Skip to content

נשים שנחטפו אולצו להצהיר על ג'יהאד מיני בטלוויזיה הסורית

הנשים שנחטפו בידי כוחות הביטחון הסורים, הופיעו בפנים גלויות על גבי מסך הטלוויזיה הממלכתית וסיפרו כי נאנסו בידי מורדים המקורבים לאל-קאעידה בשם "הג'יהאד המיני". משפחותיהן רואיינו על ידי כתבים זרים וסיפרו סיפור שונה לחלוטין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צעירה סורית שמשפחתה טוענת כי נחטפה ונאנסה בידי כוחות הביטחון הסוריים, הופיעה הלילה (שישי) בשידורי הטלוויזיה הארצית בסוריה וסתרה את טענות משפחתה. הצעירה סיפרה כיצד נאנסה בידי מורדי קבוצה המקורבת לאל-קאעידה, על מנת למלא את רצון אביה לקיים את מה שמכונה "הג'יהאד המיני" (מלחמת הקודש המינית).

syrian rape victim
הצעירה הסורית שמספרת על אינוסה בשם הג'יהאד המיני בסוריה (צילום מסך)

"אבי אמר לי לגשת להתקלח", היא סיפרה, "בעוד אני מתקלחת נכנס גבר בסביבות גיל החמישים כשהוא לבוש רק בתחתוניו, לפת את שיערי והכניס אותי לחדר. צרחתי ואבי שמע אותי, אבל הוא לא עשה כלום", סיפרה ראונה קאעדה, קטינה בת 17. היא הוסיפה כי אביה מכר את ה"כבוד" שלו למורדים.  גרסאות דומות בעלות טון אחיד, נשמעו מנשים שהופיעו ברקע המסך כשהן מספרות את סיפוריהן. אבל משפחתה של ראונה רואיינה על ידי כתבים זרים וסתרה את עיקרי סיפורה. לדברי המשפחה, היא נחטפה בידי כוחות הביטחון הסוריים בעת שחזרה מבית ספרה בחודש נובמבר 2012,  המצוי ממערב לעיר מגוריה דרעה.

סיפור חטיפתה הוביל להעלאת קמפיין פטיציה ב"אווז", רשת התקשורת העולמית. סיפוריהן של צעירות סוריות נוספות על חטיפתן בידי כוחות הביטחון של אסד, הוביל לקמפין נגדי של המשטר באמצעות רשת הטלוויזיה הארצית הנתונה בידי המשטר.  צעירה נוספת, שרה חאלד אל-עלואה ממזרח דיר אל-זור, הופיעה גם היא עם סיפור דומה בטלוויזיה הממלכתית. היא העידה  כי נחטפה על ידי מורדי חזית אל-נוסרה המשוייכת לאל-קאעידה ונדרשה לספק את צרכיהם המיניים תחת מעטה "הג'יהאד המיני".  משפחתה של שרה חאלד סיפרה סיפור שונה לכתבים. לדברי משפחתה, בתם הסטודנטית, נאסרה בתוך אוניברסיטת דמשק לאחר שהפגינה בתמיכה  במהפכה נגד משטרו של בשאר אל-אסד. הצעירות שנאסרו לכאורה, כך טוענות משפחותיהן, נאנסו איפה על ידי אנשי כוחות הביטחון של אסד ולא כפישסיפרו מול מצלמות הטלוויזיה הממלכתית של המ שטר. ברשת אל-ערבייה הערבית, טוענים כי הצליחו לבודד ברקע השידורים של הטלוויזיה הסורית, קולות של אנשים המזכירים למרואיינת לנקוב בתאריך ה-18 לספטמבר (יום חטיפתה בידי כוחות הביטחון לטענת המשפחה), כיום בו נמסרה על ידי אביה לטובת הג'יהאד המיני.

"הג'יהאד המיני", או כפי שהוא נקרא "ג'יהאד אל-ניקה" הוא מתן פתרון כביכול לזנות בכיסוי הלכתי. על פיו מתקיימים נישואין קצרי מועד לשם יחסי מין עם בני זוג שונים. את ההלכה הזו אימצו הסלאפיסטים בעלי התפישה הדתית קיצונית כדרך לגיטימית לסיפוק צרכיהם כחלק ממלחמת הקודש. במגפון פרסמנו לפני כמה ימים על אודות מסיבת עיתונאים שקיים לוטפי בן ג'אדו, שר החוץ הטוניסאי, שבה סיפר כי קבוצה של צעירות מארצו חזרו לבתיהן מסוריה לאחר שנסעו להתעבר על ידי המורדים כחלק מ"ג'יהאד אל-ניקה". הוא לא נקב במספרן של הצעירות, אבל הוא פרט והסביר מול מצלמות הטלוויזיה כי הנשים נסעו לסוריה ושם הן "קיימו יחסי מין עם 20, 30, עד 100 גברים. לאחר ההתקשרות המינית, נוספו שמותיהן לג'יהאד אל-ניקה, הן שבו לבתיהן כשהן בהריון", אמר שר החוץ.

נשים מספרות בטלוויזיה הסורית על הג'יהאד המיני שאולצו לעבור:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן