Skip to content

נמנע אסון אקולוגי בירידת רכבת מהפסים

רכבת משא ירדה מהפסים קרוב לקריית גת וחמישה קונטיינרים שהכילו אשלגן וברום התהפכו והתפזרו ליד המסילה. החומרים המסוכנים לא דלפו. תנועת הרכבות בין קריית גת ובאר שבע הופסקה. רכבת ישראל העמידה לרשות הנוסעים במקטע זה שירות אוטובוסים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אסון אקולוגי נמנע בלילה שבין יום שני לשלישי, כאשר רכבת משא ירדה מהפסים, כחצי ק"מ דרומית לקריית גת, וחמישה קונטיינרים, ששלושה מהם הכילו ברום ושניים אשלגן התהפכו והתפזרו ליד המסילה. הקונטיינרים שירדו מהמסילה לא התבקעו ולכן לא הייתה דליפה. דליפה של חומרים מסוכנים כאלה עם גשם הייתה גורמת לאסון סביבתי קשה. בגלל ירידת הרכבת מהפסים בוטלו נסיעות הרכבות במקטע קריית גת באר שבע.

הקנטיינרים שהתפזרו ליד המסילה. צילום: דוברות הצלה חבל לכיש
הקונטיינרים שהתפזרו ליד המסילה (צילום: דוברות הצלה חבל לכיש)

לא הייתה דליפה

צוותי כיבוי מתחנת קריית גת ואשקלון בסיוע צוות חומרים מסוכנים (חומ"ס) מאשדוד הוזעקו למקום והחלו לטפל ובמקביל החלו צוותים של רכבת ישראל בפינוי הקרונות שירדו מהפסים ובהחזרת מסילת קריית גת באר שבע לפעילות סדירה. בגלל שלא הייתה דליפה של החומרים המסוכנים, לא דווח על נפגעים או נזק שנגרם לסביבה. המשטרה סגרה את הגישה לאזור ונמסר, כי אין חשש לנפגעים כתוצאה מהתהפכות הקרונות.

המשטרה ואנשי איכות הסביבה שהגיעו גם הם לזירת התאונה החלו לחקור את הנסיבות שגרמו לרכבת לרדת מהפסים.

בבוקר נמסר מרכבת ישראל, כי תנועת הרכבות פועלת כסדרה בכל הארץ, למעט בקו ת"א – באר שבע שבו תופעל רכבת אחת בשעה (ללא רכבות מהירות), והרכבות בקו תחלנה ותסיימנה נסיעתן בתחנת קריית גת. עוד נמסר, כי לרשות הנוסעים יועמדו היסעים במקטע קריית גת – באר שבע.

לקראת הערב הסתיימו עבודות פינוי קרונות הרכבת אולם תנועת הרכבות בין קריית גת לבאר שבע לא חודשה בגלל נזקים שנגרמו לפסי הרכבת. תיקונם עלול להימשך כמה ימים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן