיים את טיסות היום לאילת במתכונת החדשה. לקוחות "אל על" שטיסותיהם לא יתקיימו יקבלו החזר כספי ותועמד לרשותם העברה יבשתית מנתב"ג ומאילת (באמצעות אוטובוסים) ללא עלות.

כניסתה של "אל על" לקו לאילת היתה ועודנה בשורה צרכנית אשר הגדילה את התחרותיות בענף והוזילה את מחירי כרטיסי הטיסה לאילת. הקו לאילת משמש חיבור חשוב לתיירים המגיעים לנתב"ג וממשיכים לאילת.

"אל על" ביקשה מיום קבלת הרישיון להגדיל את מספר הטיסות בקו ללא הגבלה, ואף חזרה על בקשתה זו כמה פעמים בעת האחרונה, בייחוד לאור מדיניות השמיים הפתוחים. אולם דווקא בקו זה לא ניתנה לה האפשרות לטוס יותר מארבע טיסות ביום.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן