Skip to content

יאט"א: משתפרים הביצועים הפיננסיים של חברות התעופה

יחד עם זאת הוריד הארגון את תחזיות הצמיחה ל-2013 מ-12.7 מיליארד דולר ל-11.7 מיליארד דולר. ב-2014 הרווח התפעולי יגיע ל-4% והרווח הנקי צפוי לעלות ל-16.4 מיליארד דולר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הביצועים הפיננסיים של חברות התעופה המשיכו ברבעון השני של השנה להשתפר ברוב האזורים, ובמיוחד בארה"ב, שבה נראו לעין יתרונות האיחודים בין חברות התעופה. לא כך התרחש באסיה פסיפיק, בגלל שהאזור סובל מחולשה מתמשכת בשווקי הטסת המטענים. כך מסר ארגון התעופה הבינלאומי לתעבורה אווירית – יאט"א.

השפעות אקסוגניות

יחד עם זאת, טוען הארגון, כי השיפור בשווקי התעופה ורווחי חברות ותעופה לא הגיע לרמה כפי שהוא ציפה מלכתחילה. זאת, בגלל שינויים אקסוגניים שביניהם זינקו מחירי הנפט בגלל המשבר הסורי גבוה יותר ממה שציפו וכמה משקים מתעוררים מרכזיים בעולם אכזבו בצמיחה הכלכלית שלהם. כתוצאה מכך הוריד ארגון יאט"א את התחזיות שלו לצמיחה בשוק הנוסעים והמטען בשנה זו, מ-12.7 מיליארד דולר בתחזית יוני ל-11.7 מיליארד דולר.

הציפייה לשנת 2014 די מעודדת

הארגון טוען, כי המבט הראשוני לשנת 2014 הוא די מעודד. מחזור העסקים העולמי עדיין לא פנה כלפי מעלה, אך אמון הצרכנים והעסקים המשופרים מראים, כי הליך זה יתרחש ברבעון הרביעי של השנה וימשיך לתוך שנת 2014. לדברי יאט"א, מחירי הנפט צפויים לרדת לממוצע של 105 דולר לחבית, הסיכון הגיאופוליטי נמוך ותחזית האנרגיה האמריקנית משופרת. לאור זאת צופה ארגון יאט"א, כי הרווח התפעולי בתעשיית התעופה ב-2014 יגיע ל-4% והרווח הנקי צפוי לעלות ל-16.4 מיליארד דולר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן