Skip to content

מעבר הגבול בין רפיח למצרים ייפתח לשלושה ימים בלבד

המעבר בין עזה למצרים ייפתח לשם מעבר סטודנטים ותושבי הרצועה בעלי צרכים הומניטאריים מיוחדים למצרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מעבר הגבול שברפיח, בין עזה למצריים, ייפתח בשבת הקרובה למשך שלושה ימים, כך סיכם היום (רביעי),  והודיע שגריר הרשות הפלסטינית בקהיר, ברקאת אל פארה. לדבריו, נאותו השלטונות המצריים לבקשות הרשות לפתוח את המעברה  ולהתיר לסטודנטים ולתושבים בעלי צרכים מיוחדים על בסיס הומינטארי, לחצות את הגבול למצריים. המעבר יוותר פתוח למשך שלושה ימים בלבד וייסגר שוב ביום שלישי הבא.

raffah
מעבר רפיח (צילום: סוכנות מען)

לאחרונה הסכימו המצרים לאפשר לסטודנטים פלסטינים לחזור ללימודיהם בקהיר, אלא שהם סיפרו כי לפני מעבר הגבול למצריים המתינו להם שוטרי חמאס שהכו בהם באלות ועצרו את דובר קבוצת הסטודנטים. בחמאס מיהרו להכחיש והודיעו כי הסטודנטים רשאים לחזור ללימודיהם אך בינתיים סגרו המצרים את המעבר. לדבריו של אל פארה, לאחר מגעים עם השלטונות הוסכם על פתיחת המעבר לשלושה ימים בלבד. ב-15 באוגוסט שעבר סגרו המצרים את מעבר רפיח מסיבות בטחוניות עד להודעה חדשה. המצרים הודיעו כי המעבר יפתח שוב רק במקרי חירום הומניטאריים בלבד.

האיבה והמתח בין החמאס למצרים, התגלה במלואו לאחר סילוקו של מוחמד מורסי מכיסאו ב-3 ביולי השנה על ידי הצבא המצרי. מורסי וחבר נאמניו בקרב האחים המוסלמים הואשמו בין השאר כי סייעו למילוט פעילי חמאס וטרוריסטים אחרים מהכלא המצרי בעת שמורסי עלה לשלטון. הצבא המצרי שפתח במסע לטיהור סיני מכנופיות פשע, ג'יהאד ואל קאעידה, הרס וסגר לדבריו יותר מ-85% ממנהרות ההברחה בין רפיח ועזה.

לאחרונה במסגרת פתיחת ציר חישוף שרוחבו נע בין 250 מטרים ל-500 מטרים, הרס הצבא המצרי כמה בתים ומתחתיהם התגלו מנהרות הברחה שנחפרו מרצפת הבתים אל עזה. בתחילת השבוע הוציאו בית המשפט והממשל את תנועת האחים המוסלמים מחוץ לחוק ונאסר על התנועה לפעול במסגרותיה בקרב הציבור ולהתמודד בבחירות לראשות השלטון הארצי והמקומי במצרים. בשבוע שעבר אמר דובר הצבא המצרי, אחמד עלי, כי הצבא המצרי שנלחם בכנופיות חמושים חשף התרגנויות טרור בצפון חצי האי שבכליהן נמצאו מסמכים וסמלים המעידים כי מדובר בארגון בריגדות עז-אדין אל-קסאם, המשויך לזרוע הצבאית של החמאס. הוא הוסיף כי בידי הצבא המצרי הוכחות המעידות על "שיתוף פעולה בין חמושים וארגוני טרור בחצי האי  סיני לעמיתיהם ובני בריתם בתוך רצועת עזה". החמאס דחה דברים אלו והגדירם "שקרים ופברוקים מצריים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן