Skip to content

סימני הרוח: להאמין או לא להאמין?

שיחת הטלפון בין נשיא ארצות הברית לנשיא איראן היא סימן אופטימי נוסף לשינוי המתרחש בעולמנו. איך זה קשור בשמו של נשיא איראן ומה קורה לנו הישראלים בדרך?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מי שמבקש למצוא סימנים אופטימיים במציאות הקולקטיבית שלנו לא יתקשה למצוא אותם בימים אלו. האחרון שבהם היה שיחת הטלפון בין נשיא ארצות הברית לבין נשיא איראן; חלק ממגמה של התחממות היחסים בין שתי המדינות, בדרך, אולי, להסכם על הפיתוח הגרעיני של איראן.

שיחת הטלפון באה לאחר נאומים פייסניים בעצרת האו"ם, ולאחר מסרים דומים שהעביר רוחאני בשלוש מסיבות עיתונאים שקיים בניו יורק, ופגישה של שר החוץ האיראני עם מקבילו האמריקאי.

רוחות חדשות - טהראן ממעוף הציפור (ויקימדיה)
רוחות חדשות - טהראן ממעוף הציפור (ויקימדיה)

מתרככים מבפנים

זהו שינוי מבורך עבור כל מי שמאמין בדיאלוג ואינו מעוניין במלחמה – אנשים רבים ברחבי העולם וגם בישראל, המבינים יותר ויותר כי מלחמה אינה הדרך להגיע לחיים טובים יותר.

זה סימן טוב לא רק עבור מה שקורה במציאות הרחבה יותר, המשפיעה על איכות החיים שלנו; זהו סימן טוב למה שמתרחש גם בתוכנו. סימנים להסכמה להפסיק להילחם ולהתחיל לדבר בין חלקים שונים הרגילים למלחמה.

אם ניכנס פנימה אל תוכנו אנו עשויים למצוא את אותה המציאות בדיוק: אופטימיות המחליפה חשדנות, וקירבה המתחילה להחליף ריחוק. בדקו את עצמכם מחדש, היכן אתם רכים יותר, עדינים יותר, מוכנים להקשיב, מוכנים לדבר, מוכנים להשתנות.

אתם עשויים להיות מופתעים לטובה מעצמכם, שכן שינויים מסוג זה מתגנבים לאט לאט, עד שאנו נעשים מודעים להם.

לרפא חוסר אמון

בינתיים במדיניות הישראלית החשדנות ממשיכה לתפוס כותרות. הנאום המתוכנן של ראש הממשלה בעצרת האו"ם, בעוד יומיים, יציג את ההשתקפות שכולנו צריכים ללמוד ממנה. אך כרגע נראה שהממשלה בישראל מתקשה להחליף את הטון ולעכל את המציאות המתחדשת.

מה שקורה לשלטון בישראל קורה גם לשלטון בתוכנו: חוסר אמון וחשדנות עדיין מתקיימים. אין בכך בעיה, אם כי בתוך העבודה העצמית כדאי לקחת זאת בחשבון. אם אנו רוצים לחיות אחרת, בתוכנו ומחוצה לנו, חוסר אמון הוא אחד הדברים החשובים ביותר שעלינו לרפא.

חוסר אמון הוא מנגנון הגנה המסתיר את הלב הפצוע במאמץ למנוע מהפצע לגדול. חוסר אמון הוא תולדה של כאב גדול ואין בקלות מרפאים אותו; כשם שיש צורך לבחון את הכנות האיראנית בתקופה זו, כך אנו צריכים לבדוק האם כדאי לפתוח את הדלת לעצמנו ולאחרים.

עם זאת, חוסר האמון הוא בסופו של דבר מכשלה המונעת פיוס, הן בתוכנו והן בין מדינות ומעצמות. בחוסר אמון כל צד מגן על האמת שלו ואין הקשבה ונכונות להשתנות, בדיוק הדברים להם אנו זקוקים כדי ליצור עתיד טוב יותר.

נשיא איראן, חסן רוחאני (ויקימדיה)
נשיא איראן, חסן רוחאני (ויקימדיה)

משחק של מילים

אני אוהב את ההתעמקות במילים ואת הגילוי של משמעויות הנסתרות בתוכן. כך קרה השבוע עם שמו של נשיא איראן, רוחאני. בהקשבה לחדשות למדתי כי את שמו מבטאים בכלל רוחני.

כן, כן, בדיוק כמו שאומר מסע רוחני או אדם רוחני, כך מבטאים את שמו של נשיא איראן החדש. לשמוע על מסר הפיוס של רוח(א)ני בחדשות היה דבר כל כך מדהים ומיוחד.

אם אתם כאן סימן שאתם מבינים כי המציאות אינה מקרית, כי יש מה ללמוד ממנה. לכן אני מאמין שאתם תעריכו את צירוף המקרים הזה שאינו מקרי כלל.

* הכותב הינו מתקשר ומנחה סדנאות חופש להרגיש
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן