Skip to content

האם רשימת 1,000 עשירי סין משקפת כלכלה מתאוששת?

בראש הרשימה איש העסקים ,וונג ז'יאנלין, החולש על חברת נדל"ן מצליחה • גם אנשי ההיי-טק מצליחים מאוד • הרשימה מצביעה על תמורות בביקושים בכלכלה הסינית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשימה שפורסמה על ידי אתר הורון (Hurun) הסיני, מפרטת את שמם של 1,000 משפחות, אנשי ונשות עסקים סיניים, העשירים ביותר במדינה. בין עשרת השמות העשירים ביותר ניתן למצוא ארבע משפחות. מוביל את הרשימה: איש העסקים, וונג ז'יאנלין.

העושר של שנגחאי - מדי יום נוצרים מיליארדרים חדשים (ויקימדיה)
העושר של שנגחאי - מדי יום נוצרים מיליארדרים חדשים (ויקימדיה)

וונג ז'יאנלין, בן ה-59 והאדם העומד בראש חברת הנדל"ן דאליאן וונדה, הוא האיש העשיר ביותר בסין נכון לשנת 2013. בשנת 2012, ז'יאנלין הגיע למקום השני עם הון של 10.3 מיליארד דולר. כיום, הונו של ז'יאנלין, על פי דוח הורון, הכפיל את עצמו ועומד על סכום של 22 מיליארד דולר.

העלייה בהיקף הונו האישי של ז'יאנלין ניתן לייחס לפעילותה הענפה של החברה בראשו. חברת דאליאן וונדה מגלגלת יותר מ-20 מיליארד דולר בשנה מפעילות של נדל”ן, מלונאות, בידור ושעשועים. החברה מפעילה בין היתר: 71 מלונות פלאזה, 38 מלונות ברמה של חמישה כוכבים ו-6,000 בתי קולנוע ברחבי סין.

המטרה של ז'יאנלין היא להגיע לניהול נכסים בהיקף של 65 מיליארד דולר, ולהכניס לקופת החברה סכום עתק של 41 מיליארד דולר בשנה. האתגר השאפתני ללא ספק מצביע על עלייה בביקוש לנדל"ן, כפי שניתן לראות מתוך עשרת השמות העשירים ברשימה. שש מהם עשו את הונם מנדל"ן

לא רק נדל”ן מככב ברשימה

מלבד שמות של עשירי נדל”ן, הרשימה מספקת הצצה להונם של מי שהתעשרו מהיי טק. שם בולט אחד הוא של לי יאנהונג או לי רובין.

סין: ישן מול חדש (ויקימדיה)
סין: ישן מול חדש (ויקימדיה)

רובין בן ה-45, במקום 6 ברשימה, עם הון של 8.1 מיליארד דולר, הוא מייסדו ובעליו של אתר ביידו, מנוע חיפוש אינטרנטי וגם הפופולרי ביותר בסין כיום. עושרו הרב של רובין נובע מביקוש הולך וגדל של תחום טכנולוגיות המידע. מלבד רובין, שלושה מתוך עשרת השמות העשירים ביותר עשו את הונם בתחום זה. מאז שנת 2012, מספר היזמים בתחום שנכנסו לרשימה עלה ב-20%.

העלייה בביקוש לנדל"ן וטכנולוגיות מידע אוזנה בצניחה בביקוש למוצרים אחרים, כפי שניתן ללמוד מהרשימה. אפשר לראות כי הונם של עשירי סין שתחום עיסוקם הוא משקאות, טקסטיל ומתכות הצטמק, ויזמים רבים מצאו את עצמם מחוץ לרשימה.

מצד אחד הרשימה מבטאת שינוי בטעמים של האזרח הסיני. הביקוש לנדל"ן וטכנולוגיות מידע גדל, ועמם הונם של עשירי סין. מצד אחר, היא מבטאת את התאוששותה של הכלכלה הסינית.

בכתבה שפורסמם באתר רויטרס באוגוסט השנה, פורסם כי הכלכלה הסינית מראה סימנים של יציבות, והיא בדרך הנכונה לקראת הגשמת המטרה שהציבה הממשלה: שיעור צמיחה של 7.5% בשנת 2013. רשימת עשירי סין מצביעה על ניצנים של התאוששות, וכנראה לא מה שרבים מציינים כ"אפקט מת'יו”: עשירים נעשים עשירים יותר ואילו העניים נעשים עניים יותר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן