Skip to content

בנט: איראן לא בונה מאיץ נויטרונים כדי להכין פופקורן

בנט קרא לבחון את מעשיו של רוחאני מאז שנבחר ולא את מילותיו ואמר כי "הנשק הגרעיני אינו מהווה איום רק על ת"א אלא גם על לונדון, מדריד ורומא"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"איראן לא בונה מאיץ ניוטרונים כדי להכין פופקורן", כך אומר שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט. בנט התראיין אתמול, לאחר נאומו באו"ם של נשיא איראן רוחאני, ברשת BBC, ברשת אל ג'אזירה וברשתות נוספות. "מילים נעימות בניו יורק לא מונעות את הצנטריפוגות בנתאנז", אמר בנט. "לרוחאני ישנה טקטיקה מאוד חכמה של שימוש ברטוריקה נעימה וחמה על מנת להסתיר מעשים אלימים המתרחשים עכשיו".

bennet
נפתלי בנט (צילום: עמוד הפייסבוק)

בנט קרא לבחון את מעשיו של רוחאני מאז שנבחר ולא את מילותיו. "הוא התקין עוד אלפי צנטריפוגות חדשות מהסוג המתקדם ביותר, הוא ממשיך להפעיל את מתקן המים הכבדים. הוא לא מרשה לפקחי האו"ם להגיע לפרצ'ין, שם הם מפתחים את הנשק עצמו. אז אנחנו לא צרכים דיבורים, אנחנו צריכים מעשים".

בנט התייחס גם לפגישתם של ג'ון קרי ושר החוץ האיראני ואמר: "מאד היינו רוצים למצוא פתרון דיפלומטי לבעיה הזאת, אבל אם אנו באמת רוצים לראות את זה קורה, עלינו לראות את הידוק את הסנקציות בצדו של איום צבאי ממשי, אחרת איראן לא תעשה דבר. למעשה, רוחאני בעצמו כבר אמר שהוא השתמש בטקטיקות מהסוג זה לפני כמה שנים כדי להשלים את בנייתו של מתקן באספהאן".

עוד הוסיף השר בנט: "מה שצריך לקרות בשטח אלה הדברים הבאים: הפסקה מיידית של פעילות העשרת האורניום, צריך להוציא מאיראן את האורניום המועשר שכבר קיים ולפרק את ציוד שנועד לייצור חומרים אלו, ובו בזמן להפסיק את פעילות כור המים הכבדים. כשנראה את הפעולות האלה מתבצעות, נדע שהמשימה הושלמה ואז לא יהיה שום צורך בפעולה צבאית או כל דבר בסגנון.  טדי רוזוולט אמר פעם ׳דבר ברכות ותחזיק מקל גדול׳. זה בסדר לדבר וזה אפילו טוב. היינו מאד מעוניינים שכל זה ייפתר ללא כל פעולה צבאית, יחד עם זאת, אנחנו וכנראה גם כל השאר יודעים שאיראן נוהגת לדבר ברכות תוך ייצור נשק גרעיני במחשכים. עלינו לשים לזה סוף ולהתמקד בפירוק תכנית העשרת האורניום האיראנית".

לגבי המשך הסנקציות אמר השר בנט: "התוצאה הטובה ביותר למערב ולקהילה הבינ"ל היא להגביר את הלחץ על איראן בעזרת סנקציות משתקות, משום שזה מה שהביא את איראן לשולחן מלכתחילה. ללא הסנקציות האלה הם לא היו באים לשולחן. אבל אם אנחנו רוצים שהם ימשיכו להתקדם עם העניין, עלינו להגביר את הלחץ הזה, אחרת הם פשוט ימשיכו בהיתולי המילים היפות והחמות תוך שהם מגבירים את קצב פיתוח הנשק הגרעיני. אין לנו שום דבר נגד העם האיראני, לדעתי הם בכלל אנשים נהדרים, הבעיה היא עם המשטר שממוקד לחלוטין בפיתוח פצצה גרעינית. הם השקיעו מיליארדי דולרים כדי להשיג נשק גרעיני ואפילו פקחי האו"ם עצמם מדברים על הממדים הצבאיים של פעילות הגרעין האיראנית. איראן לא בונה מאיץ נויטרונים כדי להכין פופקורן, אלא כדי להפעיל פצצה גרעינית. איראן הוליכה אותנו שולל פעמים רבות, ואסור לנו לתת לזה לקרות שוב. ארה"ב והעולם צריכים להגביר את הלחץ על איראן כדי לגרום לה לפרק את התכנית הגרעינית שלה. כרגע מתקיים דיאלוג בין המערב לאיראן ואנו נאפשר להם לעשות את העבודה".

arak
כור המים הכבדים באראק, איראן (Wikimedia/Nanking2010)

השר בנט התייחס גם לאיום העולמי של איראן ואמר: "הנשק הגרעיני אינו מהווה איום רק על ת"א אלא גם על לונדון, מדריד ורומא. כלומר, לטילים האיראנים יש יכולת להגיע לכל בירות אירופה, כך שאין לנו עניין להוביל את מאמצים אלה, זהו האינטרס של אירופה לא פחות משזה אינטרס שלנו בישראל, משמע אתם באירופה וילדכם בלונדון שדבר זה מוחשי בעבורם לא פחות מאשר עבור ילדים בת"א".

בנט נשאל באל ג'אזירה גם על דבריו של הנשיא אובמה שיש הכרה גוברת שהכיבוש קורע את האופי הדמוקרטי של מדינת היהודים ואמר :"אדם לא יכול לכבוש אדמה שכבר שייכת לך, אתה לא יכול לכבוש את הבית של עצמך. אנחנו נמצאים שם כבר למעלה מ-3,000 שנה ונישאר פה עוד אלפי שנים בעתיד. רק היום שמעתי דיווחים ששר החוץ הפלסטיני אמר  ברדיו "קול פלסטין": "אנו לעולם לא נשלים עם רעיון המדינה היהודית, לא משנה מה אומרים האמריקנים או הישראלים". כך שהבעיה הבסיסית טמונה בכך שהפלסטינים לא מקבלים את עצם קיומה של ישראל. כך שלא מדובר בחלקת אדמה זו אחרת אלא בשאלה האם ליהודים יש זכות להתקיים בארץ זו ועד שלא נפתור את זה, כל השאר זה סתם קשקושים. מה שכן  צריך לעשות, ומה שעשינו עד כה זה לעבוד עם הפלסטינים בשטח כדי להגיע לשלום דה-פקטו. האזור המשגשג והבטוח ביותר במזה"ת הוא ישראל, כולל יהודה ושומרון, ואין לנו כוונה להרוס את זה".

לעומת בנט, הביעה יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' שביעות רצון מנאומו של אבו מאזן באו"ם. לדבריה, הפער התהומי בין הנאום המקומם שנשא אבו מאזן לפני שנה בעצרת האו"ם ובין דבריו המתונים הפעם, מעניק תקווה זהירה כי אנו ניצבים בפני עידן חדש של הידברות אשר עשויה להביא להסדר.

יחימוביץ' טסה הלילה לוושינגטון, שם תישא נאום מרכזי בוועידה השנתית של ארגון ג'יי סטריט (JSTREET). בנאומה תתייחס יחימוביץ', בין היתר, לגרעין האיראני, למשא ומתן המדיני עם הפלסטינים, וגם לעניינים אזרחיים וכלכליים בישראל. יחימוביץ' תנאם 24 שעות לפני נאומו של נתניהו באו"ם, והיא מתכוונת לפנות אליו ישירות ולקרוא לו לעשות צעדים של ממש לקראת הסדר, תוך שהיא מבטיחה לו תמיכה פוליטית של מפלגתה.

 

2 Comments

  1. צדוק התקוה
    28 בספטמבר 2013 @ 10:02

    אני זוכר באירופה כשהיטלר עלה לשלטון גם אז אמרו די להיות פרנואידים [צברלין] המנגינה היא יפה של רוחאני הוא גם עוטף עצמו באיצטלה של אדם מכובד נקי כפיים רבותי תוכלו להיות צודקים רק כאשר יעשה צעדים למניעת הגרעין ולא מילים מילים אז לפני שאתם זורקים את המסכות וחולמים לקנות שטחים באיספהן קצת סובלנות לא תזיק והלוואי ודבריו דברי אמת אבל מה לעשות לעתיים ההיסטוריה הוכיחה אחרת אם כמה מילים יפות ניתן לקנות אותכם זו בעיה

  2. פנינה כץ
    27 בספטמבר 2013 @ 12:10

    נו, ממי כבר תבוא לו הישועה?
    האיש הבודד הזה יכול לקבל עזרה רק מאגף הפרנואידים.
    ושרה קופצת משמחה מי שם לעזור לבעלה.:)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן