Skip to content

תביאו את הלפיד הבוער, יוצאים לצוד יאיר

האלקינים למיניהם חוככים ידיים בהנאה גלויה, חלקם רוקדים מסביב לביבי. כולם צוחקים ונהנים לחוּמהּ של מדורה באמצע היער תחת אור ירח מלא ובאישון לילה, או סתם במזנון הכנסת. מאת זיו טרנר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האלקינים חוככים ידיים בהנאה, חלקם רוקדים מסביב לביבי. כולם צוחקים ונהנים לחוּמהּ של מדורה באמצע היער תחת אור ירח מלא ובאישון לילה, או סתם במזנון הכנסת דפקנו את יאיר לפיד, שוב

מאת זיו טרנר

צֵיד מְכַשֵּׁפוֹת [שאול מימי הביניים, המאות 15-17] – כִּנּוּי גְּנַאי לִרְדִיפוֹת וּלְהַתְקָפוֹת נִמְרָצוֹת שֶׁל הַשִּׁלְטוֹנוֹת עַל חוּגֵי מִתְנַגְּדִים שׁוֹנִים –מילון אבן שושן המלא

ציד מכשפות? (אילוסטרציה: Idea go / FreeDigitalPhotos.net)

יאיר לפיד הוא המכשפה התורנית אותה רודף ביבי נתניהו בעזרת גדודי הציידים נוטפי הריר והדם. חברו אליהם מקדימה גם גדודי ציידים מתנגדים לביבי, אבל אם לשניהם יש אויב משותף, אז במלחמה כמו במלחמה, נמשיך לשנוא זה את זה אחרי שנצוד לנו יאיר אחד. תביאו את הלפידים הבוערים.

אני לא יכול להפסיק לדמיין את האלקינים למיניהם, עֵינַיִים טְרוּטוֹת, נפוחות, אדומות, חוככים ידיים בהנאה גלויה, חלקם רוקדים מסביב לביבי. כולם צוחקים ונהנים לחוּמהּ של מדורה באמצע היער תחת אור ירח מלא ובאישון לילה, או סתם במזנון הכנסת –  דפקנו את יאיר לפיד, שוב. הכל כשר במלחמה למען השחרת שמו הטוב, העיקר שלא יהרוס לנו את שלטונות הביזה שארגנו לעצמנו כל כך טוב בשנים האחרונות. עבדנו קשה, מדי. יאיר לפיד הוא איום קיומי, לא פחות, על המשכיות הליכוד והימין המשיחי והש"סניקי, לגזל וההכנעה של עם ישראל הדמוקרטי להיות עם ישראל דיקטטורי והלכתי, נאור בנאומים וכלפי חוץ.

זה בזוי, נמוך ומעליב את המל"ג

מצד שני, האויב של האויב שלי הוא החבר שלי. מילא לתקוף את לפיד על דעותיו, החלטותיו, חוסר הנמרצות שלו או היעדר תוכניות אופרטיביות לבעיות. אפילו לתקוף אותו על חיבוק הדוב למעמד הביניים כשהוא לא היה כזה, ולא יהיה כזה. זה לגיטימי במשחק פוליטי, והרי גם לפיד תוקף את המועמדים האחרים, את דרכם ואת התנהלותם הפוליטית. להגיע עד המל"ג בגלל תוכני לימודים לתואר מתקדם בתקשורת זה בזוי, נמוך ומעליב את המל"ג.

אם יאיר לפיד טוב מספיק להעביר הרצאות בתקשורת מול סטודנטים לכל התארים, מה הבעיה שיכירו לו את נסיון החיים שלו בתחום שהוא רוצה ללמוד?

בכל האוניברסיטאות בעולם יש תוכנית לקבלת סטודנטים שלא מן המניין, תחת חוקי קבלה מוכרים, מקובלים ומאושרים, לתוכניות לימודים כאלו ואחרות, במיוחד אם חסרים להם שנות לימודים קודמות. זה מקובל בתוכניות מסוימות, בעיקר כאלו שלא הופכות את הלימוד למקצוע, כמו שתואר שני במחשבים לא יהפוך את הסטודנט למהנדס, או במקרים של מסלול תקשורת, מה כבר רע יכול לצאת מזה? באמת צריך תואר ראשון כלשהו בשביל לעשות תואר שני בתקשורת? חסרים מסלולי לימוד מקבילים לתקשורת עם תוצאות דומות?

הרי אם יאיר לפיד טוב מספיק להעביר הרצאות בתקשורת בכל האוניברסיטאות, מול סטודנטים לכל התארים, וכל חייו עסק בזה כמקצוע, ויודע ברוב המקרים טוב יותר מהמרצים עצמם, מה הבעיה שיכירו לו את נסיון החיים שלו בתחום שהוא רוצה ללמוד וזה אותו התחום המקצועי? זה שווה ערך לאנשי עסקים שיודעים לעשות עסקים טוב יותר מכל בוגר למנהל עסקים, ורק תעודה חסרה להם, וכל אחד מהם יכול ללמד תואר שני או שלישי בעסקים. נשבע לכם שלקרוא דוחו"ת פיננסיים, לתמחר עלויות, חישובי ROI, P&L, אפשר ללמוד לבד, ורק צריך לדעת ולהבין, ואף מוסד לימודי בעולם לא יעזור לכם להצליח, אם אין לכם את זה. יש מספר קורסים שניתן להשלים כמו סטטיסטיקה (אלוהים יודע למה), והשאר ממש לא חשוב. זו לא הזניה של המוסד האקדמאי, אלא דווקא שיפור והתקדמות. הגיע הזמן שהמל"ג תתאים את עצמה לדרישות השוק, כמקובל בעולם.

הם דווקא יכולים היו להרוויח הרבה מסטודנט כמו יאיר לפיד, ואין מתאים מיאיר לפיד לתואר שכזה. זה לא שקיצרו לו את הדרך להתמחות ברפואה בלי תואר ראשון. לדעתי, המל"ג התערבה כאן משיקולים פסולים, שהרי היא מכירה את כל הדרכים הקיימות היום, ובר אילן לא עבר על אף חוק. הכל מאושר זה עשרות שנים, ולפיד התקבל בדרך המאושרת והמקובלת. יאיר לפיד, זה שם שמפחיד את ביבי, ודרכו את שר החינוך, שאולי אמר משהו לחברים במל"ג, והם התנפלו על הנושא, כי מי לעזאזל מדבר ביומיום על המל"ג?! 15 שניות של אור הזרקורים, ונעים למל"ג בגב.

מישהו ביקש מלפיד לראות מקורות מימון ולא קיבל?

גל ההתנפלויות הנוכחי על לפיד יוצא באופן מאורגן ומסודר מבית מדרשו של הימין הפאשיסטי, כמקובל בכל המדינות המערביות, ובמיוחד מארה"ב. ראינו את שיטות ההפחדה וההשחרה של בוש וחבריו אל מול המתמודדים האחרים. בטוח שיש ברקע הליכוד יועץ אמריקני יקר להחריד, שמנווט את העניינים. חוק יאיר לפיד 1, וחוק יאיר לפיד 2, רק נועדו למנוע ממנו את ההתמודדות לכנסת, כי הם מ-פ-ח-ד-י-ם. מישהו ביקש מלפיד לראות מקורות מימון ולא קיבל? הוא התחמק? ברח? הוא מעולם לא שיקר בנושא, רק שפשוט לא שאלו, ישר רצו לחוקק חוק, כאחרוני הפשיסטים. כמו הפחד של הצבועים בכנסת, הגנרלים יוצאי הצבא שרצו לפוליטיקה בעודם במדים, ומונעים בחוק מאשכנזי ומדגן להיכנס לכנסת. הפחד שולט בממשלת הליכוד. רק הפחד. לפחד יש תוצאות הרסניות. כולנו נשלם.

מצד שלישי, אני לא מבין מדוע יאיר לפיד לא תוקף את הליכוד? את כולם כן, ואת הליכוד לא. למה הוא לא מחזיר כנדרש, ויוצא להגן על שמו? הרי שקר שחוזרים עליו מספיק פעמים הופך להיות האמת אצל דעת ההמונים, והיא נשלטת בבערות וטיפשות. הייתכן שהוא אינו מפנה את חציו המושחזים בבעיות מעמד הביניים ישירות אל ביבי, כראש הממשלה האחראי, מפני שהוא פשוט מתכנן להצטרף לממשלתו העתידית, בבחירות הבאות? אולי זה מונע ממנו להגיב עכשיו?

אילוסטרציה: Idea go / FreeDigitalPhotos.net

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן