Skip to content

יו"ר מרצ: גם אני לא מאמינה לרוחאני

עם זאת, אומרת ח"כ זהבה גלאון: "המגעים הזהירים בין ארה"ב לבין איראן הם צעד נכון והכרחי. אם יש דרך כלשהי למנוע מאיראן להתגרען בלי עוד מלחמה, יש לנו חובה מוסרית למצות אותה, בוודאי כשהמו"מ מתנהל וכשהסנקציות עוד בתוקף. המציאות המקומית היא שהאובססיה של ראש הממשלה לגבי איראן מונעת ממנו להבין שיש לישראל בעיות קיומיות גדולות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו״ר מרצ זהבה גלאון אומרת כי גם היא, כנתניהו, אינה מאמינה לנשיא איראן רוחאני – אך קוראת לראש הממשלה לעסוק גם בבעיותיה האחרות של ישראל ולתקן את "הנזק האדיר" שגרמה ממשלתו בשנים האחרונות.

"כמו נתניהו גם אני לא מאמינה לרוחאני כשהוא אומר שתכנית הגרעין האיראנית נוצרה למטרות שלום בלבד", כתבה גלאון בעמוד הפייסבוק שלה. "המידע המודיעיני וההסכמה הבינלאומית הרחבה לסנקציות מעידים שלא מדובר בגחמה של ישראל וארה"ב בלבד. יותר מזה, אני נגעלת מהצביעות של הנשיא האיראני כשהתגובה שלו לשאלות בעניין השואה היא 'אני לא היסטוריון', צניעות שלא מפריעה לו לעשות חשבון מאוד מדויק מעל במת האו"ם כשמדובר בהיסטוריה של ההתערבות המערבית באיראן בחמישים השנים האחרונות".

ח"כ גלאון (צילום: ציפי מנשה)
במקום לשאת עוד נאום הטפה. ח"כ גלאון (צילום: ציפי מנשה)

"המשטר האיראני אינו קרבן תמים של בידוד בינלאומי, אלא משטר שמעבר לרטוריקה האיומה שלו כלפי ישראל עוסק באופן עקבי בחימוש של קבוצות פונדמנטליסטיות בלבנון ובעיראק ומסייע בכל כוחו למשטר הרצחני של אסד".

עם זאת, הוסיפה גלאון כי "המגעים הזהירים בין ארה"ב לבין איראן הם צעד נכון והכרחי. אם יש דרך כלשהי למנוע מאיראן להתגרען בלי עוד מלחמה, יש לנו חובה מוסרית למצות אותה, בוודאי כשהמו"מ מתנהל וכשהסנקציות עוד בתוקף".

גלאון התייחסה גם לנאומו הצפוי של נתניהו באו"ם ואמרה כי "נתניהו ינאם בקרוב באו"ם ועל פי כל הסימנים יציב את עצמו שוב בעמדת מטיף התוכחה לגויים הנאיביים על האפוקליפסה המתקרבת. תפיסת העולם של נתניהו לוקה בשני כשלים מרכזיים: הוא חושב שאיראן היא בעיה של ישראל בלבד, והוא חושב שהיא הבעיה היחידה שיש לישראל".

"המציאות היא שהקהילה הבינלאומית, ובפרט ארה"ב, מוכיחה כבר שנים את המחויבות העמוקה שלה למניעת התגרענות איראנית וההתקפלות של איראן, שפתאום מוכנה לדבר ישירות עם 'השטן הגדול', מעידה על כובד הלחץ שארה"ב מפעילה על הנהגת המדינה. המציאות המקומית היא שהאובססיה של ראש הממשלה לגבי איראן מונעת ממנו להבין שיש לישראל בעיות קיומיות גדולות בהרבה, כמו חזון מדינת האפרטהייד ששותפיו לקואליציה פועלים נמרצות לקדם, או כמו קריסת מערכת החינוך הממלכתית וההקצנה האנטי-דמוקרטית שהיא חווה – שני תהליכים שמסכנים את עתידנו באופן מוחשי בהרבה".

גלאון: "אני לא חושבת שמישהו מסוגל להיות נאיבי לגבי הכוונות של איראן, אבל יש פער בין רצון לבין מציאות, ואני מקווה שבסיום המו"מ נראה את איראן בלי תכנית לפיתוח נשק גרעיני. ולגבי נתניהו, במקום לשאת עוד נאום מטיפני ומתנשא באו"ם, שבו הוא אומר לאובמה ולמערב איך לעשות את העבודה שלהם, הגיע הזמן שראש הממשלה שלנו יסתכל במראה, ואולי, רק אולי, יתחיל להתעסק בתיקון הנזק האדיר שהממשלה שלו גרמה לנו בשנים האחרונות."

ראש הממשלה, בנימין נתניהו יצא אמש עם רעייתו לניו יורק ולוושינגטון להיפגש עם נשיא ארה"ב ברק אובמה ואחר כך ינאם בעצרת האו"ם. טרם צאתו אמר: "אני אייצג שם את אזרחי ישראל, את האינטרסים הלאומיים שלנו, את הזכויות שלנו כעם, את הנחישות שלנו להגן על עצמנו ואת תקוותנו לשלום. אני אומר את האמת מול מתק השפתיים, מול מתקפת החיוכים. צריך לומר עובדות, צריך לומר את האמת. אמירת האמת היום היא חיונית לביטחון שלום העולם וכמובן חיונית לביטחונה של המדינה שלנו".

"על נתניהו להיזהר לא להצטייר כ"דובי לא לא ולהחליט  אם הוא דני דנון או ציפי לבני", כך אמר אתמול ח"כ יצחק הרצוג המתמודד בימים אלו על תפקיד יו"ר ממפלגת העבודה, בשבתרבות שנערכה בתיאטרון חולון. הרצוג ציין הבוקר כי הוא עוקב אחרי מה שקורה בזירה הבינלאומית: "האדמה רועדת מתחת לרגלנו, ישראל משולה לאוניה השטה בים ועליה להתמודד עם השינויים המתרחשים". הוא ציין כי נתניהו טעה כשהנחה את המשלחת הישראלית לצאת מן האולם במהלך נאומו של הנשיא האיראני. "ההתנהגות נראית לי ילדותית למדי ובכך טעה נתניהו. עלינו להתמקד במאמץ להפסקת תכנית הגרעין, אבל גם לבחון האם אכן באיראן נבחר מנהיג מתון".

[related-posts]

1 Comment

  1. פנינה כץ
    29 בספטמבר 2013 @ 10:48

    גול עצמי, זהבה!
    אכזבה עמוקה ממנה.
    מזכירה את שלי שנמנעה בטרום בחירות לעסוק בשטחים ובפלסטינים. התוצאה ברורה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן