Skip to content

אל תהמרו על "ההימור"

למרות כוכבים נוצצים (ג'סטין טימברלייק ובן אפלק), נופים נפלאים ונערות בחוטיני, שכחו יוצרי המותחן "ההימור" להכניס בו את המרכיב החשוב ביותר: מתח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=2]

ברור שמשהו השתבש ביצירת המותחן "ההימור", משום שלמרות שמופיעים בו שחקני צמרת מהנוצצים ביותר בהוליווד, אתרים מדהימים ביופיים ונושא מושך ונושך, הסרט הוא בלגן אחד גדול. כמובן שהכול נראה מצוחצח ומצולם להפליא, אבל אין רגע אחד שבו המניע של הדמויות הגיוני. בנוסף, שכחו להכניס במותחן איזושהי תחושה של מתח.

תסריט מלא חורים כמו גבינה שווייצרית. אפלק וטימברלייק

הבעיה מתחילה בבחירת הנושאים שבהם הסרט עוסק, שכידוע, לא עוברים טוב לעולם הקולנוע: ענף המימון וענף טכנולוגיית המחשבים. סטודנט באוניברסיטת פרינסטון, ריצ'י פורסט (ג'סטין טימברלייק, "הרשת החברתית"), מנהל אתר הימורים מתוך מטרה לשלם את שכר הלימוד שלו, אבל מאבד את חסכונותיו כשאתר מקביל מרמה אותו.

באמתלה מטופשת למדי הוא נוסע לקוסטה ריקה כדי להתעמת עם בעל האתר, איוון בלוק (בן אפלק, "ארגו"), וזאת כדי לשכנעו להחזיר את הכסף. בעוד איוון מתרשם מהחוצפה, הוא מציע לריצ'י עבודה שבה ירוויח יותר משחלם בכל חייו. ריצ'י מסכים, אבל גם חושק בבת הזוג של איוון, רבקה (ג'מה ארטרטון, "השיר של מריון"). במקביל, סוכן ה-FBI החטטן, שייברס (אנתוני מאקי, "רווח וכאב"), מכריח את ריצ'י לסייע לו להפיל את איוון.

הבמאי בראד פורמן הראה פוטנציאל ניכר בסרטו הקודם, "סנגור במבחן" משנת 2011, אבל כאן הוא נופל בכל מהמורה תסריטאית, והסרט עשיר בחורים כגבינה שוויצרית. כל דבר שקורה כאן רחוק מלשכנע, והדמויות נכנסות לתרחישים מפותחים למחצה, כאילו השוטים החשובים נשארו על רצפת חדר העריכה. אפילו משל כלשהו על הסכנות שבתאוות בצע לא נותר, והסיפור מותיר אותנו ללא כל ערך מוסף.

<

יחד עם זאת, הסרט מהנה בקטעים בו הוא מתאר את החיים הזוהרים על גבי יאכטות יוקרתיות, בבתים ראוותניים, נהיגה במכוניות מהירות, מטוסים פרטיים וצבאות של בחורות לטיניות בחוטיני. לא שאיכפת לשני הגיבורים מכל זה. אין שום כימיה מינית בין דמויותיהם של רבקה, ריצ'י או אפילו איוון, כך שלא ברור מה מוביל למעשי הקנאה.

אפלק משתדל להיכנס לדמות של מיליונר שחצן עם עסק צדדי, שבוחר לעסוק בפעילות פלילית מסוכנת, יותר מאשר ליהנות מהחיים ולהמשיך לצבור הון מהימורים מקוונים. העובדה שיש לו אוסף תנינים היא כנראה הדבר היחידי המעניין בדמותו.

לאחר צפייה של 91 דקות בסרט "ההימור", כשכל הקלפים כבר נחשפו, אין ספק שהצופה ירגיש קצת מרומה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן