Skip to content

שני הטייסים נרדמו והטייס האוטומטי הטיס את המטוס

הטייסים המשתייכים לחברה שבסיסה בבריטניה, נרדמו זמן קצר אחרי ההמראה, במטוס איירבס A330. אחד הטייסים התעורר ואז התברר לו, כי הוא והטייס השני נרדמו בתא הטייסים. בדיווח לרשות התעופה האזרחית הבריטית לא ידעו הטייסים לומר כמה זמן טס המטוס בכוחות עצמו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני טייסים הודו בדיווח לרשות התעופה האזרחית הבריטית (CAA – Civil Aviation Authority
), כי נרדמו בתא הטייסים כשהם משאירים את המטוס, עם 325 מושבים, לטוס באמצעות הטייס האוטומטי.

איירבס A330. בטוס כזה נרדמו שני הטייסים משאירים את המטוס לטוס באמצעות הטייס האוטומטי
איירבס A330. בטוס כזה נרדמו שני הטייסים משאירים את המטוס לטוס באמצעות הטייס האוטומטי

האירוע התרחש זמן קצר אחרי ההמראה ב-13 באוגוסט, במטוס איירבס A330, המופעל על ידי חברת תעופה שבסיסה בבריטניה. לכאורה, הסכים הקצין הראשון להיות הטייס הישן החלופי, כאשר המטוס מוטס על ידי הטייס האוטומטי. אבל, כשאחד הטייסים התעורר, הוא גילה, להפתעתו, כי שניהם נרדמו בזמן הטיסה והוא לא ידע – כמה זמן טס המטוס בכוחות עצמו ללא פיקוח של טייס.

שני הטייסים דווחו, בהתנדבות, לרשות התעופה האזרחית הבריטית (CAA) על האירוע. לפי החוק חייבת חברת תעופה לדווח לרשות על כל סכנה פוטנציאלית שארעה במטוס.

ה-CAA, שהשלימה את החקירה, בחרה שלא לזהות את חברת התעופה שבה ארע האירוע החריג ולדבריה, הטייסים סבלו מסימפטומים של "עייפות חמורה". דובר של CAA אמר שהם יהיו "מופתעים מאד" אם ננקטו נגד הטייסים צעדים משמעתיים.

לדבריו, "החברה צריכה אולי לבחון האם מערכת המשמרות של הטייסים היא הסיבה שגרמה לאירוע זה. במצבים של פוטנציאל בטיחותי קריטי, כפי שהיה באירוע זה, הכוונה שלנו ללמוד ממה שקרה ולהבטיח ששוב אירוע כזה לא התרחש".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן