Skip to content

יחימוביץ' בוושינגטון: אין מקום להיות פרנואידים

יו"ר האופוזיציה בוועידה השנתית הרביעית של ארגון JSTREET בארה"ב: "אם קיימת אפשרות לעצור את מירוץ החימוש הגרעיני של איראן באמצעים דיפלומטיים, עלינו לבחון אותה בקפידה וביסודיות. אך אם האיראנים מוליכים שולל את העולם, אזי כל האופציות מונחות על השולחן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אל לנו להיות נאיביים בעניין ההצהרות מאיראן, אבל גם אין מקום להיות פרנואידים", כך אמרה אמש יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', בוועידה השנתית הרביעית של ארגון JSTREET  בוושינגטון.

יחימוביץ' בוושינגטון
"הנשיא אובמה ראוי לתמיכתנו". יחימוביץ' בוושינגטון

בפתח נאומה התייחסה יחימוביץ' לנושא האיראני: "עלינו להיות קשובים וזהירים כלפי כל מסר שמגיע מאיראן", אמרה. "אם קיימת אפשרות לעצור את מירוץ החימוש הגרעיני של איראן באמצעים דיפלומטיים, עלינו לבחון אותה בקפידה וביסודיות. אך אם האיראנים מוליכים שולל את העולם, אזי כל האופציות מונחות על השולחן, וזו לא סתם קלישאה. אל לנו להיות נאיביים בעניין ההצהרות מאיראן, אבל גם אין מקום להיות פרנואידים. אנחנו יודעים היטב להגן על עצמנו, והזכות להגנה עצמית היא זכותנו הבסיסית. איראן גרעינית תהווה איום לא רק על ישראל, היא תסכן את העולם כולו. אבל עלינו לזכור, כי השימוש בכוח צבאי אינו נקודת הפתיחה של התהליך, אלא רק סופו ואך ורק אם כל האופציות האחרות מוצו וכשלו". 

יחימוביץ׳ המשיכה ואמרה: "יש לנו הערכה רבה כלפי הנשיא אובמה, כלפי מחויבותו לענייני המזרח התיכון, וכלפי מחויבותו הבלתי מעורערת לבעלי בריתו, ועלינו לזכור, כי הברית שלנו עם ארה"ב היא נכס אסטרטגי ראשון במעלה. הנשיא אובמה ראוי לתמיכתנו המלאה במאמציו בנושא איראן כמו גם בנחישותו כלפי הניסיון להגיע להסכם מדיני בין ישראל והפלסטינים". 

יחימוביץ' התייחסה בהרחבה למו"מ המדיני: "רעיון המדינה הדו לאומית הפך מאוד פופולרי אצל מתנגדי תהליך השלום. תומכי המדינה הדו-לאומית מובילים אותנו לתסריט עגום אשר עומד בסתירה מוחלטת לציונות. בפועל, פתרון שתי המדינות הוא הפתרון האפשרי היחיד עבורנו. זהו הפתרון היחיד שמאפשר לנו להמשיך להגשים את החזון הציוני של מדינה יהודית ודמוקרטית". 

יממה קודם לנאומו באו"ם, קראה יחימוביץ' לנתניהו לפרוץ קדימה במו"מ המדיני: "סירבנו להיות עלה התאנה של ממשלת נתניהו, אך אם נראה צעדים משמעותיים בתהליך המדיני, וגורמי ימין בקואליציית נתניהו יאיימו לעזוב בשל כך, נפעל כרשת ביטחון לנתניהו, ובנסיבות מסויימות יתכן אפילו שנשקול מחדש את אפשרות הכניסה לממשלה. מתוך האופוזיציה, מפלגת העבודה משחקת היום תפקיד קריטי ביצירת תנאים פוליטים להצלחתו של תהליך השלום. עלינו לקחת שליטה על עתידנו. הכאוס השורר במזרח התיכון אינו סיבה מספיק טובה לוותר על הניסיון להסדר מדיני. חתירה להסדר שלום היא אינטרס ישראלי מובהק. זהו אינטרס אסטרטגי, אינטרס כלכלי ואינטרס מוסרי".

 

1 Comment

  1. אלדד
    30 בספטמבר 2013 @ 14:51

    המרצפות בסגנון שחמט כמו שהיה נהוג לפני כמה עשרות שנים ויותר בארה"ב.
    כיון שמדובר במקום עשיר עם כסף ולא שינו את העיצוב של הריצפה זה אומר שיש לריצפה משמעות סימלית.

    המשמעות כנראה של הארגון הסודי למחצה הבונים החופשיים שלפי דיעה מקובלת שולטים בפוליטיקה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן